Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Hartge E46 M3 5.0

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od patras Čestný člen »

Klakson píše:
MikeT píše:A co životnost motoru a agregátu jako celku?


po nastartování se roztrhne na sračku :bomb: :bigups: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#22 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

MikeT píše:
Lukas H. píše:U twinturba je reakce na plyn okamzita... :wink:


Proč jako?


Rika ti neco postupny preplnovani?
N54 PWR
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Zave »

Vidim ze sem prisel akorat... Jeste si sezenu popcorn a colu a muzu sledovat ten vas souboj.... 8) 8) 8) 8)
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#24 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Lukas H. píše:
Rika ti neco postupny preplnovani?


myslis neco jako patecni vecer v baru? 8)
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Zave »

LOPOLO píše:
Lukas H. píše:
Rika ti neco postupny preplnovani?


myslis neco jako patecni vecer v baru? 8)


Horsi je kdyz dojde k preplneni a pak to jde pres ventyl ven... :lol: :lol: 8) 8)
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#26 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

LOPOLO píše:
Lukas H. píše:
Rika ti neco postupny preplnovani?


myslis neco jako patecni vecer v baru? 8)


Jj to je taky jeden ze zpusobu... :lol:
N54 PWR
Klakson
Registrovaný
Příspěvky: 2529
Registrován: úte 19.03.2002 01:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Klakson »

LOPOLO píše:
Lukas H. píše:
Rika ti neco postupny preplnovani?


myslis neco jako patecni vecer v baru? 8)


v Mohelnici se přeplním jako sviňa "quattroturbo" :lol:
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Zave »

Klakson píše:
LOPOLO píše:
Lukas H. píše:
Rika ti neco postupny preplnovani?


myslis neco jako patecni vecer v baru? 8)


v Mohelnici se přeplním jako sviňa "quattroturbo" :lol:


Jen aby si to nepreplnil az moc a nestrhal prutok pres horni ventil... 8)
MikeT
Registrovaný
Příspěvky: 246
Registrován: úte 13.07.2004 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od MikeT »

Lukas H. píše:
MikeT píše:
Lukas H. píše:U twinturba je reakce na plyn okamzita... :wink:


Proč jako?


Rika ti neco postupny preplnovani?


Ten termín jsem jěště neslyšel, co to je?
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#30 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

MikeT píše:
Lukas H. píše:
MikeT píše:[quote="Lukas H."]U twinturba je reakce na plyn okamzita... :wink:


Proč jako?


Rika ti neco postupny preplnovani?


Ten termín jsem jěště neslyšel, co to je?[/quote]

Tzn. ze mas dve turba, jedno malicky ktery se roztoci okamzite po seslapnuti plynu a druhe ktere se pridava ve vyssich otackach... Odpada tak dira po seslapnuti plynu...
N54 PWR
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Zave »

Hm.. Ja sem to taky nevedel... :oops: :oops: :oops:
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od RedBaron »

Lukas H. píše:
MikeT píše:
Lukas H. píše:[quote="MikeT"][quote="Lukas H."]U twinturba je reakce na plyn okamzita... :wink:


Proč jako?


Rika ti neco postupny preplnovani?


Ten termín jsem jěště neslyšel, co to je?[/quote]

Tzn. ze mas dve turba, jedno malicky ktery se roztoci okamzite po seslapnuti plynu a druhe ktere se pridava ve vyssich otackach... Odpada tak dira po seslapnuti plynu...[/quote]

Jestli trochu víš, co všechno se musí stát, aby turbo zafungovalo, tak ti dojde, že ta "díra" tam bude vždycky, navíc sekvenční přeplňování je naprosto nová technologie (když neberu raritku Porsche 959, která ale zrovna měla "díry" jako prase), která podle odborníků svého vrcholu dosáhne až někdy za 5 let.
MikeT
Registrovaný
Příspěvky: 246
Registrován: úte 13.07.2004 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od MikeT »

Lukas H. píše:Tzn. ze mas dve turba, jedno malicky ktery se roztoci okamzite po seslapnuti plynu a druhe ktere se pridava ve vyssich otackach... Odpada tak dira po seslapnuti plynu...


Aha, to znám, ale česky se tomu říká dvoustupňové přeplňování. Postupný přeplňování, to jsem teda ještě neslyšel. Smyslem tohoto řešení ale není eliminování turboefektu - to by byla moc drahá legrace. Na to tady máme jiné techniky, viz zmíněný ALS nebo různé tzv. pop-off ventily.
Smyslem dvoustupňového přeplňování je dosažení vyšších výkonových parametrů napříč celým spektrem otáček motoru. Kdysi se to objevilo u Porsche, ale nevím, jak to tam dopadlo. Teď to přijde v BMW 535d (2993 ccm a 200kW + 560Nm, z toho 530Nm při 1500 ot/min.) - to bude docela masírka!
Klakson
Registrovaný
Příspěvky: 2529
Registrován: úte 19.03.2002 01:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Klakson »

Zave_M50 píše:
Klakson píše:
LOPOLO píše:[quote="Lukas H."]

Rika ti neco postupny preplnovani?


myslis neco jako patecni vecer v baru? 8)


v Mohelnici se přeplním jako sviňa "quattroturbo" :lol:


Jen aby si to nepreplnil az moc a nestrhal prutok pres horni ventil... 8)[/quote]

od toho tam ten ventil je :lol:
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Zave »

Klakson píše:
od toho tam ten ventil je :lol:


Aha... :D Tak to pak jo... :D
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#36 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

No, co jsem koukal po různých webech a i videích, tak jsem došel k názoru, že M3 + kompresor je docela dobrá volba, jak zvýšit radikálně výkon. A jestli to má malou prodlevu, tak myslím, že to zastak nevadí, protože tenhle motor má výkonu už tak docela dost i bez turba.
Skoro zvažuju zapokusovat na svojí 323i a vrznout tam ten kompresor :twisted:
MikeT
Registrovaný
Příspěvky: 246
Registrován: úte 13.07.2004 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od MikeT »

Viděl jsem hodně emkovejch motorů s urvanejma ojnicema o proraženým blokem (na fotkách, zapla?pánbu). A to nebyly přeplňovaný. Takže říkám, že je to blbost. Ten motor na to není stavěnej. Na přeplňování je nejlepší audi (1.8, 2.7 a 4.2). Tam se s tím dá čarovat.

Na druhou stranu neznám nikoho, kdo to v bavoráku měl, takže praktický zkušenosti nemám. A tak je možný, že to chvíli fungovat bude.

Každopádně uvítám (a nejen já) nějaký informace, linky, fotky, zkušenosti. A? jsme chytřejší.
MikeT
Registrovaný
Příspěvky: 246
Registrován: úte 13.07.2004 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od MikeT »

Speedy píše:No, co jsem koukal po různých webech a i videích, tak jsem došel k názoru, že M3 + kompresor je docela dobrá volba, jak zvýšit radikálně výkon. A jestli to má malou prodlevu, tak myslím, že to zastak nevadí, protože tenhle motor má výkonu už tak docela dost i bez turba.
Skoro zvažuju zapokusovat na svojí 323i a vrznout tam ten kompresor :twisted:


Kompresor snad prodlevu nemá, ten se točí pořád.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#39 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

MikeT píše:
Speedy píše:No, co jsem koukal po různých webech a i videích, tak jsem došel k názoru, že M3 + kompresor je docela dobrá volba, jak zvýšit radikálně výkon. A jestli to má malou prodlevu, tak myslím, že to zastak nevadí, protože tenhle motor má výkonu už tak docela dost i bez turba.
Skoro zvažuju zapokusovat na svojí 323i a vrznout tam ten kompresor :twisted:


Kompresor snad prodlevu nemá, ten se točí pořád.
jj, máš pravdu..
Odpovědět