Klakson píše:po nastartování se roztrhne na sračkuMikeT píše:A co životnost motoru a agregátu jako celku?![]()
![]()
Hartge E46 M3 5.0
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Klubové ID: 7
-
Lukas H.
- Čestný člen
- Příspěvky: 5108
- Registrován: úte 17.04.2012 09:10
- Klubové ID: 3
-
Zave
- Registrovaný
- Příspěvky: 7883
- Registrován: sob 22.05.2004 00:00
- Bydliště: Charlie's in da Starobrno
- Klubové ID: 90
-
LOPOLO
- Čestný člen
- Příspěvky: 8324
- Registrován: pon 11.03.2002 01:00
- Klubové ID: 1
-
Zave
- Registrovaný
- Příspěvky: 7883
- Registrován: sob 22.05.2004 00:00
- Bydliště: Charlie's in da Starobrno
- Klubové ID: 90
-
Lukas H.
- Čestný člen
- Příspěvky: 5108
- Registrován: úte 17.04.2012 09:10
- Klubové ID: 3
-
Klakson
- Registrovaný
- Příspěvky: 2529
- Registrován: úte 19.03.2002 01:00
- Bydliště: Trutnov
- Klubové ID: 66
-
Zave
- Registrovaný
- Příspěvky: 7883
- Registrován: sob 22.05.2004 00:00
- Bydliště: Charlie's in da Starobrno
- Klubové ID: 90
-
MikeT
- Registrovaný
- Příspěvky: 246
- Registrován: úte 13.07.2004 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
-
Lukas H.
- Čestný člen
- Příspěvky: 5108
- Registrován: úte 17.04.2012 09:10
- Klubové ID: 3
Tzn. ze mas dve turba, jedno malicky ktery se roztoci okamzite po seslapnuti plynu a druhe ktere se pridava ve vyssich otackach... Odpada tak dira po seslapnuti plynu...MikeT píše:Ten termín jsem jěště neslyšel, co to je?Lukas H. píše:Rika ti neco postupny preplnovani?MikeT píše: Proč jako?
N54 PWR
-
Zave
- Registrovaný
- Příspěvky: 7883
- Registrován: sob 22.05.2004 00:00
- Bydliště: Charlie's in da Starobrno
- Klubové ID: 90
-
RedBaron
- Registrovaný
- Příspěvky: 940
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: ČB
- Klubové ID: 178
Jestli trochu víš, co všechno se musí stát, aby turbo zafungovalo, tak ti dojde, že ta "díra" tam bude vždycky, navíc sekvenční přeplňování je naprosto nová technologie (když neberu raritku Porsche 959, která ale zrovna měla "díry" jako prase), která podle odborníků svého vrcholu dosáhne až někdy za 5 let.Lukas H. píše:Tzn. ze mas dve turba, jedno malicky ktery se roztoci okamzite po seslapnuti plynu a druhe ktere se pridava ve vyssich otackach... Odpada tak dira po seslapnuti plynu...MikeT píše:Ten termín jsem jěště neslyšel, co to je?Lukas H. píše: Rika ti neco postupny preplnovani?
-
MikeT
- Registrovaný
- Příspěvky: 246
- Registrován: úte 13.07.2004 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
Aha, to znám, ale česky se tomu říká dvoustupňové přeplňování. Postupný přeplňování, to jsem teda ještě neslyšel. Smyslem tohoto řešení ale není eliminování turboefektu - to by byla moc drahá legrace. Na to tady máme jiné techniky, viz zmíněný ALS nebo různé tzv. pop-off ventily.Lukas H. píše:Tzn. ze mas dve turba, jedno malicky ktery se roztoci okamzite po seslapnuti plynu a druhe ktere se pridava ve vyssich otackach... Odpada tak dira po seslapnuti plynu...
Smyslem dvoustupňového přeplňování je dosažení vyšších výkonových parametrů napříč celým spektrem otáček motoru. Kdysi se to objevilo u Porsche, ale nevím, jak to tam dopadlo. Teď to přijde v BMW 535d (2993 ccm a 200kW + 560Nm, z toho 530Nm při 1500 ot/min.) - to bude docela masírka!
-
Klakson
- Registrovaný
- Příspěvky: 2529
- Registrován: úte 19.03.2002 01:00
- Bydliště: Trutnov
- Klubové ID: 66
-
Zave
- Registrovaný
- Příspěvky: 7883
- Registrován: sob 22.05.2004 00:00
- Bydliště: Charlie's in da Starobrno
- Klubové ID: 90
-
Speedy
- Čestný člen
- Příspěvky: 6815
- Registrován: ned 05.10.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 51
No, co jsem koukal po různých webech a i videích, tak jsem došel k názoru, že M3 + kompresor je docela dobrá volba, jak zvýšit radikálně výkon. A jestli to má malou prodlevu, tak myslím, že to zastak nevadí, protože tenhle motor má výkonu už tak docela dost i bez turba.
Skoro zvažuju zapokusovat na svojí 323i a vrznout tam ten kompresor
Skoro zvažuju zapokusovat na svojí 323i a vrznout tam ten kompresor
-
MikeT
- Registrovaný
- Příspěvky: 246
- Registrován: úte 13.07.2004 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
Viděl jsem hodně emkovejch motorů s urvanejma ojnicema o proraženým blokem (na fotkách, zapla?pánbu). A to nebyly přeplňovaný. Takže říkám, že je to blbost. Ten motor na to není stavěnej. Na přeplňování je nejlepší audi (1.8, 2.7 a 4.2). Tam se s tím dá čarovat.
Na druhou stranu neznám nikoho, kdo to v bavoráku měl, takže praktický zkušenosti nemám. A tak je možný, že to chvíli fungovat bude.
Každopádně uvítám (a nejen já) nějaký informace, linky, fotky, zkušenosti. A? jsme chytřejší.
Na druhou stranu neznám nikoho, kdo to v bavoráku měl, takže praktický zkušenosti nemám. A tak je možný, že to chvíli fungovat bude.
Každopádně uvítám (a nejen já) nějaký informace, linky, fotky, zkušenosti. A? jsme chytřejší.
-
MikeT
- Registrovaný
- Příspěvky: 246
- Registrován: úte 13.07.2004 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
Kompresor snad prodlevu nemá, ten se točí pořád.Speedy píše:No, co jsem koukal po různých webech a i videích, tak jsem došel k názoru, že M3 + kompresor je docela dobrá volba, jak zvýšit radikálně výkon. A jestli to má malou prodlevu, tak myslím, že to zastak nevadí, protože tenhle motor má výkonu už tak docela dost i bez turba.
Skoro zvažuju zapokusovat na svojí 323i a vrznout tam ten kompresor
-
Speedy
- Čestný člen
- Příspěvky: 6815
- Registrován: ned 05.10.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 51
jj, máš pravdu..MikeT píše:Kompresor snad prodlevu nemá, ten se točí pořád.Speedy píše:No, co jsem koukal po různých webech a i videích, tak jsem došel k názoru, že M3 + kompresor je docela dobrá volba, jak zvýšit radikálně výkon. A jestli to má malou prodlevu, tak myslím, že to zastak nevadí, protože tenhle motor má výkonu už tak docela dost i bez turba.
Skoro zvažuju zapokusovat na svojí 323i a vrznout tam ten kompresor
