Přepady vypadají velmi pěkně. Ten repasovaný (6) má 25ml, některý cca 2x tolik. To znamená, že Ti žádný vstřik zásadně do přepadu neprotéká, tak jako Zakovi výše. Pravděpodobně motor do nouzáku nepadá a při vyšších otáčkách nechcípá. Tolik k přepadům - víc z toho nevyčtu.
Korekce vstřikovaného množství je funkcí DDE a funguje jen při volnoběhu, cca do 1.500rpm. Slouží k vyrovnání volnoběžného chodu motoru, aby se eliminoval nestejný technický stav jednotlivých válců. Bez korekce by to šlo "ra-ta-ta*ra-ta-ta", s korekcí to je "kadle-kadle-kadle". Vyjádřením technického stavu jednotlivých válců je podíl jejich práce => to je ta Drehgleichkonformität. Takže do toho vstupuje těsnost pístní skupiny, ventilové skupiny a vstřikovač. Tedy není to stav vstřikovačů, ale stav celého válce. A o kolik musí DDE tu práci jednotlivých válců korigovat je vyjádřeno tím množstvím paliva v kubických milimetrech. DDE umí korigovat množství v rozmezí +/- 5, více už nezvládá. Potom už motor na volnoběh běží opravdu nerovnoměrně. Když sečtu absolutní hodnoty dvou extrémů u Tebe |-2,21|+|3,93|=6,14. Tato hodnota nijak nesouvisí s tou hodnotou 5, ale je to "moje exatní" hodnota korekce. Tvrdím, že pokud je součet extrémů <=3, je volnoběh rovnoměrný, při hodnotách vyšších to už je na chodu motoru poznat.
Jako další si uvědom, že tento motor pálí 135624-135624. Takže pokud se Ti jeden válec fláká, druhý musí přidat a tak to jde dokolečka-dokola. Pokud se znova podíváš na ty grafy, zjistíš že to tak opravdu je. Tvoje auto je 530d 142kW 2002. Ale nevím, jestli to je Euro3 nebo Euro 4. U Euro3 se u vstřikovačů po namontování už nic nedělá, u Euro 4 se ještě musí diagnostikou nastavit tzv. statická korekce do DDE. Tato korekce je na vstřikovači vyražena pomocí písmen a čísel a v této formě se zadává přes diagnostiku do DDE. Při repasi vstřikovače Euro 4 se to původní číslo už zpravidla nepřebrušuje a nepřeráží, ale uvádí se do protokolu o repasi. Pokud to repasuje "Venca z družstva", tak zpravidla žádnou hodnotu nedostaneš. Pokud se mění pouze jeden vstřikovač, tak se jeho hodnota zapisovat nemusí, při více vstřikovačích už ano.
Měření korekčních hodnot se má dělat na teplém motoru, u automatu se zařazeným D a zašlápnutou brzdou, u manuálu se zařazeným 2. nebo 3. převodovým stupněm, zataženou ruční brzdou a motor se trošku přidusí na spojce. Tolik technické pokyny BMW. Tobě se ty hodnoty korekcí dost mění, pravděpodobně nebyl motor zahřátý na provozní teplotu. Raději ten test korekcí někdy zopakuj. Některý další vstřikovač nebude úplně ideální, může mít některý otvor ucpaný, nebude ideálně rozprašovat nebo směr z některé díry bude šilhat do špatného směru. Ideální je vyndat, vyčistit a repasovat všechny najednou, jinak to budeš rozebírat každou chvíli jako kubito. Ale jako vždy záleží na financích.
To zakouření po startu a zaškubání může být nějaký nefunkční žhavič. Tyto motory totiž nežhaví jen před startem, ale přižhavují i na volnoběhu do dosažení teploty chladící kapaliny cca 40 stupňů. Tím se zase zlepšuje volnoběžný chod studeného motoru a snižují se emise. Motory M57 natočíš bez žhavení i při -20, ale ty žhaviče opravdu hodně pomáhají.
