Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 vytahnuti vstriku a zhavicu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
petratria
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Bydliště: Královehradecko

#141 Příspěvek od petratria »

Doufám že vám to tu moc nezahltím fotkama, kdyžtak sorry 8)

- nedávno jsem měnil podtlak hadičky a váhu vzduchu
- pročítal jsem vlákno a myslím že auto už je ok tak jen přeci mrkněte mi na hodnoty
- ty první fotky jsou na volnoběh a druhá sada je při cca 2700ot/min

tady link na video cesta přez město ( systém brzda plyn ) max 70tkou :D https://www.youtube.com/watch?v=vaSzU6Hbmv0 heh jsem ten link nepřidal

dík za reakce
Přílohy
2600ot screen 3
2600ot screen 3
inpa 2600ot screen 3.jpg (193.04 KiB) Zobrazeno 1916 x
2600ot screen 2
2600ot screen 2
inpa 2600ot screen 2.jpg (167.86 KiB) Zobrazeno 1916 x
2600 ot screen 1
2600 ot screen 1
inpa 2600ot screen 1.jpg (169.3 KiB) Zobrazeno 1916 x
volnoběh screen 4
volnoběh screen 4
inpa volnoběh 4.jpg (154.6 KiB) Zobrazeno 1916 x
volnoběh screen 3
volnoběh screen 3
inpa volnoběh 3.jpg (165.87 KiB) Zobrazeno 1916 x
volnoběh screen 2
volnoběh screen 2
inpa volnoběh 2.jpg (167.04 KiB) Zobrazeno 1916 x
Volnoběh screen1
Volnoběh screen1
inpa volnoběh 1.jpg (168.86 KiB) Zobrazeno 1916 x
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#142 Příspěvek od bibikuba »

co znamená ta hodnota s vykřičníkem UB OPERATING HOURS H-ví někdo???
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#143 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To znamená, že je "lehce" překročen počet pracovních hodin baterie. A protože to trávu nežere a netuším, kde se to maže, házím na to bobeček.

Rozklad zkratky: UB operating hours - U battery operating hours - "Battery voltage applied" operating hours
http://e46.bmwklub.cz/download/file.php ... &mode=view
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#144 Příspěvek od matiz »

Ta vaha ti moc nesedi...
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#145 Příspěvek od ZaK »

Tohle asi nebude OK ... :roll:
Přílohy
20130827_183100_02.JPG
20130827_183100_02.JPG (40.59 KiB) Zobrazeno 1849 x
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#146 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To máš pravdu. Ani s tím nejezdi, nebo propálíš píst !!
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#147 Příspěvek od ZaK »

To je radost... :( Mám to půl roku a celou dobu nic co by nasvědčovalo nějakému problému, až minulý týden mě to šuplo do nouzáku a začalo to blbě startovat za tepla. Z toho prvního přepadu to teče už jen po zapnutí klíčku. Celou dobu reším čerpadla a dodávku paliva a nakonec tohle... kdyby se někomu náhodou válely doma zbytečné vstřiky na 525d, měl bych zájem...
Stano_530d
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 10.02.2013 01:00

#148 Příspěvek od Stano_530d »

Ahoj všichni,
díky za tohle téma a jak tu všichni zdílíte užitečné informace. Po přečtení všech příspěvků sem se také podíval na svůj motor který si po nastartování lehce zakouří zaškube né na všechny válce, ale po pár vteřinách je vše ok Nic méně jsem zjistil že korekce v impě mi ukazují poměrně vysoké hodnoty na šestém válci no a pak poměrně hodně nízké skoro všude jinde. Na šestce sem vyměnil vstřik za zrepasovaný a k mému překvapení se skoro nic nezměnilo. Můžou ostatní vstřiky když nejsou uplně v pořátku kurvit korekce i na tom novém? Později jsem dělal i lahvičkoví test z přepadů a při 2000ot. vyteklo za dvě minuty u toho nového 25ml. a u ostatních od 35ml. do 50ml. je na to nějaká norma? Každopádně jak budu mít trochu času tak necham zrepasovat i ten zbytek. Dík za info.
Přílohy
Note1.jpg
Note1.jpg (115.32 KiB) Zobrazeno 1772 x
Note.jpg
Note.jpg (117.05 KiB) Zobrazeno 1772 x
Note 2.jpg
Note 2.jpg (119.38 KiB) Zobrazeno 1772 x
IMG_00000127.jpg
IMG_00000127.jpg (141.17 KiB) Zobrazeno 1772 x
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#149 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Přepady vypadají velmi pěkně. Ten repasovaný (6) má 25ml, některý cca 2x tolik. To znamená, že Ti žádný vstřik zásadně do přepadu neprotéká, tak jako Zakovi výše. Pravděpodobně motor do nouzáku nepadá a při vyšších otáčkách nechcípá. Tolik k přepadům - víc z toho nevyčtu.

Korekce vstřikovaného množství je funkcí DDE a funguje jen při volnoběhu, cca do 1.500rpm. Slouží k vyrovnání volnoběžného chodu motoru, aby se eliminoval nestejný technický stav jednotlivých válců. Bez korekce by to šlo "ra-ta-ta*ra-ta-ta", s korekcí to je "kadle-kadle-kadle". Vyjádřením technického stavu jednotlivých válců je podíl jejich práce => to je ta Drehgleichkonformität. Takže do toho vstupuje těsnost pístní skupiny, ventilové skupiny a vstřikovač. Tedy není to stav vstřikovačů, ale stav celého válce. A o kolik musí DDE tu práci jednotlivých válců korigovat je vyjádřeno tím množstvím paliva v kubických milimetrech. DDE umí korigovat množství v rozmezí +/- 5, více už nezvládá. Potom už motor na volnoběh běží opravdu nerovnoměrně. Když sečtu absolutní hodnoty dvou extrémů u Tebe |-2,21|+|3,93|=6,14. Tato hodnota nijak nesouvisí s tou hodnotou 5, ale je to "moje exatní" hodnota korekce. Tvrdím, že pokud je součet extrémů <=3, je volnoběh rovnoměrný, při hodnotách vyšších to už je na chodu motoru poznat.

Jako další si uvědom, že tento motor pálí 135624-135624. Takže pokud se Ti jeden válec fláká, druhý musí přidat a tak to jde dokolečka-dokola. Pokud se znova podíváš na ty grafy, zjistíš že to tak opravdu je. Tvoje auto je 530d 142kW 2002. Ale nevím, jestli to je Euro3 nebo Euro 4. U Euro3 se u vstřikovačů po namontování už nic nedělá, u Euro 4 se ještě musí diagnostikou nastavit tzv. statická korekce do DDE. Tato korekce je na vstřikovači vyražena pomocí písmen a čísel a v této formě se zadává přes diagnostiku do DDE. Při repasi vstřikovače Euro 4 se to původní číslo už zpravidla nepřebrušuje a nepřeráží, ale uvádí se do protokolu o repasi. Pokud to repasuje "Venca z družstva", tak zpravidla žádnou hodnotu nedostaneš. Pokud se mění pouze jeden vstřikovač, tak se jeho hodnota zapisovat nemusí, při více vstřikovačích už ano.

Měření korekčních hodnot se má dělat na teplém motoru, u automatu se zařazeným D a zašlápnutou brzdou, u manuálu se zařazeným 2. nebo 3. převodovým stupněm, zataženou ruční brzdou a motor se trošku přidusí na spojce. Tolik technické pokyny BMW. Tobě se ty hodnoty korekcí dost mění, pravděpodobně nebyl motor zahřátý na provozní teplotu. Raději ten test korekcí někdy zopakuj. Některý další vstřikovač nebude úplně ideální, může mít některý otvor ucpaný, nebude ideálně rozprašovat nebo směr z některé díry bude šilhat do špatného směru. Ideální je vyndat, vyčistit a repasovat všechny najednou, jinak to budeš rozebírat každou chvíli jako kubito. Ale jako vždy záleží na financích.

To zakouření po startu a zaškubání může být nějaký nefunkční žhavič. Tyto motory totiž nežhaví jen před startem, ale přižhavují i na volnoběhu do dosažení teploty chladící kapaliny cca 40 stupňů. Tím se zase zlepšuje volnoběžný chod studeného motoru a snižují se emise. Motory M57 natočíš bez žhavení i při -20, ale ty žhaviče opravdu hodně pomáhají. :D
petratria
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Bydliště: Královehradecko

#150 Příspěvek od petratria »

Pěkně jsi nám to tu vysvětlil :-)

Táké jsem zkoušel lahvičky ( stříkačky ) a myslím že dobrý 6 a 5 vstřik je novej a zbytek repas cca před 50 tis/km

Cca 45 vteřin provoz na volnoběh 1/14ml, 2/12ml, 3/14ml, 4/14ml, 5/11ml, 6/8ml
Stano_530d
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 10.02.2013 01:00

#151 Příspěvek od Stano_530d »

Teda klobouk dolů, opravdu vyčerpávající informace. Děkuji! Je to 530d 142kw 11/2002, ale euro 3 nebo 4 to netušim, kde to najdu? Jeden z těch obrázků co jsem sem nahrál s časem 18:17 je před výměnou a 20:11 je po výměně oboje na teplém motoru aby bylo porovnání že se moc nezměnilo (nebylo to měřeno s rychlostí). Změřil jsem to znova s D a brzbou a hodnoty jsou mnohem víc rozhozené. Začal jsem to řešit protože to po startu zakouří a běží asi deset vteřin na pět válců, pak je to v poho. Jako první sem vyměnil všechny žhaviče (tři sem ulomil :) hodně srandy se svářečkou) pak čerpadlo pod řidičem bylo hlučný, nový je taky hlučný tak zpětnej ventil jak sem se tu dočetl furt hlučný, ale už to neřešim asi je to normální na plnej nepadne pod 3.8 na liště je přes 1200 a turbo okolo 2400 všechno vypadá normálně. Auto jede v poho spotřeba okolo 8.5l jen ty starty jezdim do práce 550km a nechci mít z pístu brambor někde uprostřed ničeho. Takže další co udělám je oprava zbylých vstřiků protože já nemám takovou trpělivost a pevný nervy jak kubito :) Ještě jednou děkuju a přeji pěkný večer.
Přílohy
korekce na teplem brzda plus D.jpg
korekce na teplem brzda plus D.jpg (115.84 KiB) Zobrazeno 2204 x
Stano_530d
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 10.02.2013 01:00

#152 Příspěvek od Stano_530d »

A ještě jedna věc máte někdo zkušenosti s http://autorava-bosch.almadeo.cz/cenik/ nabízejí opravu vstřiků za 1500kč což se mi zdá velice přátelská cena oproti tomu co jsem dal za repasovanej vstřik v německu.
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#153 Příspěvek od ZaK »

Trošku se tu rozepíšu, ať tu nezůstane jen foto bez vysvětlení. Třeba info bude pro někoho užitečné. Na foto jsou třetinkové zavařovačky. Nic jiného vhodného jsem nenašel a 20ml stříkačka nestačila. Výsledek na foto je z cca půl minuty nastartovaného motoru na volnoběh. Vstřiky vytaženy (naštěsní pouze rukou) a odneseny na test a opravu. Pořád jsem doufal že mám vyhráno a bude to OK. Po pár dnech mi pán volal, že mám v autě průser jak mraky že vstřiky jsou zhnilé, první neopravitelný a zbytek ani nemá cenu opravovat a stím že je v řiti určitě celý palivový systém a jestli to chci rozchodit, mám to přivézt a mám počítat s tím že to bude stát ranec.
Diagnóza >>> voda či vlhkost v pal. systému a jeho následná koroze.
Předběžná cena opravy >>> 60t +
Říkal jsem si - jo jo jo, kecy kecy, takových už jsem pár zažil, buď mě chce natáhnout a nebo chce kšeft. Prostě se mi nechtělo věřit, že to je až tak v pr**li. Tak jsem začal pátrat a zjišťovat jestli je to vůbec možné. Požádal, jsem starMLa o konzultaci. TÍMTO BYCH MU CHTĚL VYJÁDŘIT VELKÝ DÍK ZA JEHO ČAS, OCHOTU, ZNALOSTI, RADY A PŘÍNOSNÉ INFORMACE. Jedna z jeho prvních vět byla: "Neříkám že ty, ale tankujete do toho sr*čky a pak se divíte že to nejede!". Můj případ to sice není, protože taknkuju poctivě vervu (možná zbytečně, ale pro klid v duši), ale bohužel to neplatilo u některého z předchozích majitelů. Bylo mi porazeno, ať vyšroubuju čidlo a zátku na rail liště (či zásobníku) a podívám do ní a pak prý budu vědět jak na tom s tou korozí jsem. No katastrofa. Skoro nebylo vidět skrz. Tak jsem to nakonec ani neskládal a začal se rohodovat o dalším postupu...
Podařilo se mi za přátelský peníz schrastit stejný vůz, který touhle procedurou repase a čištění prošel, ale borec si pak odpráskl zkratem něco v elektrice. Jen mám blbého tucha, že zdaleka nemám vyhráno ...
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#154 Příspěvek od bibikuba »

ohledně té koroze potrubí :D mě začala kapat ropa pod vozem-ta silná trubka,teda zpátečka do nádrže která vede přes celé auto.Jsou tam tři,dvě stejné a kdo má bufika tak ještě jedna slaboučká..Měl jsem je úplně sežraný od rezu a jedna,zminovaná zpátečka už kapala-jak jinak než v místě kde je držák pod vozem..Docela jsem se bál jak bude potrubí vypadat zevnitř ale OK :D Zvenku koroze jako prase,trubky celkově zeslabené a jak papír ale uvnitř hladké jak dětská prdelka :D :D Kdyby někoho zajímala cena trubek pod vozem tak tři trubky origo BMW ,pásky,hadičky a plast.T kus bratru cca tři tisíce matrial :? Myslím že koroze potrubí bude vidět ve filtru,v průhledné hadičce do čerpadla atd...
wylson
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pon 03.03.2014 01:00

#155 Příspěvek od wylson »

Stano_530d píše:máte někdo zkušenosti s http://autorava-bosch.almadeo.cz/cenik/ nabízejí opravu vstřiků za 1500kč
nechal jsem vstřiky u nich udělat, něco opravili, něco vyměnili, nelze počítat 6ks vstřiků á 1500Kč :lol: bylo to trochu víc. Před tím X5 skákala po zahřátí na volnoběh jak koza, nyní jak hodinky.
Díky za tuhle diskuzi všem :!:
Ultima
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: úte 05.12.2006 01:00

#156 Příspěvek od Ultima »

Mám dotaz na ten přepadový ventil Pierburg. Da se nekde sehnat novy? Nasel jsem na netu ruzny podobny vesmes pro skodovky, nevim zdali je to pouzitelne. Zkusim se kouknout do toho sveho, ale radeji bych novy aby me to nenechalo stat 20 km od domova jako vcera. Díky moc
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#157 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Parametry od toho přepouštěcího ventilu jsem nenašel, jak píšu tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=90 . Ale u 90% aut to bude velmi podobné, měl by udržet 4 Bary a potom pustit dále - tak vyzkoušej ten z Oktávky a dej report sem na klub.
Ultima
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: úte 05.12.2006 01:00

#158 Příspěvek od Ultima »

heureka a to doslova, nasel jsem ho v PDF katalogu Pierburg a pak podle cisla vyhledal u nas.

http://www.heureka.cz/?h[fraze]=PIERBURG+7.20469.51.0
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#159 Příspěvek od starML Člen Klubu »

xdreamerx píše:Tak dneska jsem byl na diag....4496 Rail-pressure plausibility
engine speed- 1923.08 1/min
fuel-pre supply pressure 2.53 bar
einspritzmenge 48.64mm3
fehler aufgetreten bei 271.08 bar

Stale mam zkusit ty veci jak si radil vcera.....jako cerpadlo v nadrzi a pod ridicem nebo se mam zamerit na to vysokotlaky cerpadlo??
Ahoj Davide,
vítej na tomto vlákně, zde najdeš většinu problémů které hledáš. Jako první si udělej "flaštičkový test". Tvůj problém jsou protékající vstřikovače, které způsobují "Rail-pressure plausibility" tj. nevěrohodnost tlaku na railu. V případě potřeby se obrať na iniciátora tohoto vlákna, určitě Ti poskytne bohatější zkušenosti z této problematiky - já byl pouze hlavou a moderátorem. Přeji pevné nervy a "tlusté prasátko".
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#160 Příspěvek od Andre2 »

Dovolím si taky něco přihodit k tématu:

1. přepadový (flaštičkový) test - je to jen velmi hrubá informace o stavu vstřikovače, na motoru se provádí při volnoběžných otáčkách (cca 300bar), kdežto měření přepadu na stolici probíhá při max vstřikovacím tlaku (1300-1800bar). Pokud při tomto testu bude přepadové množství některého ze vstřikovačů x-krát vyšší než ostatních, tak určitě ten vstřikovač nebude asi OK, ale na druhou stranu může být po smrti i vstřikovač s nejmenším množstvím do přepadu.

2. korekční množství - podobně jako u přepadového testu je to jen velmi hrubá informace ze které není jasné jestli je na motoru mechanická závada, nebo jestli vstřikovač s největší hodnotou je po smrti, nebo dohání předchozí a pod.

Jediná možná relevantní cesta jak zjistit skutečný stav vstřikovače včetně těsnosti a rozprachu trysky je test na stolici, vše ostatní je věštění z křišťálové koule.

3. oprava CR vstřikovače - základem každého vstřikovače je tryska, je nejdůležitějším prvkem celého vstřikovače, ovlivňuje dávku, rozprach, těsnost, přepad, reakční čas atd., nemá nekonečnou životnost, Bosch doporučuje interval výměny trysek obecně při 150tkm. Nová originální tryska do CR vstřikovače stojí cca 1300-1700,- bez DPH dle typu vstřikovače. Dále je při opravě vstřikovače nutné vždy měnit pár drobností uvnitř v řádu několika stokorun. Někdy je nutné vyměnit i sadu dávkovacích ventilů - po velkém km proběhu, nečistotách v palivu, koroze pal soustavy atd. - to je dalších cca 1500,-. Na sofistikovanou opravu CR vstřikovačů je třeba zařízení v řádech milionů Kč. Plně vybavená EPS od Bosche je skoro 5mil. Pokud chce někdo tedy svoji investici zpět, tak nelze s takovým vybavením dělat za 150kč na hodinu a smysluplná oprava vstřikovače není na 10min (jen finální kodování může běžet i víc jak 20min). Pokud někdo pozorně četl a počítal, tak pochopil, že repase vstřikovače za 1500,- je nesmysl. A stejný nesmysl je pokoušet se je opravovat doma v garáži s nulovými znalostmi a zkušenostmi.

4. jeden nový vstřikovač "utahá" ty ostatní - problém není v tom novém vstřikovači, ale je to mnohem jednodušší: vstřikovače na jednom motoru udělají stejný počet cyklů na stejné palivo při stejném zatížení, jsou totožné konstrukce a často ze stejné výrobní sady. A asi proto je pro mnoho lidí stále překvapením, že mají na motoru cca stejnou životnost. Občas sice dochází k vyjímkám, ale povětšinou to mají za sebou všechny stejně.
Pak jsou dvě cesty: a) vyřešit všechny najednou - užívat si motoru s klidným a zdravým chodem, plným výkonem a přiměřenou spotřebou a hlavně zase na dlouhou dobu mít klid. a nebo b) (jako zakladatel tohoto tématu - nic osobního) v úmyslu "ušetřit" vyřešit jeden evidentně již dlouho za zenitem životnosti a pak rok dokola neustále řešit proč má ten motor divný chod, padá do nouzáku, pořád dokola dělat testy s flaštičkama a přitom nadávat jak ten diesel stojí za hovno...

Na severu čech můžu pomoct se vstřikama ven z motoru (máme na to pořádné domlouvadlo) , po dohodě i externě (u vás v servisu, nebo doma) případně i testovaní a oprava vstřikovačů
Odpovědět