Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e38 740i - stále se opakující chyba s adaptacemi

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

#21 Příspěvek od palciatko »

Obrovský rešpekt za ochotu rozdávať cenné rady a tažko nájditeľné info.

K tej pumpe sekundárneho vzduchu. Je v činnosti po studenom štarte, pumpuje vzduch do výfuku a lambdy preto registrujú chudobnú zmes.
DME zvýši dávku paliva, zmes je bohatá a dohorieva v katalyzátoroch, čím ich nahreje a tým začnú fungovať rýchlejšie.

A zakladateľ témy mohol poskytnúť komplet celý výpis chýb a objasniť, či mal problémy aj pred úpravou termostatu.

P.
oxik7
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pon 10.02.2014 01:00

#22 Příspěvek od oxik7 »

Ahoj, mel jsem stejny problem, multiplikativ chyby, svitici kontrolka motoru + cidlo atmosferickyho tlaku. S FXem jsme vymenili jednotku, bohuzel to nepomohlo a i presto, ze vaha ukazovala mnohokrat spravne udaje, nakonec to byla jeji chyba. Ne pravda, ze jsem predtim menil lambdy pred katem kvuli chybe(vyhrivani), takze to klidne mohla byt kombinace vseho dohromady. Nedocetl jsem to do konce, ale nestli chces, me auto ted stoji u Wilda v Praze a nestartuje, takze si tam muzes zkusit pujcit zhruba pul roku starou vahu vzduchu original Bosch na vanosovku.

Edit: jeste jsem si vzpomnel, ze mam vlastne 8 vanosovych vstriku, kdybys je chtel, prenecham
Uživatelský avatar
RealD
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: pát 13.07.2012 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od RealD »

starML píše:První video https://youtu.be/5dyBjwFqLZk Analog Values 2:
- lambdy před katem se překlápějí celkem pravidelně mezi nula celé něco až 0,8 a občas to ukazuje čistou nulu, ale INPA prostě neumí vyčítat tolik proměnných, zvláště když se některá hodnota má měnit 10x za vteřinu => takže OK,
- hodnota lambda intergrátor se potácí okolo hodnoty 1, občas nepatrně klesne nebo stoupne, ale odpovídá to jízdnímu profilu, akceleraci nebo deceleraci, takže OK,
- hodnoty aditiv i muliplikativ jsou lehce kladné a bohužel se neprojevila ta závada, kdy dle protokolu byly překročené multiplikativní (=provozní) adaptace, na Bank1 to má 18,75%, na Bank2 37,20%, škoda, tohle je prostě OK,

Druhé video https://youtu.be/ne746_qZvsw rough:
- vidím, že válce 7-2-1 umí pracovat i na větší výkon = dávají klikové hřídeli dobré zrychlení, ale proč jednotlivé válce nepracují přibližně stejně?
- pochopím, když to neukazuje nic, protože by to chtělo jinou časovou konstantu pro vyčítání obsahu paměti v ŘJ motoru
- ale pokud to už ukazuje, tak každý válec každou chvilku dostává jiné množství paliva, pokud uvážím, že vzduchu dostávají všechny stejně,
- už dlouho jsem neviděl žádný 8-válec v INPA rough pracovat krásně pravidelně, ale na youtube se častěji ukládají videa s problémy než nějaký ideální stav viz https://www.youtube.com/watch?v=P7jNvciwmO0

Třetí video https://youtu.be/ZTnECzqkyPc Analog Values 1:
- váha vzduchu a injection time se chovají správně, více vzduchu odpovídá více paliva, malé zpoždění +/- odpovídá době zpracování odezvy
- že občas jdou obě hodnoty přes MAX je normální, protože je nějakým způsobem nastaveno měřítko zobrazení a změnit to nelze => tohle je také OK,

- že cívky nejsou zalité olejem beru na vědomí, i když jsem chtěl, "že nejsou zalité svíčky", ale to je jedno,
- tlak paliva 3 Bary na volnoběh je OK, proč je pouze 2 Bary po zapnutí klíčku nevím, je to tlak stejného čerpadla v nádrži a za jízdy se tohle měřit nedá,
- odlučovač oleje a membrána za sáním spolu souvisí, respektive membrána řídí odsávání par z klikové skříně - membrána je dost poruchový díl u starších motorů - pokud praskne, do sání motoru jde více vzduchu, o kterém váha vzduchu neví a může být příčinou ochuzení směsi, ale videu 1 se to na lambda integrátoru nějak výrazně neprojevilo => nemůžu říci, že tady je něco špatně - ale zkus to tam prostříknout čističem na brzdy viz https://www.youtube.com/watch?v=s1fTSP8VHvA
- uvidíme, jak se to bude chovat po tom naplánovaném přetěsnění,
- podívej se, v jakém směru máš namontovaný díl č. 6 http://www.ebay.com/itm/BMW-e39-535i-54 ... 1eb5897210
- pumpa sekundárního vzduchu http://i.ebayimg.com/images/g/ILwAAOSw- ... -l1600.jpg má pracovat pouze po startu studeného motoru asi do dosažení teploty chladící kapaliny 40 stupňů a fouká vzduch za výfukové ventily, tj. před lambdy a před katalyzátor a slouží k naředění výfukových plynů. Tím se "relativně" sníží výfukové emise studeného motoru a ekologové jsou štastni. Ve skutečnosti z výfuku vyjde stejné množství exhalací, ale díky přidanému vzduchu to je méně koncentrované a nesmrdí to tolik. Ten větrák ovládá ŘJ motoru, ale jeho absence by nějak neměla vadit, protože ŘJ motoru zajímá teplota chladící kapaliny a "smysluplné" hodnoty od ohřátých lambd - dokud tohle nedostane, motor (dávkování paliva) běží na defaultní hodnoty tzv. "elektronického sytiče" - jenže Tobě tohle při startu blbne, že ANO?
- ale důležité je to zaústění do výfukového potrubí, je tam takový ventil nebo zpětná klapka (díl 1), která se musí po ukončení činnosti toho sekundárního "větráku" uzavřít. Pokud se neuzavře, tak tlak výfukových plynů tudy uniká a lambdy před katem za provozu naměří jiné složení výfukových plynů - http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2286 - v jakém stavu jsou tyto ventily?
- "aktivní uhlí" je součástí systému odvětrání palivé nádrže. Přes to "aktivní uhlí" nádrž vydechuje benzínové páry do vnější atmosféry (u vozidla v klidu), aniž by to moc smrdělo. A za provozu jsou benzínové páry přisávány do sacího potrubí a spalovány, přičemž vzduch do nádrže je přisáván přes ten filtr s aktivním uhlím v opačném směru a tím se ten filtr zpětně regeneruje - ale není to na věčné časy, filtr se časem rozpadne a ucpe. Cvičně se podívej na elektroventil odvětrání (díl 1) http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0804 , protože i tudy proudí do sání vzduch +/- obohacený benzínovými párami, ovládání toho elektroventilu řídí ŘJ motoru a tudíž s tímto vzduchem počítá, pokud to ovšem funguje správně - ventil i ten filtr http://www.realoem.com/bmw/photos/13901433603 .
- při zapnutí zapalování ten ventil nedělá nic, protože ho otevírá ŘJ motoru podle okamžitého potřeby. Ale dá se vyzkoušet přivedením napětí +/- 12 Voltů z baterky, kdy ventil musí cvaknout - můžeš vymontovat a vyzkoušet profouknutím ústy, jestli otevírá a zavírá.
:D
Takže dlouho sem se neozval, pač nebyl čas nebo sem bádal a snažil se opravovat vše možné. Více méně se to zlepšilo ale furt se jednou za 100-300km ukáže chyba multiplikativních adaptací. Viz. přiložené fotky.

Dále se jednou po delší době v podobném horizontu stovek kilometrů ukáže chyba "131 Throttle Actuator Jammed". Což zda dobře chápu je, že se sekla škrtící klapka a nepohybovala se tak, jak jednotka chtěla? Jinak už vše zmizelo. Ale furt mě to trápí - protože mě štve že něco občas způsobí chybu ale co je nejhorší, auto prostě nemá výkon. 740i a udělá z 0-100km až kolem 10sekund. a běžná 740i to udělá za 7s až 8s. Prostě je to silnej rozdíl. Neřikam že mám zavodní auto ani s ním tak nezachazím, ale fak bych rád aby to jelo aspon priblizně jak mělo nebo bylo v pořádku. Příde mi jak kdyby něco bylo špatného se vzduchem - protože spotřeba vzduchu resp. Air Requirements už neni na volnoběhu 14-15Kg/h ale spíš 25-30. TO je špatné? Protože když to bylo méně, tak si rikal ze je to správně. No ve zkratce napíšu co vše se dělo a mohlo byt ovlivněno

Vyměnil sem těsnění sání (4x brejle), klapky a membrány.
Nová membrána sání (meyle) - koupil sem to celé co se dává ze zadu na sání. Po montáži vibrovala a hučela jak lux. po poklepání na ní prsty to přestane. Jeden člověk řikal, že mu to dělalo po montaži také, když motor pořadne prohnal po dalnici, byl klid. Mě už to nedělala ale občas při tech vedrech venku zase lehce vibruje a hučí jednou za cas...jestli je to tim že sem ji neprostříkl nečím mastným a jak mi to auto nežere absolutně žadny olej (po 8TKM neubylo od maxima temer nic) tak jestli je sucha? nebo je neco spatne?....ale to nemuze mít vliv na výkon že? Casem tam dam original stejne radši
Svíce jsem vyndal - všech 8 suchých. Prostříkl sem čističem. Jediná co byla mokrá byla čtvrtá. (ta nejblíž u řidiče).
Všech 8 cívek měneno.
Váha vzduchu sem zjistil že byla šmečko znacky I2S - nvm co to je? Dal sem to pryč a dal novou BOSCH. Zase se to pak lehce lépe chovalo. Ale furt to nema výkon jak by mělo mít. proste od 3,5 OT citim ze to není ono. A furt proste na stovku se dostanu az po deseti sekundach a to je spatne.
Dále škrtící klapku sem vyčistil komplet a resetoval adaptace. Ale to stejně asi nepomůže.
Další věc když držím pedál plynu aby bylo 1000otáček nebo tesne kolem toho, houpou otáčky mezi 700-1100. Po patem houpnutí se to pomalu ustálí. A houpe se mi po delší jízde volnoběh kdyz jedu bez klimy. cca v rozmezí 350OT.


Už fak zoufalstvím nevím, co by to mohlo dělat a přemyslim, ze snad uz to bude snad jen v té škrtící klapce.
Nejvíc je mi podezřelý ten vzduch po tehlech všech motnážích a to je na volnoběhu 24-30KG/h.

K té pumpě - nemám ji tam. Pokud se bavíme o tom přífuku do výfuku. Ale EGR tam je, trubku kovovou sem měnil na které je. Egr by měl pracovat správně. (egr - ten kovový ventilek na kovové trubce před jakoby vodní pumpou s termostatem.

Další bod - http://www.ebay.com/itm/BMW-e39-535i-54 ... 1eb5897210 - může to ovlivnivoat vzduch? kde to najdu? nenašel sem to. Jště se podívám do katalogu dílů a zkusim to najít, každopadně jak ověřím zda funguje jak má? a jak to myslíš v jakém směru? To by snad nikdo nedal špatně.

- elektroventil odvětrání ověřím jeste http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0804 .Stačí vzit dva dratky a spojit ho s baterkou? nebo odpojit od hadiček a poslouchat pri motoru?

Někdo se tu ptal ještě proč sem to dělal a zda problém byl ještě před výměnou termostatu. Ano byl. A proč sem to dělal? Ano motor je super že je konstruován na to že udrží tak velké teploty ale mě se to nelíbí. Prostě trpí všechno kde je voda. Nyní pracuje motor v 90-96 a uleví si dost a ze to bude zrat o litr víc? to mě netrápí. Je ted odpojený, nemůže po něm vyvzlínat voda do jednotek jako tomu bývá. A pochybuji ze to bude mít vliv na výkon a palivovou mapu. Aneb je to ted krasne chladné.
Přílohy
Soubor_000.jpeg
Soubor_000.jpeg (153.65 KiB) Zobrazeno 1240 x
Soubor_001.jpeg
Soubor_001.jpeg (147.36 KiB) Zobrazeno 1240 x
Odpovědět