Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e65 - jaky olej do automatu ?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
James745
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: úte 23.06.2015 00:00

#1 Příspěvek od James745 »

Zdarvim, mam dotaz ohledne vymeny oleje v automatu 6HP26 v me 745i zjistil jsem unik oleje z olejove vany na prevodovce mikrotrhlinkou. Jde jen male kapky, ale jezdit takto nehodlam a jsem nucen vymenit olej i s filtrem. Mam moznost koupit Ravenol primo urceny pro ZF6HP26, ale olej je modry. Z prevodovky mi tece ciste cerveny. Nejde jen o to, ze si vyrobce ty oleje barvi? Jinak prevodovka ma nalitano 327000km a radi sametove, ale nemuze se stat ze tou vymenou prevodovku popravim? Vsem predem dekuji za odpoved.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

do E65 jedině origo olej nebo olej ze ZF pakra Jihlava, což je taky vlastně origo, cokoliv jinyho je velky riziko, divný je že olej máš červený, měl by být žlutý a pomalu jít do černé ale ne do červené, jeslti tam už někdo nenalil nějakou sračku.
při vyměně oleje nezapomen nechat vyměnit pruchodku mechatroniku, těsnění pod mechatronik (často vymačkané a má zasadní vliv na fungování převodovky) a vanu pouze origo nebo ZF, hlavně ne nějaky Meyle co se po pul roce zkroutí a teče.
mechatronik utahovat momentákem
James745
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: úte 23.06.2015 00:00

#3 Příspěvek od James745 »

Díky alespoň jsem o dost chytřejší. Každopádně co se týká té Jihlavy tak možná by bylo lepší tam zajet. Co se týká té trhlinky, tak tu jsem zalepil tavnou pistoli speciál na plasty a uz nic nekape. Dokonce v tom místě je to suché. Tím mě napadlo, ze bych zajel rovnou do Jihlavy a nechám si to udělat od nich. Jde o to ze se snažím mít e65 v zachovalem stavu a na automatu je lepší asi nešetřit. Protože časem V8 bude rarita včetně V12 a V6. Dneska pomalu radši udělaj trihrc bi-turbo :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

V6 bmw nedělá :), pouze R6 :)
zajet do Pakry je ideální, málo kdo tydle automaty umí, ale v pakře tuším nemění těsnění mechatroniku a průchodku, trvej na to aby ti to vyměnili, je to cca 600kč navíc ale když to budeš měnít zvlášt tak to bude zase 10k
James745
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: úte 23.06.2015 00:00

#5 Příspěvek od James745 »

Jo no vidíš R6 :D v tu chvíli mě to nedošlo. Jinak určitě budu trvat na tom aby vyměnili vše potřebné.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#6 Příspěvek od Sweden »

V Pakře ti vymění vše dle domluvy,na bývalé e61 mi dělali jak těsnění mechatroniku tak průchodku,ale radši jim to připomeň že na tom trváš.

Jinak souhlas s tím že převodovku bych nechal řešit lidi kteří do převodovek dělají, a mezi ně ZF Pakra jednoznačně patří,nějaké samodoma by se ti mohlo dost prodražit.Cena s průplachem,prací,veškeré přetěsnění,nové torxy na vaně,smazání adaptací ca.10k.Případné náklady na opravu převodovky po nekvalitní domácí výměně kterou uděláš bez potřebných "fičur" stejně tak na 70% několikanásobně vyšší.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
James745
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: úte 23.06.2015 00:00

#7 Příspěvek od James745 »

Tak příští týden v pátek jedu ZF-pakry na výměnu oleje v převodovce. Tak jsem na to zvědavý. Jinak už jsem jim dopředu, řekl co vše si chci nechat vyměnit. Každopádně práce prý bude trvat cca 4 hoďky. Alespoň si projdu část Jihlavy. Jen doufám, že nebude mrznout :D
JohnyB
Registrovaný
Příspěvky: 600
Registrován: pát 19.02.2010 01:00

#8 Příspěvek od JohnyB »

Co za to tam kluci chcou?
James745
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: úte 23.06.2015 00:00

#9 Příspěvek od James745 »

Chtějí za to 8500,- a 9500,- bez DPH
bmwszene
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 08.05.2014 00:00

#10 Příspěvek od bmwszene »

V ZF pakra sem byl a můžu jedině doporučit. Super jednání a vyměnili vše tak jak měli. Ještě mi i udělali výklad, jak správně o převodovku pečovat a když to bylo rozebraný, tak mi vysvětlili, jak to všechno funguje. Dělaj i proplach převodovky a když sem vyděl, jakej olej z toho teče, tak mě málem omejvali.
Přidávám pár fotek pro představu.
Přílohy
WP_20150602_09_13_51_Pro.jpg
WP_20150602_09_13_51_Pro.jpg (133.82 KiB) Zobrazeno 2727 x
WP_20150602_09_14_01_Pro.jpg
WP_20150602_09_14_01_Pro.jpg (119.46 KiB) Zobrazeno 2727 x
WP_20150602_12_36_01_Pro.jpg
WP_20150602_12_36_01_Pro.jpg (117.43 KiB) Zobrazeno 2727 x
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

a těsnění mechatroniku sis doufam taky nechal vyměnit, na fotce neni
bmwszene
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 08.05.2014 00:00

#12 Příspěvek od bmwszene »

Jo jo taky ale to sem sem nedával.
James745
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: úte 23.06.2015 00:00

#13 Příspěvek od James745 »

Zdarec klubáci, tak jsem byl v pátek ráno v Pakře na výměnu oleje v automatu a musím říct, že paráda. Hlavně parádní přístup a navíc vše mi vysvětlili jak a co funguje. Takže spokojenost. Donce i převodovka je ve výberné kondici i navzdory počtu ujetých KM což je 328000km. Jediné co je zarazilo bylo, že olejová vana s filtrem, tam byla od začátku. Takže 13let :D dokonce co mi říkal jeden z techniků, tak magnety byli zanesený stejně jako u aut s najezdem do 200000km což je parádní, protože čekal něco jiného když mám najeto trošku více. Každopádně u hydroměniče zjistili mírnej prokluz, ale žádná tragédie. Tím pádem mi udělali cenový návrch na repasovanou převodovku a to za 68000,- bez DPH, ale to přijde až tak za 2 roky :D Co se týká mého BMW, tak jsem s ním nad míru spokojen a rozhodně bych neměnil. ´Jedině za face ale to až někdy, protože to svoje mám zatím necely rok . Zase musím říct, že vždycky záleží na výběru a je lepší pečlivě vybírat, než skočit hnedka do prvního. Tady na klubu mi to poradili a vyplatilo se. Na autě není nic co by nefungovalo :D
JohnyB
Registrovaný
Příspěvky: 600
Registrován: pát 19.02.2010 01:00

#14 Příspěvek od JohnyB »

Díky prokluzu na měniči měnit celou převodovku za 68 bez daně? No dobrý den teda :D

A zlepšilo se ti po výměně oleje řazení?
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#15 Příspěvek od zzeli »

Pilsner to mel za kilicko. Tohle je jeste dobry :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

když už bych te převodovce chtěl dopřat tak bych dal novej měnič, asi maj kluci malo prace :)
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#17 Příspěvek od Jaris330D »

Ty krávo 68 000 bez DPH, by mně mrdlo. To je za celou převodovku nebo jen repas měniče? Slyšel jsem, spíš to tu někdo psal, že tam mění i to, co by se nemuselo. Pokud je dobrý mechatronik, tak proč dělat celou převodovku. Ty peníze bych za to nedal. :mad:
James745
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: úte 23.06.2015 00:00

#18 Příspěvek od James745 »

JohnyB píše:Díky prokluzu na měniči měnit celou převodovku za 68 bez daně? No dobrý den teda :D

A zlepšilo se ti po výměně oleje řazení?
Nooo co se týká řazení, tak jsem žádný rozdíl nepoznal. :D
James745
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: úte 23.06.2015 00:00

#19 Příspěvek od James745 »

jj je to tak 68 000 bez DPH :D ale co mi říkali, tak je to konečná cena za celou převodovku včetně měniče, náplně a práce. Jinak samotný měnič je prý za 22 000 take bez DPH. Každopádně mi bylo řečeno, že kdybych dal nový měnič, tak že by me to mohlo převodovku poškodit z důvodu většího přenosu krouťáku, protože prý ten nový měnič, je tzv. "ostřejší" a tak je prý lepší celá skříň :D osobně nevím co je na tom pravdy, ale nemyslím si že by výměna měniče neměla takové fatální následky, jako je poškození převodovky.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#20 Příspěvek od Jaris330D »

Vysrat se na to, spíš potřebují protočit obrat :). V mechatroniku jde hlavně o tlaky v těch válečkách ne? Jenom taková věcná :), kamarád má F01 a měnili mu v Hradci ve Stratosu Automat, za který vysolil 90 000 s DPH, tak jak to, že automat starší verze stojí +- stejně. Cenu 50 000 s DPH bych ještě bral, ale to to.
Odpovědět