Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e65 - čidlo ABS

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
27jarin
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Chodov u Karlových Varů

#1 Příspěvek od 27jarin »

Ahoj kluci, mam na své e65 takový problém a to s ABS. Někdy se mi rozsvítí kontrolky brzd a ABS, je to nepravidelné a po vypnutí motoru a vyjmutí klíčků to zase zhasne. Podle diagnostiky je to zadní pravé čidlo, ale to už jsem dvakrát za měsíc vyměnil za origo a pořád to takhle blbne.
Nemáte někdo tucha čím by to mohlo třeba ještě být?
Díky za radu a pomoc.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#2 Příspěvek od zzeli »

Prohod cidla na zadku mezi sebou a budes mit na 100 procent jistotu, jestli to je cidlem nebo ne. Pak muzes pokracovat dal ve stylu kabelaz, lozisko, jednotka.
27jarin
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Chodov u Karlových Varů

#3 Příspěvek od 27jarin »

Jo, jo čidla jsem prohodil už při první výměně. Takto bude asi ta kabeláž. Nevíš jestli je to pakarna to vyměnit? Asi by stačil nějaký ten kousek od konektoru k svazku, nebo kam se to sbiha od zadku. Na ložisku je co? Že píšeš ložisko.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#4 Příspěvek od zzeli »

Takze cidlo bude ok a neco je spatne na prave strane.
e65 nemam, tak jsem to na vlastni oci nevidel, ale na lozisku by mel byt magneticky krouzek, ktery se muze poskodit a cidlo (sledujici zmenu mag. pole) pak dava spatny data. Nebo konektory, draty. Draty se asi budou menit spatne, urcite bych to nedelal naslepo a zmeril, kde je presne problem. Jestli je to sporadicka chyba, tak ani to mereni nebude uplne jednoznacne a bude to chtit mozna i nejakou lepsi merici techniku.
Osobne bych pokracoval s osciloskopem, porovnal signaly ktere jdou z leve strany a z prave strany v nekolika mericich bodech. Nejdriv na konektoru cidla a pak u ABS jednotky. Jinak to cidlo bude asi potrebovat nejake napajeni. Ale zatim jsem to nemusel delat, takze detaily nereknu, jen principielni postup. Asi bych pouvazoval o navsteve dobreho servisaka. Dobreho podtrhuji :)
27jarin
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Chodov u Karlových Varů

#5 Příspěvek od 27jarin »

No ti asi budu muset navštívit nějakého guru přes autoelektro., pač já jsem na elektriku a dráty lama. Jinak je to sporadicka chyba. Nesvítí to stabilně. Přijde mi jako by se ti rozsvitilo vždy když je vlhko nebo mokro. Tak asi to může být i ten magnetický proužek na ložisku ne?
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#6 Příspěvek od zzeli »

To nejde tipnout. Urcite bych kvuli tomu cvicne nemenil lozisko. Resil bych asi u Snejka, pokud nemas nekoho spolehliveho, kdo to nezacne bezhlave menit. Snejk bude mit i veci na prohozeni a vyzkouseni. A jestli to udela jednou za mesic, tak ani Snejk na to nemusi prijit, kdyz to bude zrovna fungovat vzorove.
27jarin
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Chodov u Karlových Varů

#7 Příspěvek od 27jarin »

Nevíš kde bych sehnal schéma elektriky na E65?
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#8 Příspěvek od zzeli »

Ja urcite ne, to musi mistni borci.
Uživatelský avatar
Falcon
Registrovaný
Příspěvky: 740
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
Bydliště: Praha 10
Klubové ID: 3348
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Falcon »

Kabeláž neodchází. Někdy to bývá čidlo nebo jeho konektor v podběhu, ale většinou přesně takhle sporadicky začíná ŘJ - skvělý hybridní design 5.7 od inženýrů z Bosche, kde se rozpadají signálové cesty nabodované na keramickém tišťáku, v kombinaci s inženýry BMW, kteří ABS jednotky cpou zásadně k motoru/svodům, aby ta samodestrukce byla rychlejší ;)

Umím je repasovat. Prošlo mi rukama opravdu hodně ABS jednotek a kromě těch pár, co jsem předem vyloučil jako mrtvé (vada přímo v elektronice), tak všechny ostatní v pořádku jezdí.

Jardo, až si přijedeš pro navi, proměřím ti i ABS jednotku a budeš vědět, na čem jsi :)
E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#10 Příspěvek od zzeli »

Nevim co je design 5.7, tak se radsi zeptam polopaticky. E65/66 ma taky jednotku, ktera se mrvi stejne jako e38? F rada taky? Diky.
Uživatelský avatar
Falcon
Registrovaný
Příspěvky: 740
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
Bydliště: Praha 10
Klubové ID: 3348
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Falcon »

Tahle sviňka, používá se od roku 1998. Na obrázku je DSC s 12 válečky. ASC má jen 10, jinak je vzhledově stejná. To samé používají i E65, samozřejmě s jinými koncovými čísly, ale jinak shodné konstrukce.

Serou se postupně všechny, jak benzín tak nafta. Rozhodující je, kolik má jednotka "najeto", tolik zhruba bude rozpadlá. Po repasu se tomu vrátí časomíra opotřebení hodně dozadu - nahrazuju tam všechno, co běžně odchází a co lze pozemskými metodami vyměnit ;)
Přílohy
Bosch 5.7.jpg
Bosch 5.7.jpg (51 KiB) Zobrazeno 355 x
E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
Odpovědět