Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e65 - hlasi slabou baterku
Když jsem ji koupil ještě v obchodě měla 12,66V a borec říkal at jedu delší trasu nebo ji dobiju a udržuji nad 12,5V že se pak ničí pod tuto hodnotu a rychle odchází.
Altík dobíjí krásně na 13,8V
Takže jsem nabíjel baterku pul dne a ted večer co jsem dojel měla baterka 12,91V.
Uvidíme kolik bude mít ráno to bude asi mnohem lepší údaj. Dobitá baterka přes 100km autem svižnou jízdou pouze uspané auto a ráno musí bejt ok.
Očekávám nad 12,8V abych byl spokojenej. Pokud bude 12,5-12,6 tak mě to moc nepotěší protože dle tabulky to je jen 80procent kapacity.
Plná má bejt 12,8V co zde píšou.
12,5V - 75procent kapacity.
Poslední možnost co mě napadá je zjistit ampérmetrem odběr auta zda je ok a nebere více než by mělo.
Altík dobíjí krásně na 13,8V
Takže jsem nabíjel baterku pul dne a ted večer co jsem dojel měla baterka 12,91V.
Uvidíme kolik bude mít ráno to bude asi mnohem lepší údaj. Dobitá baterka přes 100km autem svižnou jízdou pouze uspané auto a ráno musí bejt ok.
Očekávám nad 12,8V abych byl spokojenej. Pokud bude 12,5-12,6 tak mě to moc nepotěší protože dle tabulky to je jen 80procent kapacity.
Plná má bejt 12,8V co zde píšou.
12,5V - 75procent kapacity.
Poslední možnost co mě napadá je zjistit ampérmetrem odběr auta zda je ok a nebere více než by mělo.
no tak jsem došel k autu a měla baterka 12,44. To je podle mě hodně málo. To měla baterka po 6-ti letech co jsem měl ve staré 5er 12,3-12,4V.
Co stím ? Poslední možnost je že je něco někde ve zkratu na kostru více či méně a spotřebovává něco a nebo je někde vyšší odběr. Jinak už nevím.
Nová baterie po nabití a projetí 100km svižně a ráno naměřeno 12,44 mi přijde jako by měla jen 70-75procent kapacity dle tabulky.
A to mi chlap říkal že ji musím hlídat napětí nad 12,5V nechápu když má méně hned po jedné noci.
Co stím ? Poslední možnost je že je něco někde ve zkratu na kostru více či méně a spotřebovává něco a nebo je někde vyšší odběr. Jinak už nevím.
Nová baterie po nabití a projetí 100km svižně a ráno naměřeno 12,44 mi přijde jako by měla jen 70-75procent kapacity dle tabulky.

A to mi chlap říkal že ji musím hlídat napětí nad 12,5V nechápu když má méně hned po jedné noci.
Ano, AGM se primárně používají u aut se Start/Stop. Ale jsou také doporučované u aut, které mají hodně velké odběry, resp. spotřebičů. Což zrovna E65 je. I samotné BMW doporučuje dávat AGM, přímo v ETK je napsáno, že pokud se mění baterie a je v autě 110Ah, máš při výměně dát vždy AGM 90Ah. Jinak normální baterie je a není na hovno. Prostě vydrží tak 2 roky a je totálně v prdeli. V 750 jsem měl původní baterku, tj. 8 let starou. Před měsícem jsem si všiml, že mi nejde keyless atd, že baterka nevydrží při vypnutém motoru. Ale jinak jsem byl schopný startovat a vše bylo v pohodě. Snejk dokonce na baterku v podobném stavu jezdí přes dva roky, alespoň co říkal.BudaShadow píše:...ze vlastne kdyz to neni AGM tak to vlastne stoji za ho.no. Mel jsem za to, ze baterie AGM se pouzivaji do aut se systemem Start/Stop (osobne nevidim zadnou super vyhodu, ze mi auto na krizovatkach bude chcipat)
Předpokládám, že u E65 je v celku jedno jestli altík dává 13.8V nebo třeba 18V. Nabíjení je řízeno elektronicky a ne jako u starších aut, kdy altík krmil přímo baterku.
S tou zárukou bych se moc neoháněl, zákonem sice je daná 2 roky, ale silně pochybuji, že už po 1 roce se zárukou uspěješ. Budou ti říkat, že sis ji zničil sám, že jsi ji špatně nabíjel apod.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
dneska si půjčím pro jistotu kleštovej ampermetr a proměřím si po uspání auta kolik si bere miliampér uspané zamknuté auto.
To bude důležitej údaj který potřebuji vědět.
Bylo mi řečeno že nová plně nabitá baterie 20h odpočinutá bez zátěže má ukazovat 12,8V.
Pokud mi bude ukazovat 12,6V asi nebude na reklamaci mám ten pocit.
To bude důležitej údaj který potřebuji vědět.
Bylo mi řečeno že nová plně nabitá baterie 20h odpočinutá bez zátěže má ukazovat 12,8V.
Pokud mi bude ukazovat 12,6V asi nebude na reklamaci mám ten pocit.

no, nevím jak jsou na tom klešťáky dnes, ale když jsem byl na škole, tak nám říkali, že kleštáky jsou spíče jen orientační, takže nevím jestli změříš něco adekvátního. Spíše by to chtělo opravdu vřadit ampérmetr.Filozof píše:dneska si půjčím pro jistotu kleštovej ampermetr a proměřím si po uspání auta kolik si bere miliampér uspané zamknuté auto
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Takže myslíš rovnou multimetr s nastavený jako ampermetr mezi plusovou svorku...nebo mínusovou.hurvajs77 píše:no, nevím jak jsou na tom klešťáky dnes, ale když jsem byl na škole, tak nám říkali, že kleštáky jsou spíče jen orientační, takže nevím jestli změříš něco adekvátního. Spíše by to chtělo opravdu vřadit ampérmetr.Filozof píše:dneska si půjčím pro jistotu kleštovej ampermetr a proměřím si po uspání auta kolik si bere miliampér uspané zamknuté auto
To mohu vyzkoušet.
fakt nevím, já jsem sice vyučen v oboru elektroniky, ale i na VŠ nám říkali, že klešťáky jsou spíše informativního charakteru a spíše na vetší odběry. Je to už sice dávno co jsem ze škloly (matura 1995), ale myslím si, že se toho moc nezměnilo. V podstatě mi to i povtrzoval kdysi otec, který dělal na VVN a trafech - tam se sice kleštáky používaly, ale při 21kV to asi jinak nejde.
Nevím jak jsi na tom s elektrikou, ale raději napíši, že ampérmetr musí být vřazen do obvodu, tj. opdpojíš kladnou svorku. Jeden kabel ampérmetru připojíš na + bateriie, druhý kabel z ampérmetru pak na odpojený kabel z baterie. Samozřejmě musí být i příslušný průřez měřících kalelů, ale pokud nebudeš startovat nebude odběr moc velký, tipnul bych ne víc jak 5A (měřáky jsou většinou do 20A) - ale nikdy jsem neměřil odběr auta, takže netusím, kolik je
Nevím jak jsi na tom s elektrikou, ale raději napíši, že ampérmetr musí být vřazen do obvodu, tj. opdpojíš kladnou svorku. Jeden kabel ampérmetru připojíš na + bateriie, druhý kabel z ampérmetru pak na odpojený kabel z baterie. Samozřejmě musí být i příslušný průřez měřících kalelů, ale pokud nebudeš startovat nebude odběr moc velký, tipnul bych ne víc jak 5A (měřáky jsou většinou do 20A) - ale nikdy jsem neměřil odběr auta, takže netusím, kolik je
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
nejsem si jistý, jestli to je přímo napětí na baterii. Ale minimálně se podle toho může poznat, jestli je špatný altík nebo ne. Co vím, při nastartovaném autě, by měla být hodnota kolem 13.6 až 14V. Já mám kolem 13.8V a napětí se mění v závysloti na otáčkách a záběrukabyr01 píše:Pro majitele E65 - ve skrytém menu v budíkách se dá najít napětí na baterce a dá se to nechat na budíkách i za jízdy - tam je vidět, kolik V má v záběru, na volnoběh, bez motoru atd...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Tenhle odběr změříš jedině multimetrem jak píše hurvajs, klešťovím co auto bere při startu a na kabelu co jde ke startéru, aspoň takhle to měřili mě. Jinak ten klešťový nebyl zas tak nepřesný.
Ve skrytém menu podle mě vidíš palubní napětí, takže při běžícím motoře to co pouští altík a když máš chcíplo měl bys vidět baterku.
Ve skrytém menu podle mě vidíš palubní napětí, takže při běžícím motoře to co pouští altík a když máš chcíplo měl bys vidět baterku.
Tak mně to ukazuje cca 14,6v jak na volnobeh tak pri jizde...hurvajs77 píše:nejsem si jistý, jestli to je přímo napětí na baterii. Ale minimálně se podle toho může poznat, jestli je špatný altík nebo ne. Co vím, při nastartovaném autě, by měla být hodnota kolem 13.6 až 14V. Já mám kolem 13.8V a napětí se mění v závysloti na otáčkách a záběrukabyr01 píše:Pro majitele E65 - ve skrytém menu v budíkách se dá najít napětí na baterce a dá se to nechat na budíkách i za jízdy - tam je vidět, kolik V má v záběru, na volnoběh, bez motoru atd...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 142
- Registrován: pát 18.11.2011 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 142
- Registrován: pát 18.11.2011 01:00