Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e65 - hlasi slabou baterku

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
tesil
Registrovaný
Příspěvky: 276
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

#1 Příspěvek od tesil »

Driv jsem tomu moc nevenoval pozornost, ale ted s prichodem zimy, bych uvital moznost treba vyuzit Webasto. Vzdycky i po dlouhych cestach, kdyz vypnu motor a necham trebahrat radio, tak behem par sekund to napise. Baterka je loni nova a je OK. Ted nedavno meneney dobijeci rele, kdy behem jizdy postupne vsechno prestavalo fungovat a postupne se odpojovalo. Od te doby zase vsechno chodi, ale nacasovany webasto to nesepne, zbytkovy teplo taky nic a behem jizdy nejde regulovat vetrak. Ale fouka normalne v aut. rezimu. Pri ofuku skla to vali naplno. Nekde jsem tady cetl, ze ten vetrak je taky nejak v souvislosti s baterkou. Kde by mohl byt problem?
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od inspi1981 »

A ta baterka byla zaregistrovaná ?
tesil
Registrovaný
Příspěvky: 276
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

#3 Příspěvek od tesil »

Netusim, menil ji puvodni majitel.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#4 Příspěvek od vlastnemec »

Musí se registrovat a hlavně tam musí být agm s parametry co tam mají být, pokud je tam obyčejná tak životnost rok souhlasí.
tesil
Registrovaný
Příspěvky: 276
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

#5 Příspěvek od tesil »

Aha, ted jsem se tam byl na ni podivat, ale vidim tam velky hovno. Jen jsem zjistil, ze je to Bosch. :lol:
Muzu poprosit nejakej odkaz na baterku, co tam patri? Diky moc.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

bosch S6 92ah
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#7 Příspěvek od hurvajs77 »

když už, tak 90Ah. Nebo ještě 110Ah. 92Ah jsem nikdy neviděl, ale asi se upsal.

To je prdeli baterka a jestli máš naftu tím hůře. Nafta má náročnější starty a pokud jezdíš krátké trasy nemusí se dobít.

Za sebe doporučuji koupit originál AGM, sice stojí kolem 9tis. ale budeš mít pokoj na dalších 5 let minimálně. ETK číslo: 61 21 6 924 023, cena podle CarTecu: 10.386,- (takže už zvedli ceny kvůli EURu...)

To s tím ventilátorem jsem to nikdz nepochopil, ani Snejk ne. Jakmile je špatná baterie, nejde pustit na plný pecky. Nechápu proč, když se baterie dobíjí.

Samozřejmě je nutná správné nakódování, jak se tu zmiňovalo.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

omlouvám se, je to 95Ah, kupovat origo je zbytečný, těchdle boschek S6 jsem dal kvatna, cena 6000Kč a drží bez problému leta,
nonAGM baterky sou do roka KO
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#9 Příspěvek od hurvajs77 »

v pohodě JaraXi :-)

Tu original AGM sehnal po slevách za 6.500,- s DPH. Takže to byla pro mne jasná volba.

Bohužel E65 má plno elektro píčovinek, který tu baterku kurevsky zatěžují, takže AGM je fakt nutnost. V 750 jsem měl ještě původní z 2006 a věřím, že bych s ní mohl ještě další 2 roky klidně jezdit, možná i déle, ale vadilo mi vypínání všech spotřebičů při vypnutém motoru a když bylo zamčené auto. Vlastně mi nefungoval keyless, nebyl načtený iPod atd.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
tesil
Registrovaný
Příspěvky: 276
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

#10 Příspěvek od tesil »

Tak jsem koukal na tu baterku a je tam jen bosch silver plus. Takze misim koupit novou.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#11 Příspěvek od hurvajs77 »

tak nemusíš, ale měl by jsi ;-) Vem rovnou AGM.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
tesil
Registrovaný
Příspěvky: 276
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

#12 Příspěvek od tesil »

Jasne....
Nemusim, ale chci aby vse fungovalo jak melo....
tesil
Registrovaný
Příspěvky: 276
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

#13 Příspěvek od tesil »

hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#14 Příspěvek od hurvajs77 »

no, já myslím že jde nakódovat jen 90, 95 a 110Ah, takže 92 by se buď nedobíjela nebo přebíjela. Fyzicky použít rozhodně jde. JaraX bude vědet jestli jde nakódovat
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

hurjvajz, zase tak to není, ono je v praxi celkem jedno jeslti dáš 92ah a nakoduješ 90Ah, stejně ta kapacita není přesná, některá 90Ah má 88, jiná 94 a stařím kapacita klesá. ale nemužeš dát 110Ah baterku a nakodovat 90Ah, to auto pak počítá jen s 90Ah, nebude ji víc nabíjet no a časem dojde k tomu že se z té baterky vlastně stane 90Ah baterka.
ten exide tam podle mě nepatří. já jsem rád že jsem našel tu bosch S6, která jako jedna z mála neodchází, proto tam dávam jen tyto, nemohu si dovolit na zákaznících experimentovat, musím držet jistou kvalitu
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#16 Příspěvek od hurvajs77 »

dobře, je pravda, že jsem už slyšel, že kapacita není 100% podle výdobce. Osobně bych Exide také nekoupil, nemám v něj nějak důvěru. Na Bosch bych se shodl :-)
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
tesil
Registrovaný
Příspěvky: 276
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

#17 Příspěvek od tesil »

Tak jsem se pustil do shaneni Bosch S6, ale vsude je nedostupna a kde ji maji, tak vzapeti volaji, ze uz ji nesezenou a ze uz se nevyrabi a je nahrazena nejakou S5 s AGM ventilem :?:
Moc se mi nechce v tomto smeru experimentovat.

To je ona:
http://www.autodilypeva.cz/autoduuly-pe ... 0092S5A130
tesil
Registrovaný
Příspěvky: 276
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

#18 Příspěvek od tesil »

Toto lze pouzit? Parametrama je stejna a muzu ji mit za polovicni cenu:


http://www.otos.cz/trakcni-baterie/vart ... 0a-840095/
tesil
Registrovaný
Příspěvky: 276
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

#19 Příspěvek od tesil »

Prosim, muzu pouzit tu vartu? Docela to hori, nerad bych, aby mi ji nekdo vyfoukl. Diky moc...
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#20 Příspěvek od hurvajs77 »

já osobně myslím že ne... Cituji:

Trakční baterie a autobaterie

Trakční baterie se navenek nijak neliší od nejznámějšího typu akumulátoru jakým je autobaterie. Největší výrobce autobaterií, společnost Varta, vyrábí trakční baterie dokonce ve stejných plastových schránkách a jediným, na první pohled patrným, rozdílem je barva výrobku.

Uvnitř baterie je však zásadní konstrukční rozdíl, který činí z trakčního akumulátoru zcela odlišně využitelný zdroj energie. Klasická autobaterie má 2 hlavní účely. První je start motoru, kdy se vyčerpá pouze zlomek uložené energie. Druhým účelem je napájení spotřebičů během provozu vozidla, kdy už je baterie zároveň i dobíjena z alternátoru (osvětlení, svíčky v motoru, rádio, palubní přístroje, atd.).

Autobaterie je konstrukčně navržena tak, aby vždy podala maximální výkon v jednom krátkém okamžiku (start motoru = velký odběr proudu) a poté byla tato energie opět alternátorem doplněna. Delší a opakované vybíjení autobaterii škodí.

Z tohoto hlediska je trakční baterie přesný opak a plní téměř výhradně jediný účel. Nahromaděná energie se odčerpává pomalu, zpravidla až do úplného vybití a jednorázový krátký velký odběr proudu baterii neprospívá.

Obecně platí, že každá olověná baterie trpí opakovaným hlubokým vybíjením, ale pouze trakční baterie jsou navrženy tak, aby tomuto jevu co nejlépe odolávaly. Jak sám název "trakční" napovídá, jedná se především o baterie pro pohon případně pro tah.

Zdroj: http://sdeleni.idnes.cz/co-jsou-trakcni ... deleni_ahr"


Kup originál a neřeš blbosti ;-)
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Odpovědět