Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 - hlasi slabou baterku

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#41 Příspěvek od Filozof »

Když jsem ji koupil ještě v obchodě měla 12,66V a borec říkal at jedu delší trasu nebo ji dobiju a udržuji nad 12,5V že se pak ničí pod tuto hodnotu a rychle odchází.
Altík dobíjí krásně na 13,8V

Takže jsem nabíjel baterku pul dne a ted večer co jsem dojel měla baterka 12,91V.
Uvidíme kolik bude mít ráno to bude asi mnohem lepší údaj. Dobitá baterka přes 100km autem svižnou jízdou pouze uspané auto a ráno musí bejt ok.

Očekávám nad 12,8V abych byl spokojenej. Pokud bude 12,5-12,6 tak mě to moc nepotěší protože dle tabulky to je jen 80procent kapacity.

Plná má bejt 12,8V co zde píšou.
12,5V - 75procent kapacity.

Poslední možnost co mě napadá je zjistit ampérmetrem odběr auta zda je ok a nebere více než by mělo.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od JaraX »

plná baterka je 12,6
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#43 Příspěvek od Filozof »

no tak jsem došel k autu a měla baterka 12,44. To je podle mě hodně málo. To měla baterka po 6-ti letech co jsem měl ve staré 5er 12,3-12,4V.

Co stím ? Poslední možnost je že je něco někde ve zkratu na kostru více či méně a spotřebovává něco a nebo je někde vyšší odběr. Jinak už nevím.

Nová baterie po nabití a projetí 100km svižně a ráno naměřeno 12,44 mi přijde jako by měla jen 70-75procent kapacity dle tabulky. :-(

A to mi chlap říkal že ji musím hlídat napětí nad 12,5V nechápu když má méně hned po jedné noci.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#44 Příspěvek od hurvajs77 »

BudaShadow píše:...ze vlastne kdyz to neni AGM tak to vlastne stoji za ho.no. Mel jsem za to, ze baterie AGM se pouzivaji do aut se systemem Start/Stop (osobne nevidim zadnou super vyhodu, ze mi auto na krizovatkach bude chcipat)
Ano, AGM se primárně používají u aut se Start/Stop. Ale jsou také doporučované u aut, které mají hodně velké odběry, resp. spotřebičů. Což zrovna E65 je. I samotné BMW doporučuje dávat AGM, přímo v ETK je napsáno, že pokud se mění baterie a je v autě 110Ah, máš při výměně dát vždy AGM 90Ah. Jinak normální baterie je a není na hovno. Prostě vydrží tak 2 roky a je totálně v prdeli. V 750 jsem měl původní baterku, tj. 8 let starou. Před měsícem jsem si všiml, že mi nejde keyless atd, že baterka nevydrží při vypnutém motoru. Ale jinak jsem byl schopný startovat a vše bylo v pohodě. Snejk dokonce na baterku v podobném stavu jezdí přes dva roky, alespoň co říkal.

Předpokládám, že u E65 je v celku jedno jestli altík dává 13.8V nebo třeba 18V. Nabíjení je řízeno elektronicky a ne jako u starších aut, kdy altík krmil přímo baterku.

S tou zárukou bych se moc neoháněl, zákonem sice je daná 2 roky, ale silně pochybuji, že už po 1 roce se zárukou uspěješ. Budou ti říkat, že sis ji zničil sám, že jsi ji špatně nabíjel apod.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#45 Příspěvek od Filozof »

dneska si půjčím pro jistotu kleštovej ampermetr a proměřím si po uspání auta kolik si bere miliampér uspané zamknuté auto.
To bude důležitej údaj který potřebuji vědět.

Bylo mi řečeno že nová plně nabitá baterie 20h odpočinutá bez zátěže má ukazovat 12,8V.

Pokud mi bude ukazovat 12,6V asi nebude na reklamaci mám ten pocit. :?
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#46 Příspěvek od hurvajs77 »

Filozof píše:dneska si půjčím pro jistotu kleštovej ampermetr a proměřím si po uspání auta kolik si bere miliampér uspané zamknuté auto
no, nevím jak jsou na tom klešťáky dnes, ale když jsem byl na škole, tak nám říkali, že kleštáky jsou spíče jen orientační, takže nevím jestli změříš něco adekvátního. Spíše by to chtělo opravdu vřadit ampérmetr.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#47 Příspěvek od kabyr01 »

Pro majitele E65 - ve skrytém menu v budíkách se dá najít napětí na baterce a dá se to nechat na budíkách i za jízdy - tam je vidět, kolik V má v záběru, na volnoběh, bez motoru atd...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#48 Příspěvek od Filozof »

hurvajs77 píše:
Filozof píše:dneska si půjčím pro jistotu kleštovej ampermetr a proměřím si po uspání auta kolik si bere miliampér uspané zamknuté auto
no, nevím jak jsou na tom klešťáky dnes, ale když jsem byl na škole, tak nám říkali, že kleštáky jsou spíče jen orientační, takže nevím jestli změříš něco adekvátního. Spíše by to chtělo opravdu vřadit ampérmetr.
Takže myslíš rovnou multimetr s nastavený jako ampermetr mezi plusovou svorku...nebo mínusovou.
To mohu vyzkoušet.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#49 Příspěvek od hurvajs77 »

fakt nevím, já jsem sice vyučen v oboru elektroniky, ale i na VŠ nám říkali, že klešťáky jsou spíše informativního charakteru a spíše na vetší odběry. Je to už sice dávno co jsem ze škloly (matura 1995), ale myslím si, že se toho moc nezměnilo. V podstatě mi to i povtrzoval kdysi otec, který dělal na VVN a trafech - tam se sice kleštáky používaly, ale při 21kV to asi jinak nejde.

Nevím jak jsi na tom s elektrikou, ale raději napíši, že ampérmetr musí být vřazen do obvodu, tj. opdpojíš kladnou svorku. Jeden kabel ampérmetru připojíš na + bateriie, druhý kabel z ampérmetru pak na odpojený kabel z baterie. Samozřejmě musí být i příslušný průřez měřících kalelů, ale pokud nebudeš startovat nebude odběr moc velký, tipnul bych ne víc jak 5A (měřáky jsou většinou do 20A) - ale nikdy jsem neměřil odběr auta, takže netusím, kolik je
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#50 Příspěvek od hurvajs77 »

kabyr01 píše:Pro majitele E65 - ve skrytém menu v budíkách se dá najít napětí na baterce a dá se to nechat na budíkách i za jízdy - tam je vidět, kolik V má v záběru, na volnoběh, bez motoru atd...
nejsem si jistý, jestli to je přímo napětí na baterii. Ale minimálně se podle toho může poznat, jestli je špatný altík nebo ne. Co vím, při nastartovaném autě, by měla být hodnota kolem 13.6 až 14V. Já mám kolem 13.8V a napětí se mění v závysloti na otáčkách a záběru
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#51 Příspěvek od vlastnemec »

Tenhle odběr změříš jedině multimetrem jak píše hurvajs, klešťovím co auto bere při startu a na kabelu co jde ke startéru, aspoň takhle to měřili mě. Jinak ten klešťový nebyl zas tak nepřesný.

Ve skrytém menu podle mě vidíš palubní napětí, takže při běžícím motoře to co pouští altík a když máš chcíplo měl bys vidět baterku.
tesil
Registrovaný
Příspěvky: 276
Registrován: pon 21.07.2008 00:00

#52 Příspěvek od tesil »

hurvajs77 píše:
kabyr01 píše:Pro majitele E65 - ve skrytém menu v budíkách se dá najít napětí na baterce a dá se to nechat na budíkách i za jízdy - tam je vidět, kolik V má v záběru, na volnoběh, bez motoru atd...
nejsem si jistý, jestli to je přímo napětí na baterii. Ale minimálně se podle toho může poznat, jestli je špatný altík nebo ne. Co vím, při nastartovaném autě, by měla být hodnota kolem 13.6 až 14V. Já mám kolem 13.8V a napětí se mění v závysloti na otáčkách a záběru
Tak mně to ukazuje cca 14,6v jak na volnobeh tak pri jizde... :?:
BudaShadow
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pát 18.11.2011 01:00

#53 Příspěvek od BudaShadow »

hurvajs77 píše:Předpokládám, že u E65 je v celku jedno jestli altík dává 13.8V nebo třeba 18V. Nabíjení je řízeno elektronicky a ne jako u starších aut, kdy altík krmil přímo baterku.
No jo,ale ja to napeti 15,2 meril primo na baterce
BudaShadow
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: pát 18.11.2011 01:00

#54 Příspěvek od BudaShadow »

Tak uz to nedobiji vubec
Pilsner
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: sob 06.07.2013 00:00

#55 Příspěvek od Pilsner »

jakej typ baterie mam pouzit do 760Li?
musí bejt v hajzlu, hodinu necham radio a nenastartuju :x

diky P.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od JaraX »

jestli necháš hodinu hrát logica tak to vybije každou baterku :)
já dávám Bosch S6, ale ty ted nejsou tak dávám Exide AGM a asi je to origo baterka, má dokonce IBS certifikaci
Pilsner
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: sob 06.07.2013 00:00

#57 Příspěvek od Pilsner »

A ty voe,to zere baterku jak benzin.
Ma teda cenu menit?myslel sem ze je v hajzlu. Ale treba kdyz vickrat za sebou nastartuju 5 x cca a treby bych jen popojel pres ves,pak to zamknu prijdu odpoledne a taky mrtvo. Je i toto normalni?

P.
Pilsner
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: sob 06.07.2013 00:00

#58 Příspěvek od Pilsner »

Jo a da se dat Varta? Mam s nima dobrou zkusenost.

P.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od JaraX »

to už není moc normalni, to bude už problem.
chce to změřit baterku.
Vartu jsem dal akorat tchanovi a drží zatím, ale musí to byt VARTA START STOP, né žadná silverdynamic, ta vydržela v E65 pul roku
Pilsner
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: sob 06.07.2013 00:00

#60 Příspěvek od Pilsner »

Ok. Takze vymena.

P.
Odpovědět