Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E87 118D startování v mrazu
E87 118D 90 kw rv. 2005
Začal jsem mít problém se startováním, když se začalo ochlazovat a teploty klesaly k nule bylo to někdy koncem října. Auto dlouho točilo i 10s než naskočilo. Tak jsem zavítal do servisu aby mě přeměřili a navrhli vhodné řešení. Baterie prý už je stará a že by bylo potřeba novou. Nechal jsem si tedy vyměnit baterii. Od té doby to startovalo hned až tak do -3 stupňů. Jenže ted je u nás i -10 a je tu opět problém. Když příjdu ráno k autu zmáčknu tlačítko na start tak to točí třeba 3s jakoby to naskočí a začne točit znovu tak to zopakuje třeba i 3x a po 10s auto konečně naskočí a jede. Při tom startování se celkem otřásá. Poté už v průběhu dne naskočí hned. Nesvítí mi žádná kontrolka. Navíc nevím, jestli jde nějak přerušit startování, když to nenaskočí hned abych si hned nezničil novou baterku.
Prosím o radu co by to mohlo být, nebo co udělat pro to abych to co nejméně ničil jestli jde nějak předem nažhavit startování, nebo tak něco. Vím je to nafťák a ty startujou hůře ale naftu beru kvalitní co by měla být nejméně do -20 tak problém bude asi jinde. Předpokládám třeba špatné svíčky, ale nevím jak to zjistit jestli je to tím, nebo něčím jiným.
Začal jsem mít problém se startováním, když se začalo ochlazovat a teploty klesaly k nule bylo to někdy koncem října. Auto dlouho točilo i 10s než naskočilo. Tak jsem zavítal do servisu aby mě přeměřili a navrhli vhodné řešení. Baterie prý už je stará a že by bylo potřeba novou. Nechal jsem si tedy vyměnit baterii. Od té doby to startovalo hned až tak do -3 stupňů. Jenže ted je u nás i -10 a je tu opět problém. Když příjdu ráno k autu zmáčknu tlačítko na start tak to točí třeba 3s jakoby to naskočí a začne točit znovu tak to zopakuje třeba i 3x a po 10s auto konečně naskočí a jede. Při tom startování se celkem otřásá. Poté už v průběhu dne naskočí hned. Nesvítí mi žádná kontrolka. Navíc nevím, jestli jde nějak přerušit startování, když to nenaskočí hned abych si hned nezničil novou baterku.
Prosím o radu co by to mohlo být, nebo co udělat pro to abych to co nejméně ničil jestli jde nějak předem nažhavit startování, nebo tak něco. Vím je to nafťák a ty startujou hůře ale naftu beru kvalitní co by měla být nejméně do -20 tak problém bude asi jinde. Předpokládám třeba špatné svíčky, ale nevím jak to zjistit jestli je to tím, nebo něčím jiným.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Tento zobrazený výpis ukazuje na přerušení v obvodu 1. žhavící svíčky (Glühkerze). Ale ukazuje celkem 4 chyby v řídící jednotce motoru (4 error in error memory) - co jsou ty další 3 chyby? Pokud to jsou 2-4 Glühkerze, tak bych to celkem chápal. Žhaviče se mají měnit po cca 90tkm, Ty už máš najeto 185tkm, takže to je na další výměnu všech žhavičů. Doufám že už je někdo předtím měnil.
Ano ty další 3 chyby jsou totožné s tou první akorát jsou tam čísla 2, 3 a 4. Tak jsem vyvodil správně, že to budou ty žhaviče. No já už je chtěl nechat vyměnit při 170tis cca když jsem si nechal měnit baterku. V servisu však řekli, že v nepořádku je pouze baterie. Přitom jsem si téměř jistý, že už při mém prvním pokusu o diagnostiku (kdy se mi povedlo vyčíst pouze chyby) jsem viděl tuto chybovou hlášku. Tehdy jsem myslel, že to je tím, že nemám nastartovaný motor. Moje chyba mohl jsem v tom servisu na ně zatlačit, at to zkontrolují pořádně.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jsou tam moc dlouho, tak bývá problém je bez poškození vymontovat. Pokud se zalomí, tak následuje odvrtávání nebo i sundavání hlavy motoru. Pokud jsi to nikdy nedělal, tak to dej do servisu, kde na to mají vybavení a dají si pozor, aby případné komplikace nebyly jejich vícenáklady.
http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/ ... erze_1.htm
http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/ ... erze_2.htm
http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/ ... erze_3.htm
http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/ ... erze_1.htm
http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/ ... erze_2.htm
http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/ ... erze_3.htm
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Každý rozumny servis v pripade ze to "nejde" vola zakaznikovi a jsou jen tri moznosti. Budto se na to vykasle coz ma za následek ze nyní uz neprojdete emisema, nebo si zakaznik zaplati vse s vytazenim i pokud svicka rupne nebo se to proste podari vytahnout. Ano, muze to prijit na hodne tisíc navíc. Ale zadny servis si nevezme na triko ze ano pane, vy jste jezdil s nefunkcni svickou která zarostla do hlavy, při vytahovani nam krupla, tak my vam nechame vytahnout spicku z palice na nas ucet.