Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

žraní voleje

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jeremy
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 09.12.2012 01:00

#1 Příspěvek od Jeremy »

Ahoj,
kolik voleje mi má 4,8i sežrat za 10000 km, abych už byl naštvanej a nechal to celý zrepasovat? Do kdy je to ještě "co bych čekal vod takovýho hovada?" :-)
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#2 Příspěvek od jararak »

ak stojis na volnobeh a auto cmudi na sedo/modro - pusta si to olej cez simeringy a nasledne ich pali v katalizatore - inac bezna zalezistost n62 motora - v takom pripade spotreba oleja - nekonecna
Jeremy
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 09.12.2012 01:00

#3 Příspěvek od Jeremy »

Nene, nic nečmoudí, všechno jede OK, jen tam tipuju odhadem ja těch mých 15000 budu dolejvat tak 2-3 litry za celou dobu.. Nějak mi to neva, jen bych ho nechtěl zbytečně trápit a případně bych ho přetěsnil..
Vojta8407
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 09.03.2015 01:00

#4 Příspěvek od Vojta8407 »

Citace z BMW TIS:

"For BMW spark-ingnition and diesel engines, the maximum permissible engine oil consumption is 0.7 l / 1000 km."

"M engines have a maximum permissible oil consumption of 1.5 l / 1000 km."
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#5 Příspěvek od vlastnemec »

Já za 15000km doleju cca 2 - 2,5l, záleží jak jezdíš jestli krátké či dlouhé trasy jak tomu šlapeš,... to je úplně v pohodě, guufera se dělají až to opravdu hulí modře pozná se podle toho že nácháš nějakou dobu volnoběh a potom tomu šlápněš, jak je oblak tak se připravuj, jinak JaraX to dělá na autě a cena je příznivá. Možnost číslo 2 10w40 a utěsňovač :D
Jeremy
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 09.12.2012 01:00

#6 Příspěvek od Jeremy »

Leju 5W 30 zatím (odmalička u tohodle auta), tak asi to nechám bejt a koupm dycky rovnou 10l při výměně.
Kdybych přešel na 10W 40, neublížím mu?
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#7 Příspěvek od vlastnemec »

Hlavně okamžite přejdi z toho 5w30 akorát karbonuješ motor a kurvíš gufera patří 5w40.
Jeremy
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 09.12.2012 01:00

#8 Příspěvek od Jeremy »

Tyjo.. no, poctivě měním po 15 tisících, a podle mě je ta 5-30 jen "řidší" při nižších teplotách, takže na jedné straně podle mě šetří motor na začátku, ale zároveň víc protéká a spaluje se..
Proč by měl něco ničit? :-O
pran22
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: sob 06.02.2010 01:00

#9 Příspěvek od pran22 »

ja dělam olej po 10 tisic v autě
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#10 Příspěvek od vlastnemec »

Protože index 30 značí teplotní zatížení co snese a tohle je pro ropáka, který nepracu je na 108 C, ale Tvůj motor jo a co se stane když když se olej přepaluje? Je tady o tom napsáno hodně v sekci 7er - jestli nevěříš mě zajeď k JaraXovi má tam motor který jezdil jen na 5w30 a má takovou hezkou patinu všude a kanálky ani nejsou :D
Jeremy
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 09.12.2012 01:00

#11 Příspěvek od Jeremy »

No tak podle:
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... vych-oleju

mi přijde, že asi správnější by bylo tam frknout 5W-40.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#12 Příspěvek od vlastnemec »

Ano patří tam 5w40, ale další alternativa když už to žere moc olej je 10w40, pokud Ti to žere do třech litrů na výměnu, neřešil bych, kdyby více tak bych zvážil polosyntetiku.
Jeremy
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 09.12.2012 01:00

#13 Příspěvek od Jeremy »

Jojo, dám tam tu 5-40. žere to tak možná 2-3, odhadem, tak na to prdím.
Kouř je v pohodě, bez barvy, emise na STK taky OK, takže asi ještě nějakej ten čas před sebou má, než půjde na repasi...
Dík!
Odpovědět