Ahoj,
kolik voleje mi má 4,8i sežrat za 10000 km, abych už byl naštvanej a nechal to celý zrepasovat? Do kdy je to ještě "co bych čekal vod takovýho hovada?"
ak stojis na volnobeh a auto cmudi na sedo/modro - pusta si to olej cez simeringy a nasledne ich pali v katalizatore - inac bezna zalezistost n62 motora - v takom pripade spotreba oleja - nekonecna
Nene, nic nečmoudí, všechno jede OK, jen tam tipuju odhadem ja těch mých 15000 budu dolejvat tak 2-3 litry za celou dobu.. Nějak mi to neva, jen bych ho nechtěl zbytečně trápit a případně bych ho přetěsnil..
Já za 15000km doleju cca 2 - 2,5l, záleží jak jezdíš jestli krátké či dlouhé trasy jak tomu šlapeš,... to je úplně v pohodě, guufera se dělají až to opravdu hulí modře pozná se podle toho že nácháš nějakou dobu volnoběh a potom tomu šlápněš, jak je oblak tak se připravuj, jinak JaraX to dělá na autě a cena je příznivá. Možnost číslo 2 10w40 a utěsňovač
Tyjo.. no, poctivě měním po 15 tisících, a podle mě je ta 5-30 jen "řidší" při nižších teplotách, takže na jedné straně podle mě šetří motor na začátku, ale zároveň víc protéká a spaluje se..
Proč by měl něco ničit? :-O
Protože index 30 značí teplotní zatížení co snese a tohle je pro ropáka, který nepracu je na 108 C, ale Tvůj motor jo a co se stane když když se olej přepaluje? Je tady o tom napsáno hodně v sekci 7er - jestli nevěříš mě zajeď k JaraXovi má tam motor který jezdil jen na 5w30 a má takovou hezkou patinu všude a kanálky ani nejsou
Ano patří tam 5w40, ale další alternativa když už to žere moc olej je 10w40, pokud Ti to žere do třech litrů na výměnu, neřešil bych, kdyby více tak bych zvážil polosyntetiku.
Jojo, dám tam tu 5-40. žere to tak možná 2-3, odhadem, tak na to prdím.
Kouř je v pohodě, bez barvy, emise na STK taky OK, takže asi ještě nějakej ten čas před sebou má, než půjde na repasi...
Dík!