Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Modifikace našich Z4...

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Zpráva
Autor
JerryZ4
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 12.04.2014 00:00
Bydliště: Jirkov / Chomutov

#21 Příspěvek od JerryZ4 »

pavproch píše:já už pomalu v hlavě střádám plány na zimu.... honí se mi tam slova jako KW, Powerflex, HR a tak..... :wink:

resil jsi uz Powerflex vs Strongflex ???
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#22 Příspěvek od pavproch »

@houmik: na moje ježdění mi V2 či V3 připadá zbytečné...

@jerry: ne, ale bylo mi doporučeno, že SuperPro je prý o třídu lepší než filaovej stuff of PowerFlexu
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#23 Příspěvek od houmik »

To rad verim, taky jsem sahnul po V1, ale uz bych to neudelal.

1. neni to KW, KW jako takovy zacina az od V2
2. stoji 2x tolik nez technicky totozny podvozek, ktery ma na sobe pouze jine nalepky

Hodne se o tom diskutuje a vysledek je takovy, ze Var. 1 je stejna jako spousta jinych podvozku. Napriklad TEN SAMY podvozek od AP sezenes o 500 euro min!! Az budu mit cas, stahnu fotky z jine diskuze a dam ti je sem.
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#24 Příspěvek od houmik »

Foto AP vs. KW
Přílohy
kpb190057.jpg
kpb190057.jpg (75 KiB) Zobrazeno 4372 x
kpb190055.jpg
kpb190055.jpg (87.61 KiB) Zobrazeno 4372 x
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#25 Příspěvek od pavproch »

zajímavé, kuju za tip.
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#26 Příspěvek od houmik »

chapu, ze jsem tu chvili, ale neporadil bych zadnou hloupost :wink:

Sam jsem za KW utratil 1100 euro a jak vidis, vyhodil jsem 500 euro oknem, je zbytecny, aby to delal i nekdo jiny, kdyz muze usetrit.
f3Rda
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: úte 28.05.2013 00:00
Bydliště: Brno a okoli

#27 Příspěvek od f3Rda »

Tak pridam moje mody, prvne to byl vzduchac pipercross, proste vymena za puvodni vzduchac, nic narocneho


Obrázek


a dneska jsem se pustil do upravy sound generatoru (je to takova nahrada dokud/pokud neporesim jiny vyfuk), jde o odstraneni tlumici peny, viz foto:


Obrázek


a vysledek je tady:
https://www.youtube.com/watch?v=3BgxxyuKlk8
arkadiel
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: čtv 01.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#28 Příspěvek od arkadiel »

Sound generator, dobrý tip.
http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic ... 30&t=15035
Špunt je venku
Obrázek

Při konstantní rychlosti se nic nezměnilo, ale šlápnu na to a hned pořádný rachot. Znáte ty zvukové nahrávky z motorového prostoru. Ještě si na to zvykám.

Jinak jsem dal sání od aFe Power s filtrem Pro Dry S.
http://afepower.com/shop/details_new.ph ... 661&filter

Se zvukem jsem celkem spokojený. Subjektivně vnímám větší krouťák. Výkon nevím, změřím na okruhu. Objektivně se motor nedusí v nízkých otáčkách. 1200 do kopce na 4 np. Zvažuji chip. Auto teď zní rychleji než jede.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#29 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, počebuju poradit:

Z4 modelové řady e89 - úpravy podvozku - rád bych zachoval adaptivní tlumiče, ale zároveň bych to chtěl posadit kousek (15-20mm, ne víc) dolů a lehce přitvrdit... našel sem pružiny HR ale ty jsou -30mm což je moc...

Nevíte někdo o něčem? (Co by "hrálo" s OEM adaptivníma tlumičema.)

Případně i klidně celý (stavitelný?) podvozek, ale podmínkou jsou ADAPTIVNÍ tlumiče...

Třeba takové KW V1 je nabízeno i ve verzi pro opravdové adaptivní tlumiče ale podle podrobněších informací tam jsou "normální" sportovní tlumiče a je tam HW/SW oyebávka, aby na palubce nevítila kuntrolka... tak to je přesně to, co nechcu...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#30 Příspěvek od pavproch »

Navazuju na předchozí příspěvek...
J Lau píše:Hi guys,

I have received a few PMs from forum members regarding the H&R Sport Springs.

Here are some figures that may help anyone who is interested in them.

I have 235/35 19 for the front and 265/30 19 for the rear. Don't ask me why the radius' are not 25.48" and 25.26". Maybe my tires are flats or maybe my measurement tape is off, but these are the actual measurements from concrete floor to edges of both fenders.

In terms of ride quality, I think they're just okay. IMO it isn't too different from stock setup. In fact, they're on the soft side, so don't expect handling improvement from these springs. Your Z4 will still roll like a boat.

Obrázek

J LAU
Potvrzení mých úvah výše - tohle už je fakt "moc dolů".... + navíc ta poznámka v čebreném ?!?!
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#31 Příspěvek od MDaniel »

Co by jste poradili me? Mam z4 e89 - sdrive23 kladicke tlumice+zatim stale 18" kola. Co dat pro snizeni? Zda se mi to byt docela vysoke..
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#32 Příspěvek od houmik »

Zalezi, co od toho snizeni cekas a kolik do toho chces vrazit. :)

Takhle ti tu muze poradit 100 lidi a vsichni budou mit svoji pravdu.
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#33 Příspěvek od MDaniel »

Spis me zajima jaka varianta mi muze co nabidnout:-)
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#34 Příspěvek od houmik »

1. muzes dat samotne snizene pruziny, to je nejlevnejsi varianta. Sice lakava z financniho hlediska, ale neni to uplne ono na klasickych tlumicich. Pro zacatek to ale muze stacit.

2. pevny snizeny podvozek - tomu bych se ja vyhnul, ani se asi nema cenu o tom bavit

3. pak uz tu jsou stavitelne podvozky. Zacit muzes od zakladnich, kde vyberes znacku (kazda je taky jinak odladena) a pak si resis jen vysku a nebo mas auto rad, jsou ti jedno penize, ktery do toho vrazis a sahnes po necem, kde si nastavis tuhost i odskoky.

4. Pokud z toho auta chces dostat vic, tak muzes vymenit stabilizatory za tuhostne stavitelny atd.

Moznosti je spousta a dolni hranice je treba nekde u 3.000 Kc (nevim presne, jak se pohybuji ceny za pruziny) az po treba 80.000-100.000 Kc s materialem a profi nastavenim.

Vsechno se to odviji od toho, jak a na co auto vyuzivas. Jezdis s nim kazdy den do prace, najedes s nim 5000 km za rok jen po hezkych silnicich za hezkeho pocasi atd.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#35 Příspěvek od pavproch »

ještě doplním: dalším prvkem, u kterého stojí za zváženou výměna za jiné/lepší, sou silenbloky

a strašně důležité a (ale taky náročné) je nastavení geometrie (ne podle předpisu pro daný typ auta, ale podle toho, co od auta očekáváš...) takže si na seznam připiš ještě i stavitelné horní uložení př. tlumičů
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#36 Příspěvek od MDaniel »

Takhle- s autem jezdim po nasich cestach a obcas si ho beru i kazdy den. Najezdim cca 13000 za rok.

Jde mi predevsim o vysku- stacil by me nejaky ten centimetr dolu. O stavitelnem podvozku neco vim,ale jde mi o to ze bych do auta nechtel zasahovat, mam nazor ze automobilka to vymyslela dobre a nechci kuchat pul auta. O silentblocich jsem slysel hlavne v souvislosti s runflat
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#37 Příspěvek od houmik »

Tohle je na hlubsi debatu a ty se nechci zucastnit. :)

Ale ver, ze 23i neni zrovna idealne nastaveny, ani co se podvozku tyce.

Doporucuji nacist si nejake reference o schmickler performance a zmenis nazor na "automobilka to nastavila dobre".

A uz jen vymenou pruzin toho budes muset rozebrat stejne, jako kdyby si tlumice menil cele. Pripadas mi jako nenarocny uzivatel, vymenit pruziny za kratsi, zahod RFT gumy a na zacatek ti to bude stacit.
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#38 Příspěvek od MDaniel »

Houmik: ne,nemyslim to spatne, chapu ze auto jde naladut lépe- je to pak o využiti a o penezich. Jelikož auto používám i na jizdu do práce a zpet tak nechci zásadní upravy. Rád bych si nechal poradit. Runflaty jsem sundal - mam 18" kola a auto zacalo hodne ale opravdu hodne plavat - zkouseli jsme s pavproch. Takze ted zvazuji co dal a jak to resit. Autem se rad projedu a zvazuji bud prechod na vetsi prumer kol s nonrft nebo koupit zpet rft pneu na 18 disk. Co se tyce podvozku,pokud bych mel mpodovozek,byl bych spokojen,ale nez davat do podvozku (ted placnu 50000kc) si radeji poridim vykonejsi verzi auta. Slo mi spise o doporuceni pro zacatek snizeni a pokud nekdo podvozku rozumi vice nez ja,rad si encham doporucit,klidne i za poplatek to co by autu pomohlo a najit kompromis.
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#39 Příspěvek od houmik »

Ja to taky nemyslim zle, jen tematu o podvozku se venuji na vsech svych autech a kdyz se shrnou vsechny dulezity veci, dojdes pokazdy k tomu samymu.

Na tvoji verzi auta bych 19" nedaval, bude tam veliky rozdil v dynamice, za to to nestoji. Zustan u 18".

On ten obycejny podvozek na tech e89 neni zadny terno, navic tvoje verze je z tech slabsich, tak je to auto naladeny na takovy dalnicni a pohodovy rezim. Na ceskych silnich vam to nezavidim. Moznosti jsou uz +/- napsany, ted se musis sam rozhodnout.

Moje rada zni: Eibach pruziny, v lepsim pripade sahni po kompletu Bilstein B12, tlumice a pruziny jsou pro sebe uzpusobeny
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#40 Příspěvek od MDaniel »

Děkuji za tip.

Co jsem se díval v rychlosti na net,našel jsem sadu i spruzinama. Co by to pro me znamenalo? Jakou výhodu by to mělo oproti mému sériovému podvozku?
Odpovědět