To rad verim, taky jsem sahnul po V1, ale uz bych to neudelal.
1. neni to KW, KW jako takovy zacina az od V2
2. stoji 2x tolik nez technicky totozny podvozek, ktery ma na sobe pouze jine nalepky
Hodne se o tom diskutuje a vysledek je takovy, ze Var. 1 je stejna jako spousta jinych podvozku. Napriklad TEN SAMY podvozek od AP sezenes o 500 euro min!! Az budu mit cas, stahnu fotky z jine diskuze a dam ti je sem.
Při konstantní rychlosti se nic nezměnilo, ale šlápnu na to a hned pořádný rachot. Znáte ty zvukové nahrávky z motorového prostoru. Ještě si na to zvykám.
Se zvukem jsem celkem spokojený. Subjektivně vnímám větší krouťák. Výkon nevím, změřím na okruhu. Objektivně se motor nedusí v nízkých otáčkách. 1200 do kopce na 4 np. Zvažuji chip. Auto teď zní rychleji než jede.
Z4 modelové řady e89 - úpravy podvozku - rád bych zachoval adaptivní tlumiče, ale zároveň bych to chtěl posadit kousek (15-20mm, ne víc) dolů a lehce přitvrdit... našel sem pružiny HR ale ty jsou -30mm což je moc...
Nevíte někdo o něčem? (Co by "hrálo" s OEM adaptivníma tlumičema.)
Případně i klidně celý (stavitelný?) podvozek, ale podmínkou jsou ADAPTIVNÍ tlumiče...
Třeba takové KW V1 je nabízeno i ve verzi pro opravdové adaptivní tlumiče ale podle podrobněších informací tam jsou "normální" sportovní tlumiče a je tam HW/SW oyebávka, aby na palubce nevítila kuntrolka... tak to je přesně to, co nechcu...
I have received a few PMs from forum members regarding the H&R Sport Springs.
Here are some figures that may help anyone who is interested in them.
I have 235/35 19 for the front and 265/30 19 for the rear. Don't ask me why the radius' are not 25.48" and 25.26". Maybe my tires are flats or maybe my measurement tape is off, but these are the actual measurements from concrete floor to edges of both fenders.
In terms of ride quality, I think they're just okay. IMO it isn't too different from stock setup. In fact, they're on the soft side, so don't expect handling improvement from these springs. Your Z4 will still roll like a boat.
J LAU
Potvrzení mých úvah výše - tohle už je fakt "moc dolů".... + navíc ta poznámka v čebreném ?!?!
1. muzes dat samotne snizene pruziny, to je nejlevnejsi varianta. Sice lakava z financniho hlediska, ale neni to uplne ono na klasickych tlumicich. Pro zacatek to ale muze stacit.
2. pevny snizeny podvozek - tomu bych se ja vyhnul, ani se asi nema cenu o tom bavit
3. pak uz tu jsou stavitelne podvozky. Zacit muzes od zakladnich, kde vyberes znacku (kazda je taky jinak odladena) a pak si resis jen vysku a nebo mas auto rad, jsou ti jedno penize, ktery do toho vrazis a sahnes po necem, kde si nastavis tuhost i odskoky.
4. Pokud z toho auta chces dostat vic, tak muzes vymenit stabilizatory za tuhostne stavitelny atd.
Moznosti je spousta a dolni hranice je treba nekde u 3.000 Kc (nevim presne, jak se pohybuji ceny za pruziny) az po treba 80.000-100.000 Kc s materialem a profi nastavenim.
Vsechno se to odviji od toho, jak a na co auto vyuzivas. Jezdis s nim kazdy den do prace, najedes s nim 5000 km za rok jen po hezkych silnicich za hezkeho pocasi atd.
ještě doplním: dalším prvkem, u kterého stojí za zváženou výměna za jiné/lepší, sou silenbloky
a strašně důležité a (ale taky náročné) je nastavení geometrie (ne podle předpisu pro daný typ auta, ale podle toho, co od auta očekáváš...) takže si na seznam připiš ještě i stavitelné horní uložení př. tlumičů
Takhle- s autem jezdim po nasich cestach a obcas si ho beru i kazdy den. Najezdim cca 13000 za rok.
Jde mi predevsim o vysku- stacil by me nejaky ten centimetr dolu. O stavitelnem podvozku neco vim,ale jde mi o to ze bych do auta nechtel zasahovat, mam nazor ze automobilka to vymyslela dobre a nechci kuchat pul auta. O silentblocich jsem slysel hlavne v souvislosti s runflat
Tohle je na hlubsi debatu a ty se nechci zucastnit.
Ale ver, ze 23i neni zrovna idealne nastaveny, ani co se podvozku tyce.
Doporucuji nacist si nejake reference o schmickler performance a zmenis nazor na "automobilka to nastavila dobre".
A uz jen vymenou pruzin toho budes muset rozebrat stejne, jako kdyby si tlumice menil cele. Pripadas mi jako nenarocny uzivatel, vymenit pruziny za kratsi, zahod RFT gumy a na zacatek ti to bude stacit.
Houmik: ne,nemyslim to spatne, chapu ze auto jde naladut lépe- je to pak o využiti a o penezich. Jelikož auto používám i na jizdu do práce a zpet tak nechci zásadní upravy. Rád bych si nechal poradit. Runflaty jsem sundal - mam 18" kola a auto zacalo hodne ale opravdu hodne plavat - zkouseli jsme s pavproch. Takze ted zvazuji co dal a jak to resit. Autem se rad projedu a zvazuji bud prechod na vetsi prumer kol s nonrft nebo koupit zpet rft pneu na 18 disk. Co se tyce podvozku,pokud bych mel mpodovozek,byl bych spokojen,ale nez davat do podvozku (ted placnu 50000kc) si radeji poridim vykonejsi verzi auta. Slo mi spise o doporuceni pro zacatek snizeni a pokud nekdo podvozku rozumi vice nez ja,rad si encham doporucit,klidne i za poplatek to co by autu pomohlo a najit kompromis.
Ja to taky nemyslim zle, jen tematu o podvozku se venuji na vsech svych autech a kdyz se shrnou vsechny dulezity veci, dojdes pokazdy k tomu samymu.
Na tvoji verzi auta bych 19" nedaval, bude tam veliky rozdil v dynamice, za to to nestoji. Zustan u 18".
On ten obycejny podvozek na tech e89 neni zadny terno, navic tvoje verze je z tech slabsich, tak je to auto naladeny na takovy dalnicni a pohodovy rezim. Na ceskych silnich vam to nezavidim. Moznosti jsou uz +/- napsany, ted se musis sam rozhodnout.
Moje rada zni: Eibach pruziny, v lepsim pripade sahni po kompletu Bilstein B12, tlumice a pruziny jsou pro sebe uzpusobeny