Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M2

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#21 Příspěvek od tommee »

Tak jak:) Už jste někdo M2 viděl, nebo v ní jel:)? V Inveltu tvrdí, že první objednávky z ČR budou doávaný někdy v listopadu?!
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#22 Příspěvek od pavproch »

kolega z AF.cz ji má objednanou v cartecu ova se slíbeným květnem t.r.....
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#23 Příspěvek od ARMAN »

Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#24 Příspěvek od tommee »

pavproch píše:kolega z AF.cz ji má objednanou v cartecu ova se slíbeným květnem t.r.....
Má to objednaný v manuálu nebo DCT? Jsem zvědavej na první dojmy..
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#25 Příspěvek od pavproch »

samozřejmě 6MT a mám slíbeno, že mě sveze i pustí za volant... samozřejmě pak písnu
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#26 Příspěvek od tommee »

Zpátky k převodovce:) Ponechme stranou osobní preference, ale mě to láká v DCTčku. Je to stejná převodovka jako v M3/M4? Máte někdo reálnou zkušenost nebo referenci s její životností?
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#27 Příspěvek od blesk666 »

M2 nema rovnaku DTC prevodovku ako M3/M4
inakpohotovostna hmotnost M2 (DIN norma - teda bez vodica a 7kg batoziny) je 1495kg, ta ista hmotnost M3 F80 v manualne je 1520kg to ma u M2 trochu sklamalo ze nepouzili ziadne odlahcenia ako M3/M4 ktora ich ma pozehnane (karbon strecha, hlinikova kapota a predne blatniky, kabonovy jednodielny kardan, odlahcene zadne operadla sedadiel...)
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#28 Příspěvek od tommee »

Sakra všude píšou, že DCT je z modelu M3/M4. Ten mini rozdíl ve váze naprosto chápu a vše jsi popsal naprosto trefně. V tomto ohledu se na M2 schválně šetřilo, aby neharvestovala na M3/M4 a aby byla cenovka přijatelná. Měl jsem dokonce velký svrbění, vlastně pořád mám, ale v klídku- demo auta nemá žádnej dealer, objednávky podaný teď se budou řešit napřesrok- zájem je obrovský.
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#29 Příspěvek od blesk666 »

DCT co ma M2 ma kod: 28008073374, ta co ma M3/M4 ma kod: 28007847799
vikita
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 30.08.2006 00:00

#30 Příspěvek od vikita »

Tak mám čerstvou osobní zkušenost s M2 a porovnání s M3/M4 ... Na Hungaroringu to byla pecka !

http://www.vttv.cz/2016/06/bmw-m2-na-hu ... u.html?m=1
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#31 Příspěvek od blesk666 »

tak dufam ze sa aj mne podari si sadnut za volant vsetkych - M3/M4/M2 v ramci prezentacie 21.7.16 na SK ringu. Velmi sa tesim. Aj ked kocky uz su hodene a nova M3 bude uz cca o 3 tyzdne doma. M2 maju momentalne cakacky 12-18mesiacov co bolo pre mna naprosto neprijatelne
vikita
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 30.08.2006 00:00

#32 Příspěvek od vikita »

Bylo to super a fakt je tam rozdíl. m2 je takový medvídek. M3/M4 tě chce zabít. M2 naopak jen si hrát.

Je s ní velká zábava. Fakt super!
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#33 Příspěvek od blesk666 »

bolo by na mieste ked ma M2 klasicke tlmice keby aj pre tieto predvadzacky doniesli aspon jeden kus M3/M4 s klasickymi tlmicmi inak sa neda nic porovnavat kedze M2 sa vyraba len s klasickymi tlmicmi. Ideal ak by M3/M4 priniesli aj s manualom. Trochu mi vadi ze automobilky uz len podsuvaju. Urobia predtym prezentaciu ako je auto zamerane (ze chce oslovit mladsiu vekovu kategoriu ako doterajsie M-modely, ze je lahsie lahsie ovladatelne a teda aj vhodnejsie pre tuto mladsiu a menej skusenu cielovu skupinu. Pritom minimalne ak su udaje o hmotnosti pravdive tak rozdiel hmotnosti M2/M3/M4 je zanedbatelne maly. Leda ze by zas niekto nehovoril a nepisal celkom pravdu?

Ale nehnevam sa o nic viac na marketing BMW-len ma to ako "cielovu" skupinu uraza ked mi podsuvaju kraviny a blaboly pre polointeligentov ktore snad ani technik nevidel ale napisal to len nejaky marketingovy kreten. Ved cielova skupina M-iek nie su snad uplni auto analfabeti.
Ste ale necitali tie desne blaboly co dali k dispozicii novinarom k novej Honde NSX

No a po tychto blaboloch daju auto "objektivne" hodnotit.

Uverim az ked sam skusim.

Zazil som uz raz toto v roku 2014 ked som kupoval Megane RS Cup. Z viacerych novinarskych stran som vtedy pocuval a cital aky je uz proti Cupre 280 zastaraly a nema co ponuknut a ze ho mozno preskoci aj Astra OPC... Ja som sa zviezol v oboch a Cupra ma nudila tym aka bola zuvackova a mdla, zatial co MRS Cup je proste zavodne auto trochu scivilizovane do premavky. V roku 2016 ked uz opadli prvotne marketingove vlny, ste sa vsak opat od relevantnych novinarov (Chris Harris, Steve Sutclife, Jakub Rejlek, Honza Cervenka) - docitali ze MRS Cup je stale najlepsia soferska predokolka. Preto kym neskusim na vlastnej kozi - neuverim
vikita
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 30.08.2006 00:00

#34 Příspěvek od vikita »

Máte pravdu. Proto třeba nikde neříkám, a nikdy jsem to ani nedělal, jak je Škoda úžasné auto. Navíc Škoda dává novinářům dost upravená auta ...


Ale co jen tvrdím podle osobní zkušenosti: co do řízení mě to s M2 opravdu bavilo. M3/M4 je taková ostřejší. Osobně mi připadá, že vše se tam děje tak nějak rychleji.

M2 je víc "na hraní" ... A jak jsem zmínil ve videu - konkurence jsou hlavně čtyřkolky. U BMW se mi líbí, že má stále 3.0 6vál - tím i větší kroutící moment, který se pak projeví na dráze.

Jednou mi jeden závodník říkal: koně prodávají ale krouťák vyhrává závody ... ;-)

Nedám na marketing - od žádné automobilky neberu peníze, ve svých testech říkám věci, které si skutečně myslím.

Nejsem žádný mistr volantu, ale snad mé postřehy někomu pomohou v rozhodování.

Stejně je nejlepší osobní zkušenost. Dokud se v tom člověk sám neprojede ... Ne všem sedí stejná věc
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#35 Příspěvek od blesk666 »

nemyslel som to tak ze by ste mohol byt ovplyvneny "financne". Viem ako dnes funguje vatsina interenetovych redaktorov (sam pisem pre jeden printovy Hifi/High End magazin). Obcas niekto nieco naznaci ale ja osobne sa podakujem a pisem ako to sam citim. Je to samozrejme ine ked si v role majitela ci investora. Pre redaktorov to vsak nie je to financne natolko podla mna zaujimave aby som si kazil to hlavne - pocit z hobby.
Cize to chapem ze to mate tiez skor ako hobby a preto vam verim ze ste to nahovoril ako ste to citl. Akurat som skor pisal o tom ze podvedomie stale pracuje. Ked ma clovek pred sebou mensie auto o ktorom sa vsade este pred jeho uvedenim pisalo ze zo je duchovny nastupca M3 E30, 2002Ti- kazdy potom ma iste ocakavania ktore su pre vatsinu irelvante lebo v 2002Ti z dnesnych redaktorov sedel sotva zlomok percenta a v E30 M3 mozno do 1%.
Verim ze M2 bude zabavne a hrave. Nie je dovod aby nebolo, ked je aj M235i a M2 je rozhodne zas dalej ale zaroven si zachovalo este dost z M235i.
Je to vsak rovnako turbo, ma to tiez elektricke riadenie a hmotnost je velmi blizka M3/M4. Ja vsak ako clovek co vzdy hlada "dren" veci vnimam aj to ze N55 je dlhozdvihovy motor ktory s pridanim turba ma silne stredne pasmo a slabsi vrch (pre niekoho aj nedostatok charakteru). M3/M4 ma S55 motor ktory ma uplne iny - shott block a je vdaka tomu tuv kratozdvihovy (mensi zdvih ako vrtanie) a je zo vidiet aj na priebehu vykonu a krutaku a je evidentne "tocivejsi" ci inak povedane ma spocku vykonu posunutu vyssie alebo este inak - je "charakternejsi". Samozrejme na 8valcovy S65 z M3 E9X to nikdy mat nebude charakterom a zvukom, ale to nema ziadny ani atmo 6 valec. Stale vsak ma S55 potencial vacsieho charakteru ako N55. Staci mozno deaktivovat aktiv sound do reproduktorov v kabine co nie je nic komplikovane.
vikita
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 30.08.2006 00:00

#36 Příspěvek od vikita »

naštěstí BMW na nás, tedy lépe řečeno na mne - protože nic takového jsem od nikoho z BMW nezažil - netlačí.

Narozdíl třeba od jiných automobilek ...


Takové to přímé srovnání je vždy nejlepší. Často se mluví o nové trojce že je to návrat k e46. Tak jsem sehnal člověka s e46 a také třílitrovým šestiválem ... ať zkusí novou a porovná

https://www.youtube.com/embed/HRY-3T_4aG0

Ano a souhlasím ... podvedomí je sviňa. nejprve do vás nahustí info a vy pak za volantem hledáte ten "pocit skvělého auta" :-)
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#37 Příspěvek od blesk666 »

sorry skor nez ste odpovedal som urobil korekciu a doplnenie svojho prispevku.
Tiez si nemozno nevsimnut ze BMW je spolu s Porsche vraj jedna z dvoch automobiliek ktore daju novinarom 100% produkcne auta a aj pocas testovania im len doplnaju palivo a menia ak treba gumy.
Novu trojku myslite uz G20 ci este radu F3X/ F8X?
vikita
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 30.08.2006 00:00

#38 Příspěvek od vikita »

v pohodě :-)



také nemám rád ten fake sound z repráků :-( třeba u Golfa GTD je to úplně k smíchu (člověk jede s dieslem a nepotřebuju mít u toho pocit, že mám V8 ameriku).

S tím motorem N55 a S55 máte pravdu. Také mi přijde, že M2 má víc síly ve spodním spektru otáček. Nástup výkonu u M3/M4 mi ale pocitově přijde tak nějak víc brutálnější. Ale nemůžu říct, jak by to bylo head2head na dráze :-(

ona M2 je víc takové "Baby M" ... takový vstupní model pro někoho, kdo chce M. M3/M4 je také víc univerzálnější auto na delší cestování.
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#39 Příspěvek od blesk666 »

Ono veetky tie veci maju dve strany. Auto ktore chce byt aj tiche aj mat zaujimavy zvuk, pohodlne aj davat co najlepsiu spatnu vazbu, ci take co ma drtive zrychlenie a zaroven aj dobre davkovatelny a linearny priebeh vykonu.
Dokopy tie veci nikdy nefunguju najlepsie sko je mozne. Staci si sadnut do 570 kiloveho Caterhamu alebo potom do 7-icky na vzduchovom podvozku. Kazde na to ide uplne z opacnej strany. S Catom by vacsina vsak nechcela ani po rohliky. Naopak kto by povazoval 7mu na vzduchaci za potovnatelne zabavnu s Catom tak musi byt dost velky ignorant.
U M-modelov je vsak pekne ze to dokazu stale este sklbit tak ze tej zabavy a ovladatelnosti tam zostava este dostatocne vela. Myslim si vsak prave preto tam chvem mat ci najmenej toho vo to auto robi viac univerzalnym a viac efektivnym:
-dual clutch
-adaptabilny podvozok
-aktiv sound (uplne ho deaktivovat)
-vybava zvysujuca hmotnost (vacsie disky, elektricke sedacky, celokoza, nebodaj sunroof...)

Stale je fajn ze sa to da takto nasetupovat. Menej e casto viac. Aj M2 ma toho "menej"
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#40 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Další taková řekl bych vlezdoprdelistická recenze jak je u M2 vše skvělé (pravděpodobně na oplátku za pozvání): http://archiv.ihned.cz/c1-65349930-s-ka ... -formule-1

Třeba se ale něco převratnýho dočtete.. :wink:
Odpovědět