Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M2
M2 nema rovnaku DTC prevodovku ako M3/M4
inakpohotovostna hmotnost M2 (DIN norma - teda bez vodica a 7kg batoziny) je 1495kg, ta ista hmotnost M3 F80 v manualne je 1520kg to ma u M2 trochu sklamalo ze nepouzili ziadne odlahcenia ako M3/M4 ktora ich ma pozehnane (karbon strecha, hlinikova kapota a predne blatniky, kabonovy jednodielny kardan, odlahcene zadne operadla sedadiel...)
inakpohotovostna hmotnost M2 (DIN norma - teda bez vodica a 7kg batoziny) je 1495kg, ta ista hmotnost M3 F80 v manualne je 1520kg to ma u M2 trochu sklamalo ze nepouzili ziadne odlahcenia ako M3/M4 ktora ich ma pozehnane (karbon strecha, hlinikova kapota a predne blatniky, kabonovy jednodielny kardan, odlahcene zadne operadla sedadiel...)
Sakra všude píšou, že DCT je z modelu M3/M4. Ten mini rozdíl ve váze naprosto chápu a vše jsi popsal naprosto trefně. V tomto ohledu se na M2 schválně šetřilo, aby neharvestovala na M3/M4 a aby byla cenovka přijatelná. Měl jsem dokonce velký svrbění, vlastně pořád mám, ale v klídku- demo auta nemá žádnej dealer, objednávky podaný teď se budou řešit napřesrok- zájem je obrovský.
Tak mám čerstvou osobní zkušenost s M2 a porovnání s M3/M4 ... Na Hungaroringu to byla pecka !
http://www.vttv.cz/2016/06/bmw-m2-na-hu ... u.html?m=1
http://www.vttv.cz/2016/06/bmw-m2-na-hu ... u.html?m=1
bolo by na mieste ked ma M2 klasicke tlmice keby aj pre tieto predvadzacky doniesli aspon jeden kus M3/M4 s klasickymi tlmicmi inak sa neda nic porovnavat kedze M2 sa vyraba len s klasickymi tlmicmi. Ideal ak by M3/M4 priniesli aj s manualom. Trochu mi vadi ze automobilky uz len podsuvaju. Urobia predtym prezentaciu ako je auto zamerane (ze chce oslovit mladsiu vekovu kategoriu ako doterajsie M-modely, ze je lahsie lahsie ovladatelne a teda aj vhodnejsie pre tuto mladsiu a menej skusenu cielovu skupinu. Pritom minimalne ak su udaje o hmotnosti pravdive tak rozdiel hmotnosti M2/M3/M4 je zanedbatelne maly. Leda ze by zas niekto nehovoril a nepisal celkom pravdu?
Ale nehnevam sa o nic viac na marketing BMW-len ma to ako "cielovu" skupinu uraza ked mi podsuvaju kraviny a blaboly pre polointeligentov ktore snad ani technik nevidel ale napisal to len nejaky marketingovy kreten. Ved cielova skupina M-iek nie su snad uplni auto analfabeti.
Ste ale necitali tie desne blaboly co dali k dispozicii novinarom k novej Honde NSX
No a po tychto blaboloch daju auto "objektivne" hodnotit.
Uverim az ked sam skusim.
Zazil som uz raz toto v roku 2014 ked som kupoval Megane RS Cup. Z viacerych novinarskych stran som vtedy pocuval a cital aky je uz proti Cupre 280 zastaraly a nema co ponuknut a ze ho mozno preskoci aj Astra OPC... Ja som sa zviezol v oboch a Cupra ma nudila tym aka bola zuvackova a mdla, zatial co MRS Cup je proste zavodne auto trochu scivilizovane do premavky. V roku 2016 ked uz opadli prvotne marketingove vlny, ste sa vsak opat od relevantnych novinarov (Chris Harris, Steve Sutclife, Jakub Rejlek, Honza Cervenka) - docitali ze MRS Cup je stale najlepsia soferska predokolka. Preto kym neskusim na vlastnej kozi - neuverim
Ale nehnevam sa o nic viac na marketing BMW-len ma to ako "cielovu" skupinu uraza ked mi podsuvaju kraviny a blaboly pre polointeligentov ktore snad ani technik nevidel ale napisal to len nejaky marketingovy kreten. Ved cielova skupina M-iek nie su snad uplni auto analfabeti.
Ste ale necitali tie desne blaboly co dali k dispozicii novinarom k novej Honde NSX
No a po tychto blaboloch daju auto "objektivne" hodnotit.
Uverim az ked sam skusim.
Zazil som uz raz toto v roku 2014 ked som kupoval Megane RS Cup. Z viacerych novinarskych stran som vtedy pocuval a cital aky je uz proti Cupre 280 zastaraly a nema co ponuknut a ze ho mozno preskoci aj Astra OPC... Ja som sa zviezol v oboch a Cupra ma nudila tym aka bola zuvackova a mdla, zatial co MRS Cup je proste zavodne auto trochu scivilizovane do premavky. V roku 2016 ked uz opadli prvotne marketingove vlny, ste sa vsak opat od relevantnych novinarov (Chris Harris, Steve Sutclife, Jakub Rejlek, Honza Cervenka) - docitali ze MRS Cup je stale najlepsia soferska predokolka. Preto kym neskusim na vlastnej kozi - neuverim
Máte pravdu. Proto třeba nikde neříkám, a nikdy jsem to ani nedělal, jak je Škoda úžasné auto. Navíc Škoda dává novinářům dost upravená auta ...
Ale co jen tvrdím podle osobní zkušenosti: co do řízení mě to s M2 opravdu bavilo. M3/M4 je taková ostřejší. Osobně mi připadá, že vše se tam děje tak nějak rychleji.
M2 je víc "na hraní" ... A jak jsem zmínil ve videu - konkurence jsou hlavně čtyřkolky. U BMW se mi líbí, že má stále 3.0 6vál - tím i větší kroutící moment, který se pak projeví na dráze.
Jednou mi jeden závodník říkal: koně prodávají ale krouťák vyhrává závody ...
Nedám na marketing - od žádné automobilky neberu peníze, ve svých testech říkám věci, které si skutečně myslím.
Nejsem žádný mistr volantu, ale snad mé postřehy někomu pomohou v rozhodování.
Stejně je nejlepší osobní zkušenost. Dokud se v tom člověk sám neprojede ... Ne všem sedí stejná věc
Ale co jen tvrdím podle osobní zkušenosti: co do řízení mě to s M2 opravdu bavilo. M3/M4 je taková ostřejší. Osobně mi připadá, že vše se tam děje tak nějak rychleji.
M2 je víc "na hraní" ... A jak jsem zmínil ve videu - konkurence jsou hlavně čtyřkolky. U BMW se mi líbí, že má stále 3.0 6vál - tím i větší kroutící moment, který se pak projeví na dráze.
Jednou mi jeden závodník říkal: koně prodávají ale krouťák vyhrává závody ...

Nedám na marketing - od žádné automobilky neberu peníze, ve svých testech říkám věci, které si skutečně myslím.
Nejsem žádný mistr volantu, ale snad mé postřehy někomu pomohou v rozhodování.
Stejně je nejlepší osobní zkušenost. Dokud se v tom člověk sám neprojede ... Ne všem sedí stejná věc
nemyslel som to tak ze by ste mohol byt ovplyvneny "financne". Viem ako dnes funguje vatsina interenetovych redaktorov (sam pisem pre jeden printovy Hifi/High End magazin). Obcas niekto nieco naznaci ale ja osobne sa podakujem a pisem ako to sam citim. Je to samozrejme ine ked si v role majitela ci investora. Pre redaktorov to vsak nie je to financne natolko podla mna zaujimave aby som si kazil to hlavne - pocit z hobby.
Cize to chapem ze to mate tiez skor ako hobby a preto vam verim ze ste to nahovoril ako ste to citl. Akurat som skor pisal o tom ze podvedomie stale pracuje. Ked ma clovek pred sebou mensie auto o ktorom sa vsade este pred jeho uvedenim pisalo ze zo je duchovny nastupca M3 E30, 2002Ti- kazdy potom ma iste ocakavania ktore su pre vatsinu irelvante lebo v 2002Ti z dnesnych redaktorov sedel sotva zlomok percenta a v E30 M3 mozno do 1%.
Verim ze M2 bude zabavne a hrave. Nie je dovod aby nebolo, ked je aj M235i a M2 je rozhodne zas dalej ale zaroven si zachovalo este dost z M235i.
Je to vsak rovnako turbo, ma to tiez elektricke riadenie a hmotnost je velmi blizka M3/M4. Ja vsak ako clovek co vzdy hlada "dren" veci vnimam aj to ze N55 je dlhozdvihovy motor ktory s pridanim turba ma silne stredne pasmo a slabsi vrch (pre niekoho aj nedostatok charakteru). M3/M4 ma S55 motor ktory ma uplne iny - shott block a je vdaka tomu tuv kratozdvihovy (mensi zdvih ako vrtanie) a je zo vidiet aj na priebehu vykonu a krutaku a je evidentne "tocivejsi" ci inak povedane ma spocku vykonu posunutu vyssie alebo este inak - je "charakternejsi". Samozrejme na 8valcovy S65 z M3 E9X to nikdy mat nebude charakterom a zvukom, ale to nema ziadny ani atmo 6 valec. Stale vsak ma S55 potencial vacsieho charakteru ako N55. Staci mozno deaktivovat aktiv sound do reproduktorov v kabine co nie je nic komplikovane.
Cize to chapem ze to mate tiez skor ako hobby a preto vam verim ze ste to nahovoril ako ste to citl. Akurat som skor pisal o tom ze podvedomie stale pracuje. Ked ma clovek pred sebou mensie auto o ktorom sa vsade este pred jeho uvedenim pisalo ze zo je duchovny nastupca M3 E30, 2002Ti- kazdy potom ma iste ocakavania ktore su pre vatsinu irelvante lebo v 2002Ti z dnesnych redaktorov sedel sotva zlomok percenta a v E30 M3 mozno do 1%.
Verim ze M2 bude zabavne a hrave. Nie je dovod aby nebolo, ked je aj M235i a M2 je rozhodne zas dalej ale zaroven si zachovalo este dost z M235i.
Je to vsak rovnako turbo, ma to tiez elektricke riadenie a hmotnost je velmi blizka M3/M4. Ja vsak ako clovek co vzdy hlada "dren" veci vnimam aj to ze N55 je dlhozdvihovy motor ktory s pridanim turba ma silne stredne pasmo a slabsi vrch (pre niekoho aj nedostatok charakteru). M3/M4 ma S55 motor ktory ma uplne iny - shott block a je vdaka tomu tuv kratozdvihovy (mensi zdvih ako vrtanie) a je zo vidiet aj na priebehu vykonu a krutaku a je evidentne "tocivejsi" ci inak povedane ma spocku vykonu posunutu vyssie alebo este inak - je "charakternejsi". Samozrejme na 8valcovy S65 z M3 E9X to nikdy mat nebude charakterom a zvukom, ale to nema ziadny ani atmo 6 valec. Stale vsak ma S55 potencial vacsieho charakteru ako N55. Staci mozno deaktivovat aktiv sound do reproduktorov v kabine co nie je nic komplikovane.
naštěstí BMW na nás, tedy lépe řečeno na mne - protože nic takového jsem od nikoho z BMW nezažil - netlačí.
Narozdíl třeba od jiných automobilek ...
Takové to přímé srovnání je vždy nejlepší. Často se mluví o nové trojce že je to návrat k e46. Tak jsem sehnal člověka s e46 a také třílitrovým šestiválem ... ať zkusí novou a porovná
https://www.youtube.com/embed/HRY-3T_4aG0
Ano a souhlasím ... podvedomí je sviňa. nejprve do vás nahustí info a vy pak za volantem hledáte ten "pocit skvělého auta"
Narozdíl třeba od jiných automobilek ...
Takové to přímé srovnání je vždy nejlepší. Často se mluví o nové trojce že je to návrat k e46. Tak jsem sehnal člověka s e46 a také třílitrovým šestiválem ... ať zkusí novou a porovná
https://www.youtube.com/embed/HRY-3T_4aG0
Ano a souhlasím ... podvedomí je sviňa. nejprve do vás nahustí info a vy pak za volantem hledáte ten "pocit skvělého auta"

sorry skor nez ste odpovedal som urobil korekciu a doplnenie svojho prispevku.
Tiez si nemozno nevsimnut ze BMW je spolu s Porsche vraj jedna z dvoch automobiliek ktore daju novinarom 100% produkcne auta a aj pocas testovania im len doplnaju palivo a menia ak treba gumy.
Novu trojku myslite uz G20 ci este radu F3X/ F8X?
Tiez si nemozno nevsimnut ze BMW je spolu s Porsche vraj jedna z dvoch automobiliek ktore daju novinarom 100% produkcne auta a aj pocas testovania im len doplnaju palivo a menia ak treba gumy.
Novu trojku myslite uz G20 ci este radu F3X/ F8X?
v pohodě 
také nemám rád ten fake sound z repráků
třeba u Golfa GTD je to úplně k smíchu (člověk jede s dieslem a nepotřebuju mít u toho pocit, že mám V8 ameriku).
S tím motorem N55 a S55 máte pravdu. Také mi přijde, že M2 má víc síly ve spodním spektru otáček. Nástup výkonu u M3/M4 mi ale pocitově přijde tak nějak víc brutálnější. Ale nemůžu říct, jak by to bylo head2head na dráze
ona M2 je víc takové "Baby M" ... takový vstupní model pro někoho, kdo chce M. M3/M4 je také víc univerzálnější auto na delší cestování.

také nemám rád ten fake sound z repráků

S tím motorem N55 a S55 máte pravdu. Také mi přijde, že M2 má víc síly ve spodním spektru otáček. Nástup výkonu u M3/M4 mi ale pocitově přijde tak nějak víc brutálnější. Ale nemůžu říct, jak by to bylo head2head na dráze

ona M2 je víc takové "Baby M" ... takový vstupní model pro někoho, kdo chce M. M3/M4 je také víc univerzálnější auto na delší cestování.
Ono veetky tie veci maju dve strany. Auto ktore chce byt aj tiche aj mat zaujimavy zvuk, pohodlne aj davat co najlepsiu spatnu vazbu, ci take co ma drtive zrychlenie a zaroven aj dobre davkovatelny a linearny priebeh vykonu.
Dokopy tie veci nikdy nefunguju najlepsie sko je mozne. Staci si sadnut do 570 kiloveho Caterhamu alebo potom do 7-icky na vzduchovom podvozku. Kazde na to ide uplne z opacnej strany. S Catom by vacsina vsak nechcela ani po rohliky. Naopak kto by povazoval 7mu na vzduchaci za potovnatelne zabavnu s Catom tak musi byt dost velky ignorant.
U M-modelov je vsak pekne ze to dokazu stale este sklbit tak ze tej zabavy a ovladatelnosti tam zostava este dostatocne vela. Myslim si vsak prave preto tam chvem mat ci najmenej toho vo to auto robi viac univerzalnym a viac efektivnym:
-dual clutch
-adaptabilny podvozok
-aktiv sound (uplne ho deaktivovat)
-vybava zvysujuca hmotnost (vacsie disky, elektricke sedacky, celokoza, nebodaj sunroof...)
Stale je fajn ze sa to da takto nasetupovat. Menej e casto viac. Aj M2 ma toho "menej"
Dokopy tie veci nikdy nefunguju najlepsie sko je mozne. Staci si sadnut do 570 kiloveho Caterhamu alebo potom do 7-icky na vzduchovom podvozku. Kazde na to ide uplne z opacnej strany. S Catom by vacsina vsak nechcela ani po rohliky. Naopak kto by povazoval 7mu na vzduchaci za potovnatelne zabavnu s Catom tak musi byt dost velky ignorant.
U M-modelov je vsak pekne ze to dokazu stale este sklbit tak ze tej zabavy a ovladatelnosti tam zostava este dostatocne vela. Myslim si vsak prave preto tam chvem mat ci najmenej toho vo to auto robi viac univerzalnym a viac efektivnym:
-dual clutch
-adaptabilny podvozok
-aktiv sound (uplne ho deaktivovat)
-vybava zvysujuca hmotnost (vacsie disky, elektricke sedacky, celokoza, nebodaj sunroof...)
Stale je fajn ze sa to da takto nasetupovat. Menej e casto viac. Aj M2 ma toho "menej"
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Další taková řekl bych vlezdoprdelistická recenze jak je u M2 vše skvělé (pravděpodobně na oplátku za pozvání): http://archiv.ihned.cz/c1-65349930-s-ka ... -formule-1
Třeba se ale něco převratnýho dočtete..
Třeba se ale něco převratnýho dočtete..
