Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

compact 323 - výměna motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
kybork23
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 06.01.2014 01:00

#1 Příspěvek od kybork23 »

zdravím pánové. potřebuji od Vás radu, na mém compactu, r.v. 1999 se podělal motor. Zakoupil sem jiný, jenže starší typ, litinový. Vcelku tam vše pasuje dobře, jen starší motor má snímání otáček kliky z venku, můj předchozí motor měl snímání uvnitř bloku. Motor má špatný starty, nepravidelný chod a asi i podává menší výkon. Problém bude určitě v tom čidlu... Uměl by mi někdo pomoci???
Dotaz druhý, pasuje hlava ze starší m50 na novější M52?
děkuji Vám za pomoc nebo radu
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Hlava je shodná pro M52B25, M52B28 a M50B25TU.

Nechápu dotaz na snímání otáček kliky. Jak M50 tak M52 mají snímač otáček vpředu, našroubovaný na předním víku motoru, venku a polohu snímá z impulsního kola.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od Foldas »

poslední typy už měli snímač vzadu u setrvaku. nevím jak je to s rozmístěním zubu klika versus řemenice
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Foldas: Mám Compact vyrobený 3/1998, netušil jsem byly vyráběny motory M52 s čidlem kliky jinde než vpředu. Až nyní jsem si to dohledal v ETK, bylo to od 9/1998.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#5 Příspěvek od Foldas »

davali asi spodky už s doublevanosovych motoru. Teď jenom zjistit jaky je rozdil v zubech
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

A nebo použít řídící jednotku odpovídající motoru a čidlům, ale tam asi bude problém s EWS.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
kybork23
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 06.01.2014 01:00

#7 Příspěvek od kybork23 »

Právě že oba motory mají snímání otáček jinak... Asi dám na hliníkový blok hlavu ze staršího litinového mototru.... Snad už pak bude vše klapat... Komplet elektriku se mi přendavat nechce... zatím moc díky
kybork23
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 06.01.2014 01:00

#8 Příspěvek od kybork23 »

a ještě něco, zkusil sem řemenici ze které snímá otáčky kliky profrézovat v místě dir na šrouby a kolíčku... na každou stranu o 3 mm a jakékoliv nastavování nepomohlo. Teď už nevím co dál, tak motory zkombinuju a snad to pojede
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Řekl bych, že tady je rozdíl čidla otáček právě dle toho umístění, kdy starší typ je jeden kus s kabelem a ten novší má odpojitelný konektor a tedy nejspíš jinou délku káblu.

Mám jedno nové origo VDO Siemens doma, ale jen to konc. čidlo tak to zrovna neporovnám s klasika starším.
Při téhle diskusi jsem si uvědomil, že je mi možná na nic k '97 motoru.

Inu řešil jsem to min. týden tady: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t=#1264986
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#10 Příspěvek od Foldas »

ještě mě napada že m50 bezvanos má vynechany jiny zub na řemenici než vanos a m52 co přesně jsi tam dal za motor? a m52 ma na klice hallův snímač kdežto m50 ma indukční to by odpovidalo tomu že ti to jede nahovno protože to jede pouze ze snímače vačky
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

DME pro M52 by na bezvanos motoru asi nejela, neměla by signál od čidla vačky, což by bylo fatální vzhledem k problémům s čidlem polohy klikového hřídele.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#12 Příspěvek od Foldas »

vidíš to mně nenapadlo takže to vypada že je namontovana vanosova m50 s puvodníma čidlama tudíž jede jen na snímač vačky. Teď otázka jestli to pojede se správným snímačem který bude snímat řemenici místo kliky. uvidíme co napíše majitel
kybork23
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 06.01.2014 01:00

#13 Příspěvek od kybork23 »

čidlo sem koupil na motor m50, ale pořád auto nejelo jak má, už mi to štvalo, tak včera a dnes sem opět vyndal M50 motor a sundal z něho hlavu. Odvez sem ji natlakovat a srovnat. Hlavu nasadím na původní blok M52 kde je čidlo přímo v bloku a už vše snad pojede jak má. Pak bude báwo na prodej... :(
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#14 Příspěvek od Foldas »

ale elektriku včetně ŘJ si nechal z kompakta tudíž nemužeš použit snímač z m50 ale musíš dát m52
Odpovědět