Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

335i E90 tunning motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#121 Příspěvek od bmw335 »

IlikeU píše:ještě k výsledkům z brzdy. tech 300 koni ktere ma mit serie je vykon motoru a ne na kole. ztrata kterou mas mezi motorem a koly je ztrata z brzdy ne ze silnice. na silnici je ztrata mnohem mensi.

takze tech 212ps neni o 100min nez mas mit :roll:


myslim to s JB
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#122 Příspěvek od bmw335 »

IlikeU píše:ještě k výsledkům z brzdy. tech 300 koni ktere ma mit serie je vykon motoru a ne na kole. ztrata kterou mas mezi motorem a koly je ztrata z brzdy ne ze silnice. na silnici je ztrata mnohem mensi.

takze tech 212ps neni o 100min nez mas mit :roll:


Není pravda, ztráta je stejná jak na silnici tak na brzdě. Brzda je simulace jízdy po silnici. Ztráty nejsou na brzdě, ani na silnici, ale mezi motorem a náhonem. Auto s předním náhonem s motorem vepředu nebude mít ztrátu prakticky žádnou, protože motor není spojen se zadní nápravou dlouhou pohonou tyčí.
vladas335i
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pon 15.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#123 Příspěvek od vladas335i »

IlikeU píše:vladas mas log?

je problem se tam srazit ve 21:30? Polda ma randevoa a bude volnej az 21:30.

jakej mas target? a kolik je zkuecna hodnota? muzem my poslat csv na mail abych na to mrknul?


Sorry teď jsem dorazil domů, žadný problém, mužeme 21.30, aspoň nebude takový provoz. Logy pošlu v sz. Dík.
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#124 Příspěvek od IlikeU »

Ani s jb4 na mapu dva nebude mit 300koni na kolech. Mrkni se na gargy aut s motoeem v predu a uvidis sam. Brzda nenasimuluje jizdu na silnici. Proroze prilnavost valcu je jina nez asfalt. Polda by mohl povidat auta nam hrabali o na 5ku. :) ztraty na bezde jsou vetsi nez v realu.
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#125 Příspěvek od bmw335 »

IlikeU píše:Ani s jb4 na mapu dva nebude mit 300koni na kolech. Mrkni se na gargy aut s motoeem v predu a uvidis sam. Brzda nenasimuluje jizdu na silnici. Proroze prilnavost valcu je jina nez asfalt. Polda by mohl povidat auta nam hrabali o na 5ku. :) ztraty na bezde jsou vetsi nez v realu.



Ale přilnavost je zase věc druhá...mluvíme o tom, jakej výkon se přenese z motoru na poháněnou nápravu ( kola ) a je jedno jestli je přilnavost super, nebo dobrá, pořád auto dává stejný výkon na kola. To, že je špatná přilnavost a auto hrabe, neznamená, že na silnici je ztráta výkonu jiná, než na brzdě.
Standard 335i má na kolech 286hp, už nevím jak je ta stránka, ale byly tam testy různých značek, kdy přidělali dyno přimo na nápravu, ne kola na válci a to je prej nejpřesnější.
Tak mapa 5 která bude tlačit 16 je víc, než mapa 2 která bude 14,5. Nebo myslíš, že ikdyž mám auto bez DCI, downpipes a na mapu 5 mi to tlačí 16 tak je to mín než kdybych jel na mapu 14? Docela by mě zajímalo, jestli s těma 16ti můžu mít cca 400 na motoru, ikdyž nemám žádnou úpravu. Podle grafu od terryho má stock na mapu 1 bez DCI 356hp tak by tam při těch 16 mohlo 400 být ne? Na druhou stranu se divým, že to tolik fičí, čekal jsem max 14
riki18
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: sob 12.01.2008 01:00
Bydliště: Trencin, SK

#126 Příspěvek od riki18 »

Ja tlacim na mapu 6 21 psi a mozem az 23 :) v seriovom stave som stale max 17,5 bez akeho kolvek problemu. Tak sa neboj. Na 14 psi nebudes mat 400hp. Na brzde je rozdiel ci je prilnavost alebo nie je, ukaze ti to viac alebo menej. Ak mal horsiu tak mu samozrejme ukaze menej a stratu na kole tiez vacsiu. Pocitovo mapa 2 a 5 su podobne. Rozdiel je ze na 5 mozes pridat E85, skus s tym a uvidis. Pridaj 20% a postupne zvysuj. Uvidis kam sa mozes dostat so seriovym autom.
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#127 Příspěvek od bmw335 »

riki18 píše:Ja tlacim na mapu 6 21 psi a mozem az 23 :) v seriovom stave som stale max 17,5 bez akeho kolvek problemu. Tak sa neboj. Na 14 psi nebudes mat 400hp. Na brzde je rozdiel ci je prilnavost alebo nie je, ukaze ti to viac alebo menej. Ak mal horsiu tak mu samozrejme ukaze menej a stratu na kole tiez vacsiu. Pocitovo mapa 2 a 5 su podobne. Rozdiel je ze na 5 mozes pridat E85, skus s tym a uvidis. Pridaj 20% a postupne zvysuj. Uvidis kam sa mozes dostat so seriovym autom.


mně to vylezlo na 16 ne na 14 jen verva 100. To bymohlo být kolem 400 se 16ti už ne? :lol: Pravda je, že mi při adaptaci na 4 ku několikrát smekly kola, takže asi nebyla ideálně dělaná byla od cca 3500ot do 7tis na trojku, pak 4ku přes 6500. Taky zajedu někdy na brzdu
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#128 Příspěvek od IlikeU »

výkon ti nedělá jen tlak turba, jde o plno veličin přeci. důležitá je teplota vzduchu, množství vzduchu. palivo. AFR.

Taky jde o křivku můžeš mít 16PSI při 3000tis ale určitě nebudeš mít 16PSI při 6000ot.

bmw335 hod sem log z mapy 5
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#129 Příspěvek od IlikeU »

riki až budu mít hybridy taky budu machrovat že mi to tlačí 23 :D, pokud je vůbec někdy budu mít :))))

Jinak včerejší minisraz bomba, myslim že Vlaďa je spokojený. Auto jede jak z praku. Hodnoty jsou ok. A drobnosti doladíme v průběhu.

:thumbsup:
riki18
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: sob 12.01.2008 01:00
Bydliště: Trencin, SK

#130 Příspěvek od riki18 »

Chcel som len napisat ze mojim turbam som daval a po vybrati su ako nove takze plny vykon 17,5 alebo 18 psi im nespravi nic. Ja som na nich spravil asi 30000 km. Uvidim ako budu tieto pri 18 alebo 23 :) V com bol problem?
vladas335i
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pon 15.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#131 Příspěvek od vladas335i »

IlikeU píše:riki až budu mít hybridy taky budu machrovat že mi to tlačí 23 :D, pokud je vůbec někdy budu mít :))))

Jinak včerejší minisraz bomba, myslim že Vlaďa je spokojený. Auto jede jak z praku. Hodnoty jsou ok. A drobnosti doladíme v průběhu.

:thumbsup:


Ano, musím ocenit Ondru a Michala. Hned byla lepší nálada :). Ondra mi dal na mapu 6, 17psi a na pětku tam bylo 15. Já totiž neumím mačkat plyn :D .
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#132 Příspěvek od bmw335 »

IlikeU píše:výkon ti nedělá jen tlak turba, jde o plno veličin přeci. důležitá je teplota vzduchu, množství vzduchu. palivo. AFR.

Taky jde o křivku můžeš mít 16PSI při 3000tis ale určitě nebudeš mít 16PSI při 6000ot.

bmw335 hod sem log z mapy 5


jsem na jiným compu, mám 64bit win 7 a tam mi nejde nainstalovat interface abych sem dal obrázky z logu, tak posílám csv do sz.
Koukal jsem na ten log a na trojku tam je možná přes 16, ale zajímavý je, že na čtyřku se dostanu jen na začátku malinkej vrchol na 15 a pak jenom 14...to je divný ne? Nemělo by být na všechny kvalty stejný tlak?
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#133 Příspěvek od bmw335 »

vladas335i píše:
IlikeU píše:riki až budu mít hybridy taky budu machrovat že mi to tlačí 23 :D, pokud je vůbec někdy budu mít :))))

Jinak včerejší minisraz bomba, myslim že Vlaďa je spokojený. Auto jede jak z praku. Hodnoty jsou ok. A drobnosti doladíme v průběhu.

:thumbsup:


Ano, musím ocenit Ondru a Michala. Hned byla lepší nálada :). Ondra mi dal na mapu 6, 17psi a na pětku tam bylo 15. Já totiž neumím mačkat plyn :D .


tak to mi řekni, jak to, že to najednou fičí?
vladas335i
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pon 15.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#134 Příspěvek od vladas335i »

bmw335 píše:
vladas335i píše:
IlikeU píše:riki až budu mít hybridy taky budu machrovat že mi to tlačí 23 :D, pokud je vůbec někdy budu mít :))))

Jinak včerejší minisraz bomba, myslim že Vlaďa je spokojený. Auto jede jak z praku. Hodnoty jsou ok. A drobnosti doladíme v průběhu.

:thumbsup:


Ano, musím ocenit Ondru a Michala. Hned byla lepší nálada :). Ondra mi dal na mapu 6, 17psi a na pětku tam bylo 15. Já totiž neumím mačkat plyn :D .


tak to mi řekni, jak to, že to najednou fičí?

Fičí to furt stejně :), ale nevědel jsem že mám při měření mačkat od spodních otáček plyn až na podlahu aby to dávalo ten boost, to byl důvod těch nízkých hodnot na grafu. Samozřejmě že tam problém nějaký je a když se to správně vyřeší, tak věřím že pojedeme k vyšším metám. Tak se omlouvám za zavádějící info :).
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#135 Příspěvek od bmw335 »

vladas335i píše:
bmw335 píše:
vladas335i píše:[quote="IlikeU"]riki až budu mít hybridy taky budu machrovat že mi to tlačí 23 :D, pokud je vůbec někdy budu mít :))))

Jinak včerejší minisraz bomba, myslim že Vlaďa je spokojený. Auto jede jak z praku. Hodnoty jsou ok. A drobnosti doladíme v průběhu.

:thumbsup:


Ano, musím ocenit Ondru a Michala. Hned byla lepší nálada :). Ondra mi dal na mapu 6, 17psi a na pětku tam bylo 15. Já totiž neumím mačkat plyn :D .


tak to mi řekni, jak to, že to najednou fičí?

Fičí to furt stejně :), ale nevědel jsem že mám při měření mačkat od spodních otáček plyn až na podlahu aby to dávalo ten boost, to byl důvod těch nízkých hodnot na grafu. Samozřejmě že tam problém nějaký je a když se to správně vyřeší, tak věřím že pojedeme k vyšším metám. Tak se omlouvám za zavádějící info :).[/quote]

v tom případě ale nechápu ty výsledky z tý brzdy bud jsi měl na ní špatnou přilnavost proto takový ztráty nebo tam zadali hovadiny. max dosažení ot. jsou nižší než při kterých byl naměřen max. výkon je divný
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#136 Příspěvek od bmw335 »

tak můj log podle Terryho vypadá good a na otázku, proč mi to na trojku fičí přes 16 a na čtyřku na chvilku 15 pak 14, tak mám prý zvýšit oktany pokud chci vyšší tlak. takže na všechny stupně asi stejné psi teda není, nebo to blbě chápu
vladas335i
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pon 15.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#137 Příspěvek od vladas335i »

To je pravda, je to divný. Ohledně ztrát na kolech mi ten člověk na brzdě říkal ať to vůbec neřeším, že na brzdě je to tak vždy. Ale upřímně na brzdě jsem byl poprvé v životě a s logy z JB4 je to podobné :). Co mne trápí, což je i na tom grafu, je pomalý nástup výkonu a teprve kolem 3,5 tis. otáček je skok. Myslím že by to mělo být níž a možná plynuleji.
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#138 Příspěvek od bmw335 »

vladas335i píše:To je pravda, je to divný. Ohledně ztrát na kolech mi ten člověk na brzdě říkal ať to vůbec neřeším, že na brzdě je to tak vždy. Ale upřímně na brzdě jsem byl poprvé v životě a s logy z JB4 je to podobné :). Co mne trápí, což je i na tom grafu, je pomalý nástup výkonu a teprve kolem 3,5 tis. otáček je skok. Myslím že by to mělo být níž a možná plynuleji.


Tak max krouták máš v těch cca 3500 ot....na jeký jezdíš benál? Taky na 100 oktan? Já mám podle logu na trojku přes 16 psi a co mě zarazilo tak v hodně velkým spektru otáček až do cca 5500. Na čtyřku mi to udělalo už jen takovou špičku hned na začátku, pak kleslo o 1psi, takže na 4ku max 15, pak to hned klesne na 14 a to drží, to mě zaráží, myslel jsem že na všechny kvalty bude tlak stejný
vladas335i
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pon 15.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#139 Příspěvek od vladas335i »

bmw335 píše:
vladas335i píše:To je pravda, je to divný. Ohledně ztrát na kolech mi ten člověk na brzdě říkal ať to vůbec neřeším, že na brzdě je to tak vždy. Ale upřímně na brzdě jsem byl poprvé v životě a s logy z JB4 je to podobné :). Co mne trápí, což je i na tom grafu, je pomalý nástup výkonu a teprve kolem 3,5 tis. otáček je skok. Myslím že by to mělo být níž a možná plynuleji.


Tak max krouták máš v těch cca 3500 ot....na jeký jezdíš benál? Taky na 100 oktan? Já mám podle logu na trojku přes 16 psi a co mě zarazilo tak v hodně velkým spektru otáček až do cca 5500. Na čtyřku mi to udělalo už jen takovou špičku hned na začátku, pak kleslo o 1psi, takže na 4ku max 15, pak to hned klesne na 14 a to drží, to mě zaráží, myslel jsem že na všechny kvalty bude tlak stejný

Tak to máš opačný problémy než já :D. Vždy je lepší se divit jak je možný že to jde skvěle než co s tím k... je? :). S benzínem je to zajímavá otázka. Já beru vervu 100, člověk co profesionálně závodí mi říkal že je to nejlepší benzín tady, ale dost pochybuju že by to fakt mělo 100 oktanů. Dá se někde tady vůbec koupit nějaký racing fuel? Aby se dalo jezdit na 7? Nebo jedině kombinace s etanolem?
vladas335i
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pon 15.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#140 Příspěvek od vladas335i »

PS to je možná důvod proč Terry doporučuje dělat logy na trojku :lol:
Odpovědět