Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 bezVanos -> Vanos

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#21 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

paveld píše:..tak jsem do toho šel. A pomohlo to.
No super a to potom klesla i nějak spotřeba, zlepšil se tah otáček ? :) Taky do toho pujdu, jak posháním potřebný díly.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Kontrola VANOSu jde provést diagnostikou. Při volnoběhu je možno VANOS "zapnout" a tím otestovat nejen funkčnost ovládacího solenoidu ale i posuv VANOSu jako takového. Při volnoběhu a změně časování VANOSem se velmi znatelně změní chod motoru, i po nájezdu 400k km.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od paveld »

Zlepšil se průběh ve vyšších otáčkách. Spotřeba je stejná.
PeterE36
Registrovaný
Příspěvky: 402
Registrován: stř 23.02.2011 01:00

#24 Příspěvek od PeterE36 »

No já mám najeto na 323i M52 r.v.97 117tis takže to asi nebude na škodu vanos přetěsnit. Někde jsem četl, že se to dělá u M52 až okolo 200tis. takže blbost.
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00

#25 Příspěvek od Figa »

A kdo to s tou diag umí? ;)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Každý, kdo zvládá test akčních členů ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#27 Příspěvek od shade741 »

PeterE36- jako enchci ti brát iluze ale po 16ti letech 117tis km? :) dosti podezřelé

Jinak výměnu doporučuju každému kdo si není jist, dá se to vpoho udělat doma a není to žádná darda
PeterE36
Registrovaný
Příspěvky: 402
Registrován: stř 23.02.2011 01:00

#28 Příspěvek od PeterE36 »

shade741 píše:PeterE36- jako enchci ti brát iluze ale po 16ti letech 117tis km? :) dosti podezřelé

Jinak výměnu doporučuju každému kdo si není jist, dá se to vpoho udělat doma a není to žádná darda
To ani nemusíš ;-) když jsem ji kupoval měla 106500,vím co jsem koupil ,první majitel starší němec ,plný servis, nevlastnil jedno bmw, tak trochu sběratel ,vždycky něco koupil chvilku pojezdil a zaparkoval, ale E36 323i v paketu pro něj nemá zas nějakou cenu a navíc měl dvě ještě jednu stříbrnou a tu měl syn ta měla dokonce 87tis , stav nového vozu , nikdy jsem neviděl víc zachovalou 36tku.
Zkrátka kámo vím za co jsem dal 135 tyček. Auto nikdy neprodám tak jsem chtěl něco v top stavu. ;-)
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#29 Příspěvek od DWXak »

je v okolí Hradce Králové kdo to umí zrepásnout? :) Já do toho ruce strkat určitě nebudu :D
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#30 Příspěvek od _stalker_ »

Většina teda spíš všichni řikáte že ne, ale proč ne?? Mam M50B25 bez vanos a nejspíš praskla hlavna v horšim nebo odešlo těsnění... Pokud vezmu motor s řídicí jednotkou tak by neměl být problém s napojením ne?? A jak by to brali na technické, když se ted motor bere jako díl na výměnu...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na STK budeš mít problém, neboť bude jiný typ motoru:
M50B25 (bezVANOS) má na bloku 256S1
M50B25TU (VANOS) má na bloku 256S2
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#32 Příspěvek od _stalker_ »

Aha, tak to vtom případě zůstávám u mého...
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín

#33 Příspěvek od Michal_01 »

Když budeš měnit hlavu, tak ti číslo na bloku zůstane snad stejné ne...
Btw. já to číslo na bloku mám zrezlé, nejde přečíst a když sem s tím byl na evidenčce, pán jen konstatoval, jak tam není - řídíme se dle štítku vs. papíry, kde mimochodem taky našel neschodu bylo tam právě vanosová verze což nemám, koukl se do pc viděl stejné parametry motoru a nechal to být s tím, že se někde předtím stala papírová chyba. U e36 6ti válců je to to nejmenší, můžeš si tam nacpat jaký chceš, nikdo ti na nic nepřijde...
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#34 Příspěvek od Lucifer »

Je vanos stejný u M50 a u M52 ? Jestli jsou vzájemně zaměnitelný ?
Odpovědět