Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E36 bezVanos -> Vanos
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 38
- Registrován: pon 14.01.2013 01:00
- icecold
- Registrovaný
- Příspěvky: 1644
- Registrován: úte 21.07.2009 00:00
- Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
- Klubové ID: 3777
- Kontaktovat uživatele:
Vanos je lepší především ve spotřebě a má dá se říct lepší průběh otáček. Bezvanos je zase ostřejší, Ale řekneme si po pravdě kdo má v dnešní době správně funkční Vanos?
mimo těch co už ho repasovali. Když máš LPG tak bych až tak to neřešíl. Pokud chceš ten vanos tak počítej s jínou hlavou, sáním, klapkou a elektrikou minimálně..

e36 328i
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
jasnym priznakem je "mrtvy" tah cca do 3500ot, a hrkajici zvuk od domku vanosu v urcitych otackach cca 1800ot, material na opravu, tesneni a dalsi blbiny bez prace vyjde asi na 4k v bmw, a 2k za gumky, vymezovaci krouzek primo na solenoid vanosu z beisan systems. jiank prace v autorizovanem servisu a nastaveni prej 4,9k.
jinak prestavba z bezvanos je hloupost.
jinak prestavba z bezvanos je hloupost.
WTF?Dabler píše:jasnym priznakem je "mrtvy" tah cca do 3500ot, a hrkajici zvuk od domku vanosu v urcitych otackach cca 1800ot, material na opravu, tesneni a dalsi blbiny bez prace vyjde asi na 4k v bmw, a 2k za gumky, vymezovaci krouzek primo na solenoid vanosu z beisan systems. jiank prace v autorizovanem servisu a nastaveni prej 4,9k.
gumky vyjdou na asi 6 stovek, vymezovaci krouzek staci stahnout na mag. brusce o par stovek (rozmerovych) dle nalady (rachtani je zpusobeny vuli v axialnich loziskach vanosu, chce to videt rozebrany, je to vymysleny fakt hezky) a prace je tam na zhruba 4 hodiny i s kafem...
a prestavba na vanos? noo popravde jinou saci vacku, vanos a ventildekl, dotahnout tam tlak oleje z domecku filtru a kabel, kterej bude ovladat samotnej vanos.

a ridici jednotku, ktera to zvladne uridit, takze vanosovou. a nakyho elektrikare, kterej to zpachti...
ale ja bych se na to vysral...
samotna spatna funkce vanosu je zpusobena tim, ze pod tesnicim krouzkem je jeste jedna gumicka, ktera ten krouzek drzi primacklej na steny hydraulickyho valce. a ta zasrana gumicka je udelana z materialu, kterej neodolava horkymu oleji. coz je u zarizeni ovladanyho horkym olejem noo jak to rict, blbý... opravna sada ma tu gumicku ze spravnyho matrose a je to "navěky". bohuzel se pri vyndavani ty gumicky musi rozriznout i ten tesnici krouzek, kterej je jinak v poradku.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Dovolím si nesouhlasit s rozříznutím. Při troše dobré vůle lze (asi teflonový) plochý kroužek sejmout a zase nasadit. O-kroužek pod ním lze koupit např. v zeleném domku u štěrboholského Intersparu za +- 80 Kčpragdejf píše:... samotna spatna funkce vanosu je zpusobena tim, ze pod tesnicim krouzkem je jeste jedna gumicka, ktera ten krouzek drzi primacklej na steny hydraulickyho valce. a ta zasrana gumicka je udelana z materialu, kterej neodolava horkymu oleji. coz je u zarizeni ovladanyho horkym olejem noo jak to rict, blbý... opravna sada ma tu gumicku ze spravnyho matrose a je to "navěky". bohuzel se pri vyndavani ty gumicky musi rozriznout i ten tesnici krouzek, kterej je jinak v poradku.

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Díky za info, takže vanos se ovládá v celém spektru otáček? Kdysi jsem tady čet, že se spíná až kdesi u 3400ot/min, tak to bude asi blbost.
Nějak tu těsnící sadu nemůžu zrovna nikde najít. Tohle bude k repasu asi taky potřeba.
http://www.voton.cz/cz/e-shop/967720/c5 ... vanos.html
Nějak tu těsnící sadu nemůžu zrovna nikde najít. Tohle bude k repasu asi taky potřeba.
http://www.voton.cz/cz/e-shop/967720/c5 ... vanos.html
tusim ze prave svou funkci plni DO tech cca 3500ot/min. tu hadici sem nekupoval, jen k ni 4 nove "o" krouzky na tesneni
pragdejv:
11-36-1-403-822 tenky disk,vnejsi na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-550 pruzna spojka na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-823 tlusty disk ozubeneho rozvodoveho kola
prej u m52 neni nutno menit u m50 prej zpusobuje opotrebovanim vule a vibrace.
11-36-1-403-824 3x steft do ozubeneho kola rozvodu
07-11-9-900-910 3x matice (m6) do ozubeneho kola rozvodu
11-36-1-740-840 viko vanos tesneni
32-41-1-093-596 4x tesneni vanos olej hadice/potrubi podlozka
11-12-0-034-107 tesneni viko ventilu
11-12-1-437-395 15x pruchodka gumova na stefty
11-12-7-526-447 tesneni
----
v pripade ztraty pri vymene
17-11-1-712-963 plastovy nyt 2x
51-48-1-915-964 plastovy sroubek na vetrny stit 2x
11-12-1-726-089 krytka 4x
11-12-1-730-352 distanc gumovy viko 4x
za toto cca 4k
z beisan systems. krouzky 30 USD , ten krouzek 30 USD kdyz nema clovek v okoli moznost vyuzit nekoho s magnetkou, 5 USD za prodlouzeny 17 orech 24 USD posta,
skoro 2k
how to
http://youtu.be/JPlKrOC718w
http://youtu.be/23jXHhkpV_I
+
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
pragdejv:
11-36-1-403-822 tenky disk,vnejsi na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-550 pruzna spojka na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-823 tlusty disk ozubeneho rozvodoveho kola
prej u m52 neni nutno menit u m50 prej zpusobuje opotrebovanim vule a vibrace.
11-36-1-403-824 3x steft do ozubeneho kola rozvodu
07-11-9-900-910 3x matice (m6) do ozubeneho kola rozvodu
11-36-1-740-840 viko vanos tesneni
32-41-1-093-596 4x tesneni vanos olej hadice/potrubi podlozka
11-12-0-034-107 tesneni viko ventilu
11-12-1-437-395 15x pruchodka gumova na stefty
11-12-7-526-447 tesneni
----
v pripade ztraty pri vymene
17-11-1-712-963 plastovy nyt 2x
51-48-1-915-964 plastovy sroubek na vetrny stit 2x
11-12-1-726-089 krytka 4x
11-12-1-730-352 distanc gumovy viko 4x
za toto cca 4k
z beisan systems. krouzky 30 USD , ten krouzek 30 USD kdyz nema clovek v okoli moznost vyuzit nekoho s magnetkou, 5 USD za prodlouzeny 17 orech 24 USD posta,
skoro 2k
how to
http://youtu.be/JPlKrOC718w
http://youtu.be/23jXHhkpV_I
+
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
ten vanos se vyplatí zrepasovat, jinak ohledne dotazu bych to nepředělával zbytečná námaha dle mého názoru. Jinak když já sem repasoval vanos, měl jsem ty věci od beisan nebo jaks e to píše z US, dá se to udělat i na motoru, bez povolování rozvodů, takže se to nemusí aretovat atd, je to sice trochu ojeb dostat se na všecky šrouby ale de to, pro mě to bylo schůdnější než to celý rozhazovat
Těsnící kroužky odnich, ten vymezovací kovovej kroužek, ořech, těsnění pod vanos a případně těsnění ventildeklu
Těsnící kroužky odnich, ten vymezovací kovovej kroužek, ořech, těsnění pod vanos a případně těsnění ventildeklu
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Tohle se týká M50 a starších M52, to je to co jsem tu psal, cca od poloviny roku 1995 už je to OK.Dabler píše:tusim ze prave svou funkci plni DO tech cca 3500ot/min. tu hadici sem nekupoval, jen k ni 4 nove "o" krouzky na tesneni
pragdejv:
11-36-1-403-822 tenky disk,vnejsi na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-550 pruzna spojka na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-823 tlusty disk ozubeneho rozvodoveho kola
prej u m52 neni nutno menit u m50 prej zpusobuje opotrebovanim vule a vibrace.
11-36-1-403-824 3x steft do ozubeneho kola rozvodu
07-11-9-900-910 3x matice (m6) do ozubeneho kola rozvodu
...
Vanos mám pocit se v určitých (nevim kolika) otáčkách spíná tím elektromagnetem a poté by měl být ovládaný plynule tlakem oleje, který se odvíjí od toho v jakých otáčkách motor je. Pokud to ví někdo přesněji nebo jinak, budu rád když mě opraví

Možná by to šlo zjistit na diagnostice podle úhlu natočení vačky.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Myslim že INPA i DIS umí ukázat úhel natočení vačky, podle toho kde je umístěný čídlo vačky, mělo by jít právě o sací vačku. Takže teoreticky si myslim, že by mělo koukat při různých otáčkách na to, jak je vačka zrovna natočená. Schválně to zkusim až budu mít chvilku.icecold píše:diagnostika ti ukáže prd, já to měl napíchlý u BMW Čermak v Jihlavě a borec mi pořád tvrdil že mám vanos v nejlepší kondici i když sám dobře vím,že už je v podstatě mrtvej
Pokud si myslíš, že máš vanos po smrti jen podle rachtání, nemusí to souviset s tím, že nefunguje.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Těsnící kroužek buď tam, kde psal Francis nebo tady:Figa píše:Co teda vše vyměnit když mám 97' M52?
http://www.beisansystems.com/images/bs011_large.jpg
Pokud ti chrastí, tak buď jak psal pragdejf, že se dá zbrousit nebo tohle:
http://www.beisansystems.com/images/bs011_large.jpg
Dál těsnění pod víko, pod vanos, těsnění pod šrouby víka, těsnící kroužky pod hadici k vanosu a silikon na podmáznutí těsnění.