Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 bezVanos -> Vanos

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
JirkaKolouch
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pon 14.01.2013 01:00

#1 Příspěvek od JirkaKolouch »

Prosím o radu.
Mám E36 325i 1991, čili bezVanos přestavěný na LPG.
Chci se zeptat, jak náročná je přestavba na Vanosovou verzi, co vše se musí předělat, měnit, jak je to náročné finančně. Ale hlavně - jaké z toho plynou výhody a jaké nevýhody? Přilepším si nebo je to blbost? Děkuji za odpovědi
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od icecold »

Vanos je lepší především ve spotřebě a má dá se říct lepší průběh otáček. Bezvanos je zase ostřejší, Ale řekneme si po pravdě kdo má v dnešní době správně funkční Vanos? :lol: mimo těch co už ho repasovali. Když máš LPG tak bych až tak to neřešíl. Pokud chceš ten vanos tak počítej s jínou hlavou, sáním, klapkou a elektrikou minimálně..
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od paveld »

Pokud s tim vanosem něco je, tak je to nejmenší ho dát do pořádku a neni to žádná velká investice. To bych jako zavádějící věc nebral, že to kdekomu nefunguje :-).
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#4 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ale jak poznat problém s vanosem? Žádná diag. mi nikdy nic neukázala a motor je původní.
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00
Klubové ID: 2725

#5 Příspěvek od Dabler »

jasnym priznakem je "mrtvy" tah cca do 3500ot, a hrkajici zvuk od domku vanosu v urcitych otackach cca 1800ot, material na opravu, tesneni a dalsi blbiny bez prace vyjde asi na 4k v bmw, a 2k za gumky, vymezovaci krouzek primo na solenoid vanosu z beisan systems. jiank prace v autorizovanem servisu a nastaveni prej 4,9k.

jinak prestavba z bezvanos je hloupost.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od icecold »

ono celkově ten vanos má papirovou životnost tak 100tis km. A když nefunguje tak to automatický neznamená že bude řachtat :wink:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#7 Příspěvek od pragdejf »

Dabler píše:jasnym priznakem je "mrtvy" tah cca do 3500ot, a hrkajici zvuk od domku vanosu v urcitych otackach cca 1800ot, material na opravu, tesneni a dalsi blbiny bez prace vyjde asi na 4k v bmw, a 2k za gumky, vymezovaci krouzek primo na solenoid vanosu z beisan systems. jiank prace v autorizovanem servisu a nastaveni prej 4,9k.
WTF?

gumky vyjdou na asi 6 stovek, vymezovaci krouzek staci stahnout na mag. brusce o par stovek (rozmerovych) dle nalady (rachtani je zpusobeny vuli v axialnich loziskach vanosu, chce to videt rozebrany, je to vymysleny fakt hezky) a prace je tam na zhruba 4 hodiny i s kafem...

a prestavba na vanos? noo popravde jinou saci vacku, vanos a ventildekl, dotahnout tam tlak oleje z domecku filtru a kabel, kterej bude ovladat samotnej vanos. :twisted:

a ridici jednotku, ktera to zvladne uridit, takze vanosovou. a nakyho elektrikare, kterej to zpachti...

ale ja bych se na to vysral...

samotna spatna funkce vanosu je zpusobena tim, ze pod tesnicim krouzkem je jeste jedna gumicka, ktera ten krouzek drzi primacklej na steny hydraulickyho valce. a ta zasrana gumicka je udelana z materialu, kterej neodolava horkymu oleji. coz je u zarizeni ovladanyho horkym olejem noo jak to rict, blbý... opravna sada ma tu gumicku ze spravnyho matrose a je to "navěky". bohuzel se pri vyndavani ty gumicky musi rozriznout i ten tesnici krouzek, kterej je jinak v poradku.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od paveld »

Jo jo, na funkci má vliv jen těsnost, případně vadný elektroventil, ale ten snad moc neodchází. Hlučnost ještě může dělat třecí spojka na sací vačce, u motorů cca do poloviny roku 1995, která se dá vyměnit za tu novější méně hlučnější. Ta nová stojí kolem 1000.-.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

pragdejf píše:... samotna spatna funkce vanosu je zpusobena tim, ze pod tesnicim krouzkem je jeste jedna gumicka, ktera ten krouzek drzi primacklej na steny hydraulickyho valce. a ta zasrana gumicka je udelana z materialu, kterej neodolava horkymu oleji. coz je u zarizeni ovladanyho horkym olejem noo jak to rict, blbý... opravna sada ma tu gumicku ze spravnyho matrose a je to "navěky". bohuzel se pri vyndavani ty gumicky musi rozriznout i ten tesnici krouzek, kterej je jinak v poradku.
Dovolím si nesouhlasit s rozříznutím. Při troše dobré vůle lze (asi teflonový) plochý kroužek sejmout a zase nasadit. O-kroužek pod ním lze koupit např. v zeleném domku u štěrboholského Intersparu za +- 80 Kč ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#10 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Díky za info, takže vanos se ovládá v celém spektru otáček? Kdysi jsem tady čet, že se spíná až kdesi u 3400ot/min, tak to bude asi blbost.

Nějak tu těsnící sadu nemůžu zrovna nikde najít. Tohle bude k repasu asi taky potřeba.
http://www.voton.cz/cz/e-shop/967720/c5 ... vanos.html
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00
Klubové ID: 2725

#11 Příspěvek od Dabler »

tusim ze prave svou funkci plni DO tech cca 3500ot/min. tu hadici sem nekupoval, jen k ni 4 nove "o" krouzky na tesneni

pragdejv:
11-36-1-403-822 tenky disk,vnejsi na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-550 pruzna spojka na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-823 tlusty disk ozubeneho rozvodoveho kola
prej u m52 neni nutno menit u m50 prej zpusobuje opotrebovanim vule a vibrace.

11-36-1-403-824 3x steft do ozubeneho kola rozvodu
07-11-9-900-910 3x matice (m6) do ozubeneho kola rozvodu
11-36-1-740-840 viko vanos tesneni
32-41-1-093-596 4x tesneni vanos olej hadice/potrubi podlozka
11-12-0-034-107 tesneni viko ventilu
11-12-1-437-395 15x pruchodka gumova na stefty
11-12-7-526-447 tesneni
----
v pripade ztraty pri vymene
17-11-1-712-963 plastovy nyt 2x
51-48-1-915-964 plastovy sroubek na vetrny stit 2x
11-12-1-726-089 krytka 4x
11-12-1-730-352 distanc gumovy viko 4x

za toto cca 4k

z beisan systems. krouzky 30 USD , ten krouzek 30 USD kdyz nema clovek v okoli moznost vyuzit nekoho s magnetkou, 5 USD za prodlouzeny 17 orech 24 USD posta,

skoro 2k

how to
http://youtu.be/JPlKrOC718w
http://youtu.be/23jXHhkpV_I
+
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#12 Příspěvek od shade741 »

ten vanos se vyplatí zrepasovat, jinak ohledne dotazu bych to nepředělával zbytečná námaha dle mého názoru. Jinak když já sem repasoval vanos, měl jsem ty věci od beisan nebo jaks e to píše z US, dá se to udělat i na motoru, bez povolování rozvodů, takže se to nemusí aretovat atd, je to sice trochu ojeb dostat se na všecky šrouby ale de to, pro mě to bylo schůdnější než to celý rozhazovat

Těsnící kroužky odnich, ten vymezovací kovovej kroužek, ořech, těsnění pod vanos a případně těsnění ventildeklu
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od paveld »

Dabler píše:tusim ze prave svou funkci plni DO tech cca 3500ot/min. tu hadici sem nekupoval, jen k ni 4 nove "o" krouzky na tesneni

pragdejv:
11-36-1-403-822 tenky disk,vnejsi na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-550 pruzna spojka na ozubene rozvodove kolo
11-36-1-403-823 tlusty disk ozubeneho rozvodoveho kola
prej u m52 neni nutno menit u m50 prej zpusobuje opotrebovanim vule a vibrace.

11-36-1-403-824 3x steft do ozubeneho kola rozvodu
07-11-9-900-910 3x matice (m6) do ozubeneho kola rozvodu
...
Tohle se týká M50 a starších M52, to je to co jsem tu psal, cca od poloviny roku 1995 už je to OK.

Vanos mám pocit se v určitých (nevim kolika) otáčkách spíná tím elektromagnetem a poté by měl být ovládaný plynule tlakem oleje, který se odvíjí od toho v jakých otáčkách motor je. Pokud to ví někdo přesněji nebo jinak, budu rád když mě opraví :-). Takhle jsem to kdysi někde nastudoval, ale už nevim kde.

Možná by to šlo zjistit na diagnostice podle úhlu natočení vačky.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od icecold »

diagnostika ti ukáže prd, já to měl napíchlý u BMW Čermak v Jihlavě a borec mi pořád tvrdil že mám vanos v nejlepší kondici i když sám dobře vím,že už je v podstatě mrtvej :lol:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#15 Příspěvek od Figa »

Co teda vše vyměnit když mám 97' M52?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od paveld »

icecold píše:diagnostika ti ukáže prd, já to měl napíchlý u BMW Čermak v Jihlavě a borec mi pořád tvrdil že mám vanos v nejlepší kondici i když sám dobře vím,že už je v podstatě mrtvej :lol:
Myslim že INPA i DIS umí ukázat úhel natočení vačky, podle toho kde je umístěný čídlo vačky, mělo by jít právě o sací vačku. Takže teoreticky si myslim, že by mělo koukat při různých otáčkách na to, jak je vačka zrovna natočená. Schválně to zkusim až budu mít chvilku.
Pokud si myslíš, že máš vanos po smrti jen podle rachtání, nemusí to souviset s tím, že nefunguje.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od paveld »

Figa píše:Co teda vše vyměnit když mám 97' M52?
Těsnící kroužek buď tam, kde psal Francis nebo tady:
http://www.beisansystems.com/images/bs011_large.jpg

Pokud ti chrastí, tak buď jak psal pragdejf, že se dá zbrousit nebo tohle:
http://www.beisansystems.com/images/bs011_large.jpg

Dál těsnění pod víko, pod vanos, těsnění pod šrouby víka, těsnící kroužky pod hadici k vanosu a silikon na podmáznutí těsnění.
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#18 Příspěvek od Figa »

Díky. Vanos mi nechrastí, ale prostě nevěřím, že ještě funguje. Jak se to dá spolehlivě zjistit?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od paveld »

Já to nijak nezjišťoval, ale bral jsem to, že ho za posledních 100 tisíc km nikdo nerepasoval a předtím určitě taky ne, tak jsem do toho šel. A pomohlo to.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#20 Příspěvek od shade741 »

vanos má zivotnost na těch těsněních cca 100 až150 tis km, víc tomu nedávám. Já měnil jen tísko ventildeklu, těsnění vanosu a ten kroužek a těsnění těla vanosu, nic jinýho a nikde nic neutíká, zbytek je jen dodatkovej pokud je fakt potřeba
Odpovědět