Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Problém s brzdovými kotouči na E36
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: pon 25.08.2008 00:00
Mám E36 318i rok výroby 93, výkon motoru 83 kw, a mám problém, že už jsem třikrát měnil přední kotouče, jednou to byly Starline, ty vydržely asi měsíc než se zvlnily, pak dvakrát za sebou Brembo, do třetice jsem tam dal Brembo Max a kotouče vydrží tak maximálně 3000 km a pak se zvlní, známej servisák mě tvrdil, že se mu zdá, že to auto má poddimenzovaný brzdy, měly by tam bejt prý chlazený brzdy...............má někdo podobný problémy s životností brzdových kotoučů???
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Jen tak mimochodem, zvlnene kotouce jsou hovadina. Kotouce se nevlni. Nicmene zdroj problemu je bud vaznouci pistek jak uz tu padlo, nebo je neumis spravne zajet.
Praskani kotoucu je casty u vrtanych, pokud praskaji bezny kotouce tak je taky nekde chyba v prehrivani, vetsinou to ma vsechno na svedomi ten vaznouci pistek. Pokud se vari oba predni kotouce, tak je pripadne mozny, ze jezdis jak hovado
Praskani kotoucu je casty u vrtanych, pokud praskaji bezny kotouce tak je taky nekde chyba v prehrivani, vetsinou to ma vsechno na svedomi ten vaznouci pistek. Pokud se vari oba predni kotouce, tak je pripadne mozny, ze jezdis jak hovado

Tak oni se nevlní, pokud to vezmeš doslova, ale vlivem teplot, usazenin z brzdových destiček a třeba i špatného zajetí se to různě zahřívá, vznikají rozdíl v tloušťce, tvrdosti materiálu vlivem teplot, případně vlkovitý povrch- při velkých teplotách při brždění a podobné jevy co vím. Když to pak člověk stáčí na soustruhu tak to prostě hází a z toho termín zvlněný, je fakt že koutouč jakot akový se asi těžko zvlní
Ale aby se neřeklo, tak ještě doplním - to stáčení na soustruhu je řešení jen v případě, že se dotyčnému nepodařilo materiál destiček zacementovat do materiálu kotoučů dost hluboko. Tehdy je možné ještě kotouče zachránit a na soustruhu ubrat ten materiál kotoučů, který dělá problémy (což se pozná relativně snadno dle barvy kotouče a před soustružením je většinou patrný na kotouči "otisk" destičky, který nejde seškrábnout, tj. zapečený materiál). Pokud ale kotouč nemá dostatečnou sílu a nebo se podařilo zapéct směs destiček do kotouče moc hluboko tak je to konec hry a kotouč už se dá použít jen jako těžítko nebo železný šrot.
V tomhle jsou v nevýhodně majitelé automatů, protože automat obecně klade na destičky větší nároky a drtivá většina lidí s tím jezdí naprosto klasickým způsobem, kdy auto drží na místě brzdou při Déčku (já taky), což při zahřátých brzdách (dojetí do kolny např.) je zrovna nemilé a může to způsobovat vznik "zvlněných kotoučů", takže (nejen) při zajíždění brzd je lepší na tohle myslet, vyřazovat na eNko a netlačit destičky na rozpálený povrch kotoučů. Při hopsání ve městě to samozřejmě neplatí, tam se to tak nerozžhaví, pokud teda ty brzdy neváznou a neohřívají se trvale.
V tomhle jsou v nevýhodně majitelé automatů, protože automat obecně klade na destičky větší nároky a drtivá většina lidí s tím jezdí naprosto klasickým způsobem, kdy auto drží na místě brzdou při Déčku (já taky), což při zahřátých brzdách (dojetí do kolny např.) je zrovna nemilé a může to způsobovat vznik "zvlněných kotoučů", takže (nejen) při zajíždění brzd je lepší na tohle myslet, vyřazovat na eNko a netlačit destičky na rozpálený povrch kotoučů. Při hopsání ve městě to samozřejmě neplatí, tam se to tak nerozžhaví, pokud teda ty brzdy neváznou a neohřívají se trvale.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa