Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Problém s brzdovými kotouči na E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
legatolink
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 25.08.2008 00:00

#1 Příspěvek od legatolink »

Mám E36 318i rok výroby 93, výkon motoru 83 kw, a mám problém, že už jsem třikrát měnil přední kotouče, jednou to byly Starline, ty vydržely asi měsíc než se zvlnily, pak dvakrát za sebou Brembo, do třetice jsem tam dal Brembo Max a kotouče vydrží tak maximálně 3000 km a pak se zvlní, známej servisák mě tvrdil, že se mu zdá, že to auto má poddimenzovaný brzdy, měly by tam bejt prý chlazený brzdy...............má někdo podobný problémy s životností brzdových kotoučů???
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#2 Příspěvek od shade741 »

nebrzdis treba jenom předkem? zadek zavzdušněnej atd, nesekají se ti pístky? ubrzdit by to mely uplne vpohode
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#3 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Pokud vím, tak 318i má právě nechlazený ještě až IS má chlazený brzdy.

Já mám IS a po najetých tak 3k mi koutouče popraskaly.. nějak to moc nechápu, na brzdách je napsáno TRW, tak jsem čekal něco lepšího no=/
norespect
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pát 04.05.2012 00:00

#4 Příspěvek od norespect »

mam feroda.. s deskama premium... davam tomu za usi a v pohode :)
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#5 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Není nějak možná, že když auto dlouho dlouho stojí a pak se sním začne jezdit, že ty brzdy proto popraskaj? Co já vím, jestli třeba při tom stání nějak neshnily:D
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#6 Příspěvek od Lucifer »

To je blbost bude tam nějakej jinej problém nebude to fungovat jak má chce to prolézt, hlavně jestli nejsou na jednom třmenu jinak sjetý destičky jestli se vrací pístek...
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#7 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

No tak koupím nový i s deskama a při výměně na to kouknu.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#8 Příspěvek od Tompo »

Přesně... Při výměně se musí namazat vodící čepy i hlavní pístek, nesmí být porušeny manžetky a musí být průchozí hadice, která časem zaroste. To že máš již 4té kotouče je nesmysl, zkus vlítnout na TK na válce ať můžeš něčím začít, jestli opravdu nebrzdí jen předek...
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#9 Příspěvek od Beaver »

Jen tak mimochodem, zvlnene kotouce jsou hovadina. Kotouce se nevlni. Nicmene zdroj problemu je bud vaznouci pistek jak uz tu padlo, nebo je neumis spravne zajet.

Praskani kotoucu je casty u vrtanych, pokud praskaji bezny kotouce tak je taky nekde chyba v prehrivani, vetsinou to ma vsechno na svedomi ten vaznouci pistek. Pokud se vari oba predni kotouce, tak je pripadne mozny, ze jezdis jak hovado :D
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#10 Příspěvek od shade741 »

Tak oni se nevlní, pokud to vezmeš doslova, ale vlivem teplot, usazenin z brzdových destiček a třeba i špatného zajetí se to různě zahřívá, vznikají rozdíl v tloušťce, tvrdosti materiálu vlivem teplot, případně vlkovitý povrch- při velkých teplotách při brždění a podobné jevy co vím. Když to pak člověk stáčí na soustruhu tak to prostě hází a z toho termín zvlněný, je fakt že koutouč jakot akový se asi těžko zvlní
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#11 Příspěvek od Beaver »

Což je plus mínus to samé co jsem napsal já, jen to rozebíráš.

Obrázek
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#12 Příspěvek od j3ykobim »

Beaver píše:Což je plus mínus to samé co jsem napsal já, jen to rozebíráš.

Obrázek


:respect: :smich2:
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#13 Příspěvek od Beaver »

Ale aby se neřeklo, tak ještě doplním - to stáčení na soustruhu je řešení jen v případě, že se dotyčnému nepodařilo materiál destiček zacementovat do materiálu kotoučů dost hluboko. Tehdy je možné ještě kotouče zachránit a na soustruhu ubrat ten materiál kotoučů, který dělá problémy (což se pozná relativně snadno dle barvy kotouče a před soustružením je většinou patrný na kotouči "otisk" destičky, který nejde seškrábnout, tj. zapečený materiál). Pokud ale kotouč nemá dostatečnou sílu a nebo se podařilo zapéct směs destiček do kotouče moc hluboko tak je to konec hry a kotouč už se dá použít jen jako těžítko nebo železný šrot.

V tomhle jsou v nevýhodně majitelé automatů, protože automat obecně klade na destičky větší nároky a drtivá většina lidí s tím jezdí naprosto klasickým způsobem, kdy auto drží na místě brzdou při Déčku (já taky), což při zahřátých brzdách (dojetí do kolny např.) je zrovna nemilé a může to způsobovat vznik "zvlněných kotoučů", takže (nejen) při zajíždění brzd je lepší na tohle myslet, vyřazovat na eNko a netlačit destičky na rozpálený povrch kotoučů. Při hopsání ve městě to samozřejmě neplatí, tam se to tak nerozžhaví, pokud teda ty brzdy neváznou a neohřívají se trvale.
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00

#14 Příspěvek od Dabler »

ja bych to videl spis na chybu ridice, mnohdy vidim jak celej dlouhej tahnouci kopec stoji clovek na brzde az jsou pod kopcem brzdy uplne rude, projede kaluz a je to tam. pak je moznost taky ve vulich lozisek.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#15 Příspěvek od shade741 »

A to je problém že sem to lehce rozebral, asi fakt horznej že ? :roll:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#16 Příspěvek od Lucifer »

Vyřazovat na Nko u automatu je pěkná chujovina :roll: pak se všichni diví proč odcházejí ty hydroměniče v převodovce, pak to nějak cuká jako tady mraky dotazů, radši bych na automatu měnil častěji brzdy než dělat repase hydroměničů
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#17 Příspěvek od Beaver »

Jistě, proto o tom píšu v souvislosti se zajížděním, vyhazovat eNko pokaždé je samozřejmě prasárna, kterou dělají hlavně lidi, co s automatem jezdit neumí a jsou zvyklí z manuálu vyřazovat. Ovšem to odbočujeme od tématu, dotyční stejně asi automat nemají :)
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#18 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Automat opravdu nemám a nedojíždím na neutrál pomalu ani na křižovatku, vždy brzdím motorem, natož jet na neutrál z kopce. Takže u mě bych řekl, že bude problém stím pístkem..
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od icecold »

hele asi ti fakt brzdí jen předek, 318i má vzadu bubny a tam ty prasatka docela často odcházejí a nebrzdí to pak třeba vůbec
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Odpovědět