Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vanos-repase, rachot

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od paveld »

Po repasu vanosu se mi po načtení diagnostiky objevila hláška: Error Code 212 Vanos: Mechanically Jammed. Tušíte někdo co to je?
Motor jsem nastartoval, chvíli tam něco chrastilo (netušim co???), cca 15vteřin a pak klid, jinak motor zní normálně a do otáček jde plynule - zkoušeno jen chvilku v garáži na místě, ještě bez vody a tak.

Tušíte někdo co to je nebo co jsem mohl udělat špatně?? Dík.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#42 Příspěvek od shade741 »

no překlad zní: mechanicky zaseknutý vanos, jestli nákou chvíly nebyl než se rozhejbal a chyba zůstala uložena? u čeho to je? felicie?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od paveld »

Chybu jsem smazal a objevila se tam znovu. Je to M52B20. Myslíš tedy že se mohl zaseknout vanos - to těleso co se přetěsňuje že se nehejbe?
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#44 Příspěvek od Paty »

Vanos jsi nastavil správně podle manuálu?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od paveld »

Tohle jsem kontroloval několikrát a několikrát jsem ten vanos sundaval a nandaval abych se ujistil že to je tak jak má, tak doufám že ano. Co jsem zatim dohledal, tak skouknu elektromagnet vanosu jestli funguje. Dá se sundat a pustit do něj 12V.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od paveld »

Tak elektromagnetu nic neni. Znovu jsem to celý rozhodil a sundal vanos, všechno se zdá být ok, vanos přidřenej neni tak nevim. Jedinný co mě napadlo, tak to, že jsem nepoužil přípravek na napnutí rozvodovýho řemene, když jsem dotahoval kolo na výfukový vačce. Tak jedinně že by byly mírně nepřesně nastavený vačky proti sobě.
Tady ho používaji: http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Timing.htm
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od paveld »

Po složení chyba zmizela :D . Takže jsem to nejspíš měl špatně načasovaný - teď jsem si dal pozor a dotahoval rozvody s napnutím řetězu a znovu několikrát kontroloval. Ještě jsem teda pročistil pístek u elektromagnetu ale tam mi nepřišlo něco špatně...
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#48 Příspěvek od jararak »

nejak som na tuto temu zabudol

tych srub je tam 5, staci nato !!ROVNY!! ockovky kluc s rozmerom 10 a ide to bez vecsich problemov, zacnes tym hornym, potom das jeden napravo a nasledne ides dolava este dalsie 3, stale si uvolnis miesto ku dalsej srube. (dotahujes to presne opacne, od najspodnejsej)

Co sa tika vymeny rattle kitu, aj to mam oskusane - potrebujes nato take slusnejsie plicky (ten druh kliesti ktore su v standardnej vybave), vhodne su troska uzsie a dlhsie a jednoducho ti s tym niekto pomoze, poriadne uchyti tu hlavicu vanosu a ty len trhnes klucom - bud 17 alebo 18mm - treba davat extremny bacha !!!! pravy!!! zavit torxovej sruby

co sa tika postovneho, staci napisat, ano cechy niesu problem, ale standardna posta do ciech je 9,80 a hafo papierov ;(
Odpovědět