Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Vanos-repase, rachot
Vím že se tady o tom napsalo mnohé, nicméně pár věcí mi jasných není. Zčal jsem se v tom pořádně štourat až když se mi předevčírem rozrachtal vanos
-za stude nic po zahřátí rachot z vanosu. narazil jsem na stránku http://www.beisansystems.com/products.html . Odtud bych to chtěl objednat, avšak vzhledem k financím nejdříve tak za měsíc. Jsem na to levej, nikdy jsem ze zahraničí nic nebral- má někdo přímo zkušenost? Dále mi není jasné proč se aretují rozvody a dávají ty bloky na vačky. Min. aretace tech rozvodu mi nejde do hlavy, dále proč se povoluje kolo na výf, vačce. Za osvětlení budu velice vděčný s vanosem jsem nikdy neměl tu čest. Dále- můžu stím bez obav jezdit když to rachtá?- dle mého selského rozumu to může max hůř táhnout v nižších otáčkách jinak se snat nic stát nemůže je tomu tak? díky za odpovědi 
jezdit se stim da, poznas to na spotrebe a tahu motoru, vacky musis aretovat kvuli casovani, abys s nema nahodou pri sundavani retezu nepootocil, to by pak udelal peknou paseku.
sam bych se do toho urcite nepoustel,ac to vypada na youtube primitivne vanos sam asi jen tak nenastavis bez praktickych zkusenosti,
par lidi tafy na foru to urcite zmakne tak zkus nekoho kontaktovat.
sam bych se do toho urcite nepoustel,ac to vypada na youtube primitivne vanos sam asi jen tak nenastavis bez praktickych zkusenosti,
par lidi tafy na foru to urcite zmakne tak zkus nekoho kontaktovat.
-
jafaktnevim
- Registrovaný
- Příspěvky: 78
- Registrován: stř 27.04.2011 00:00
Dabler: prave ze retez se nesundava, celkem se mi zda ze to chapu jen mi prijde zajimavy proc v navodu na te strance delaji urcite kroky ktere se mi zdaji ulplne zbytecne
Dobrá, takže jenom sundáš vanos a hotovo? Unika mi jeste to povolovani samotneho kola na vyfukove vačce, musis to dělat? Celkove jakykoli postreh na co si dat bacha se hodí
, bral si to taky z tyhle stranky?
Dobrá, takže jenom sundáš vanos a hotovo? Unika mi jeste to povolovani samotneho kola na vyfukove vačce, musis to dělat? Celkove jakykoli postreh na co si dat bacha se hodí
-
jafaktnevim
- Registrovaný
- Příspěvky: 78
- Registrován: stř 27.04.2011 00:00
ja sem jel podle tohodle navodu:
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
jako na nic si extra bacha davat nemusis. v tom navodu je vsecko dobre popsany. proste nic nepoztracej, neztrhni, neposkod a je to cajk. kup si aji novy tesneni pod viko, pod vanos a takovy ty gumovy picoviny co se davaj mezi srouby a matky u ventilovyho vika.
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
jako na nic si extra bacha davat nemusis. v tom navodu je vsecko dobre popsany. proste nic nepoztracej, neztrhni, neposkod a je to cajk. kup si aji novy tesneni pod viko, pod vanos a takovy ty gumovy picoviny co se davaj mezi srouby a matky u ventilovyho vika.
No ještě jsem pro jistotu nahrál zvuk co to dělá, za studena nic, ticho, za tepla to začne dělat toto http://www.youtube.com/watch?v=c4djlaxl ... e=youtu.be prosím o diagnozu dalsi, sam tipuji vanos , jedine dalsi co me napada je retez případně napínák jinak nevím
-
xSAFA
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
Oni tam ale nearetují řetěz nýbrž napínák toho řetazu a tu kladku na výfukové vačce musíš povolit abys s ní mohl pootočit pro vysunutí celého tělesa vanosu má na hřídeli jednak přímé ozubení (vačka) a zároveň šikmé ozubení (kladka spojené řetazem s druhou kladkou) kdyby si s ní nepootočil tak to nevysuneš. No a v důsledku této operace je jasná i ta aretace vaček samotných vůči sobě.
Jinak na principu těch ozubení vlastně vanos funguje při posuvu hřídele dochází ke změně vzájemné polohy vaček. Pohyb té hřídele je pak ovládán olejem, je jasné, že pokud těsnění na "pístku" vanosu prolíná tak to nefunguje jak má. Mlácení pak způsobuje osová vůle, to je tam myslím na tom beisanu nakresleno hodně zřetelně.
Taky se do toho budu pouštět a složité to podle mě není. Jen musím našňupat nějaké to info a sehnat něco na tu aretaci vaček.
Taky se do toho budu pouštět a složité to podle mě není. Jen musím našňupat nějaké to info a sehnat něco na tu aretaci vaček.
ono singel vanos ide velmi pekne rozobrat troska inac, da sa dole ventildekel, odrubuje sa ta predna bozula vanosu a cele sa to troska povytiahne, nasledne to je troska zlozitejsie vysrubovat asi 7 srubiek s 10 klucom, je to o hubu kamasutra, avsak nemusite nic aretovat, prehodite gumicky, popripade ak treba kovove tesnenie, zalozite nove tesnenie na bozulu vanosu a skladate spet. robota max na 2 hodky, pri celom rozoberani asi na 4-5.
mimochodom ak by niekto potreboval, viem dodat kompletne zrepasovany singelvanos na m50tu/m52 motor, taktiez mam stale skladom tesnenia na singel/double vanos, par chalanom tuna som uz tiez posielal tesnenia.
mimochodom ak by niekto potreboval, viem dodat kompletne zrepasovany singelvanos na m50tu/m52 motor, taktiez mam stale skladom tesnenia na singel/double vanos, par chalanom tuna som uz tiez posielal tesnenia.
-
xSAFA
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
jararak: nic proti, ale píšeš že to jde "trošku jinak" přičemž tvůj popis postupu práce je jak kdyby to psal člověk co někomu při práci koukal přes rameno...
Pochopil jsem to tedy tak, že tu hřídel s pístkem necháváš na vačce a stáhneš dolů jen to těleso vanosu, je to tak? Tím pádem odpadá jakákoliv aretace apod. Jo způsob je to zajímavej, ale ve chvíli kdy to někomu rachotí a bude tam dávat i ten kroužek tak nevím zda by to tímto způsobem bylo reálný. Navíc mi příjde docela šílenej přístup k těm spodním šroubům.
Jinak máš jen těsnění nebo i ten kroužek na vymezení vůle? Kolik bys chtěl za to těsnění na single vanos a je možnost poslat poštou do ČR? Díky
Pochopil jsem to tedy tak, že tu hřídel s pístkem necháváš na vačce a stáhneš dolů jen to těleso vanosu, je to tak? Tím pádem odpadá jakákoliv aretace apod. Jo způsob je to zajímavej, ale ve chvíli kdy to někomu rachotí a bude tam dávat i ten kroužek tak nevím zda by to tímto způsobem bylo reálný. Navíc mi příjde docela šílenej přístup k těm spodním šroubům.
Jinak máš jen těsnění nebo i ten kroužek na vymezení vůle? Kolik bys chtěl za to těsnění na single vanos a je možnost poslat poštou do ČR? Díky
zda sa mi ze to pisal v takej nejakej postupnosti 
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 1-225.html
a tu by bol aj navod :
http://www.bmwklub.sk/navody-a-manualy/ ... os%20navod
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 1-225.html
a tu by bol aj navod :
http://www.bmwklub.sk/navody-a-manualy/ ... os%20navod
Super, hodne jste me potesili. Krouzky z http://www.beisansystems.com na singl Vanos uz mam nejakou dobu doma. Ale oprava pro me byla nemyslitelna, pro slozitost ( aretaci ). Podle navodu bmwklub.sk uz je oprava mozna i na koleni. Pocital jsem s tim, ze to budu muset dat do servisu. Me na aute nic nerachoti a myslim, ze ten Vanos ani neni nejak spatny, ale tak nejak mam proste moji stihacku rad, tak proc ji nekoupit novy Vanos
, Jararak, pise ze se muze vymenit i nejake kovove tesneni. Nevim co presne mysli, no kdyz uz to bude rozdelane , tak bych chtel udelat max, aby to bylo , kdyz uz to je
. To kovove tesneni se mysli ten O-krouzek uvnitr Vanosu pod tim loziskem? Single Vanos Diaphgram Spring 6-cyl ?
A jeste me zajima co myslite tim vymezovaci podlozka, ktera zabranuje mlaceni? Ta se da taky vymenit podle toho jednodusiho navodu? Ta je kde?
A jeste me zajima co myslite tim vymezovaci podlozka, ktera zabranuje mlaceni? Ta se da taky vymenit podle toho jednodusiho navodu? Ta je kde?
ještě to oživím, rachtá to když je to teda zahřátý za studena neslyším snat vůbec nic, tady video při zahřátém motoru http://www.youtube.com/watch?v=c4djlaxl1sw , jsem si skoro jist že je to teda vanos, jen se chci ujistit jestli takhle na M50 motoru nemuze rachotit i napínák řetězu
jako vanos zrepasuju určitě, spíš pátrám co mě ještě může čekat 
-
assassin_tl
- Registrovaný
- Příspěvky: 254
- Registrován: pon 09.02.2009 01:00
- Bydliště: Jince,Horomerice
- Kontaktovat uživatele:
fw190: to kovovy "tesneni" je v podstate "treci spojka" zmirni to ten rachot.. starsi motory to nemaj - tam se to pridava, novejsi to uz maj z vyroby.
ta vymezovaci podlozka co zabranuje mlaceni je krouzek na kterej je stazeny to axialni lozisko, kdyz je ten krouzek uzsi tak je tam mensi vule a nemlati to. ten co prodava beisan je o neco uzsi nez ten origo, ale stejne maji v navodu ze ho mas v pripade potreby jeste stahnout na smirglu na skle... ja osobne sem si krouzek od beisen nekupoval, ale stahnu ten svuj na magnetce tak aby vuli nemel, idealni je proste doladit tu sirku toho krouzku podle vule jakou tam mas. u M3 a aut s ostrejsima vackama se prej doporucuje ten krouzek zmensit jeste o neco vic a udelat to lozisko tim padem predepnuty. kdyz z vanosu vytahnes ten "pist" tak kdyz povolis tu 18ku matku na nem tak se dostanes k tomu lozisku a tim padem i tomu krouzku.
schade: jako napinak se prej umi po.. taky, ale tohle vypada podle zvuku na vanos...
ta vymezovaci podlozka co zabranuje mlaceni je krouzek na kterej je stazeny to axialni lozisko, kdyz je ten krouzek uzsi tak je tam mensi vule a nemlati to. ten co prodava beisan je o neco uzsi nez ten origo, ale stejne maji v navodu ze ho mas v pripade potreby jeste stahnout na smirglu na skle... ja osobne sem si krouzek od beisen nekupoval, ale stahnu ten svuj na magnetce tak aby vuli nemel, idealni je proste doladit tu sirku toho krouzku podle vule jakou tam mas. u M3 a aut s ostrejsima vackama se prej doporucuje ten krouzek zmensit jeste o neco vic a udelat to lozisko tim padem predepnuty. kdyz z vanosu vytahnes ten "pist" tak kdyz povolis tu 18ku matku na nem tak se dostanes k tomu lozisku a tim padem i tomu krouzku.
schade: jako napinak se prej umi po.. taky, ale tohle vypada podle zvuku na vanos...
