Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vanos-repase, rachot

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#21 Příspěvek od BMWIIIPower »

assassin_tl píše:fw190: to kovovy "tesneni" je v podstate "treci spojka" zmirni to ten rachot.. starsi motory to nemaj - tam se to pridava, novejsi to uz maj z vyroby.
ta vymezovaci podlozka co zabranuje mlaceni je krouzek na kterej je stazeny to axialni lozisko, kdyz je ten krouzek uzsi tak je tam mensi vule a nemlati to. ten co prodava beisan je o neco uzsi nez ten origo, ale stejne maji v navodu ze ho mas v pripade potreby jeste stahnout na smirglu na skle... ja osobne sem si krouzek od beisen nekupoval, ale stahnu ten svuj na magnetce tak aby vuli nemel, idealni je proste doladit tu sirku toho krouzku podle vule jakou tam mas. u M3 a aut s ostrejsima vackama se prej doporucuje ten krouzek zmensit jeste o neco vic a udelat to lozisko tim padem predepnuty. kdyz z vanosu vytahnes ten "pist" tak kdyz povolis tu 18ku matku na nem tak se dostanes k tomu lozisku a tim padem i tomu krouzku.

schade: jako napinak se prej umi po.. taky, ale tohle vypada podle zvuku na vanos...


Přesně takhle jsem ten kroužek taky dělal a ještě vyměnil axiální ložiska a paráda....Kupovat ho u Beisan nemá moc smysl,páč se stejně musí upravit.
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od assassin_tl »

BMWIIIPower: jaky si tam daval lozisko? to me nenapadlo ale mozna by stalo za to uz dat rovnou novy, nasel si treba SKF ktery pasuje?
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#23 Příspěvek od BMWIIIPower »

assassin_tl píše:BMWIIIPower: jaky si tam daval lozisko? to me nenapadlo ale mozna by stalo za to uz dat rovnou novy, nasel si treba SKF ktery pasuje?


Jo 2 kusy SKF,našel jsem to tehdy někde na netu na e-shopu.Jinak ve speciálce na ložiska mi nebyli schopný ložisko dohledat.Ještě skusím pohledat ve fakturách a kdyžtak napíšu,kde jsem to sehnal.
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#24 Příspěvek od BMWIIIPower »

Chvilka hledání a mám to.Je to od firmy EXVALOS s.r.o a číslo ložiska je AXK 1528 SKF.Cena za dva kusy byla 83.30kč bez DPH.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od icecold »

takže je to teda tohle? http://www.exvalos.cz/e-shop/sortiment/ ... Cc_/typ/1/ a axiální vůle jsi vymezil jak? :wink:
a ještě se tak koukám, neměl by se tam dávat i ten nový kroužek na to ložisko? :wink:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#26 Příspěvek od BMWIIIPower »

icecold píše:takže je to teda tohle? http://www.exvalos.cz/e-shop/sortiment/ ... Cc_/typ/1/ a axiální vůle jsi vymezil jak? :wink:
a ještě se tak koukám, neměl by se tam dávat i ten nový kroužek na to ložisko? :wink:


Mám tam ty,co jsem psal,co k tomu mám dodat :D Vymezení vůle je popsáno výše!
Fw190
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: ned 08.05.2011 00:00
Bydliště: Hodonin

#27 Příspěvek od Fw190 »

diky za odpoved, ty loziska jsou stjny i u 325i ? a tu ˇtreci spojku ' najdu kde? :D
Fw190
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: ned 08.05.2011 00:00
Bydliště: Hodonin

#28 Příspěvek od Fw190 »

a to jako v poho vsechno vymenim bez te aretace? ta treci spojka je tohle?

http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00

#29 Příspěvek od Figa »

Na single vanos musíš zaaretovat.
Fw190
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: ned 08.05.2011 00:00
Bydliště: Hodonin

#30 Příspěvek od Fw190 »

no prave ze nemusis
Fw190
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: ned 08.05.2011 00:00
Bydliště: Hodonin

#31 Příspěvek od Fw190 »

je mi jasne ze pri vymene tohoto musis

http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

jen nevim co je ta treci spojka, ja to budu delat bez aretace
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od assassin_tl »

fw190: jo to "diaphragm spring" je v podstate treci spojka... kdyz kouknes na ten vanos tak pootaci vacku takovym sroubovym ozubenim a kazdej takovej prevod ma nejakou zubovou vuli .. no a v ramci te vule se muzou proti sobe ty dve soucastky pootocit, tahle treci spojka tam dela jen to ze se to pri tom vymezovani vuli nepohybuje uplne volne ale ten pohyb je brzdenej tim trenim mezi tema plochama .... o to min to rachoti. v tom systemu vanosu je tech vuli ale vic a takovej ten dieselovej zvuk dela casto prave vule v tom axialnim lozsiku... treba tnehle diaphragm spring maj novejsi motory normalne a taky to rachoti - treba me.

aretace vacek je podle me potreba - u singl vanosu , jinak vanos nenamontujes spravne - ten pist.
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#33 Příspěvek od Paty »

tady ti přepošlu co jsem posílal jednomu borcovi tady na foru taky:::::::

Ahoj, když jsem měl ten vanos venku tak jsem ho zkoušel jestli chodí a tím že jsem z toho hlinikovýho celku odmontoval elektromagnet je to ta část do kterýho vede jeden kabel. je to myslím na nějakej 30 klíč nebo něco takovýho velkýho ted už nevím.
To jsem odmontoval a elektromagnet jsem vyzkoušel normálně připojit na baterku jestli chodí na konektoru by mělo být napsáno kterej je + 12V
potom jsem vyndal váleček co přepouští olej z jedný komory do druhý, co je v tom a je tam ješta taková pružinka, pročistil a pružinku trochu natáhl (nemusíš to dělat) Ale dělal jsem to na autě e36 325i...

jo hejbalo se to hele dá se to vyskoušet jestli to funguje i jinak
a to takhle:
sundáš ventilový víko odpojíš od vanosu hadici s olejem je taková černá a napojíš na to stlačenej vzduch třeba z kompresoru a dáš tam nějakej tlak ted nevím přesně kolik 1-4 bary (ASI) a odpojíš ten konektror od vanosu a připojíš na baretku 12V samozřejmě + na + a - na - nezkoušel jsem to otočit a ani u tebe bych to nedoporučoval.
Mělo by to dělat toto:
http://www.youtube.com/watch?v=0GUHUkiDe9Q
myslím ale že už mají povolený vačky na výfukový hřídeli proto se nemele sací vačka...

Takto se to má chovat:
http://www.youtube.com/watch?v=2q4x3hgnsNM

takto to udělej:
http://www.youtube.com/watch?v=angrrw9TaRc

Tady máš návod k e36 jak to potom nastavit ten Vanos když to budeš rozdělávat: můžeš si to stáhnout
http://jpr.rajce.idnes.cz/Jak_na_to_BMW ... 9_az_r.99/

hele jak to udělat je v tý knížce.
Jinak aretaci vaček jsem udělal tak že jsem vzal kus dřívka a vyřízl jsem do toho z půlky obdélníky aby to šlo nasadit na vačky a drželo to v pohodě.


jj repasoval šlo to dobře ale musíš se řídit navodem co je na tý stránce
Klidně se ptej dál.

Toto si musíš objednat z tyto strnáky http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
tyto produkty objednej:
Single Vanos Seals Repair Kit (6-cyl)
Single Vanos Rattle Repair Kit (6-cyl
( http://www.beisansystems.com/products.html )
měl jsem dvě sady ale už jsem je prodal

a toto si objednej v BMW: http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
jestli chceš vidět čísla(kody) techto položek co jsem objednával z BMW tak mám někde naskenovanou fakturu a kde jsou oem čísla těch produktů, jestli chceš můžu ti to poslat třeba na meil at nemusíš zkoumat co všechno musíš objednávat, ulehčí ti to čas

můžeš se ptát dál

VANOS MÁM BEZ RACHOTU!!!
motorsport
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 31.03.2012 00:00

#34 Příspěvek od motorsport »

ahoj tak vcera probehla vymena tesnicich krouzku a ty kovove taky ale porad mam problem rachtato porad po vymene tech krouzku kovovych je vule mensi o dost ale nevim jestli neni jeste velka kdyz to zpusobuje ten rachot mam je jeste stahnout ? vule tam je asi 1mm do stran a co jsem cetl tak asi koupim i nove loziska co tady pisete na foru . Jinak kdyz vanos odpojim tak nic nerachoti
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#35 Příspěvek od Paty »

nemáš natočený video se zvukem?
motorsport
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 31.03.2012 00:00

#36 Příspěvek od motorsport »

to nemam ale pokusim se to nahrat na mobil teda jestli bude dobra kvalita a bude to slyset tak to sem pridam ale urco si myslim ze jsem ty krouzky mohl stahnout asi tam je porad velka vule nejhorsi ze nevim jaka tam ma bejt ze nemam zadnej priklad jak by to melo vypadat s tou vuli
motorsport
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 31.03.2012 00:00

#37 Příspěvek od motorsport »

Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#38 Příspěvek od Paty »

A nemůže to dělat nějaká kladka? zkus sundat na chvíli klínovej řemen,
jako popravdě e 46 s double vanosem jsem nedělal...
Jestli jsi to udělal jak je to tady popsaný i nastavení vaček při montáži vanosu i s natočením vaček
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
tak by teoreticky neměl být žádnej problém
Pak bych to asi viděl na hydroštely který jsou jedno na vrchním řetezu a druhý na boku bloku motoru,
a nebo pak ještě elektromagnet na vanosu, je to ten váleček co k němu vede drátek vanosu...
Vůle co tam na tom vanosu jsou i popsaný jaký můžou a naopak nemůžou být...
víc ti neporadím bohužel mám e36tku :(
motorsport
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: sob 31.03.2012 00:00

#39 Příspěvek od motorsport »

kdyz odpojim konektor od vanosu tak uz to nerachta ale to vse se deje jen za studena
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#40 Příspěvek od Stefca »

Zdravim kdyby nahodou nekdo objednaval tyk bych se moc rad pridal mel bych zajem o Single Vanos Seals Repair Kit (6-cyl) a Single Vanos Rattle Repair Kit (6-cyl). Dekuju nemam učet u PLAYPAL.
kontakt pres SZ
nebo tel: 602315093
Odpovědět