Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Cvakání po sešlápnutí spojky

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Aron
Registrovaný
Příspěvky: 244
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Fury Road

#1 Příspěvek od Aron »

Prosím o radu,když stojím (asi i za jízdy,ale není to slyšet) a sešlápnu spojkovej pedál,tak se ozve zespodu auta cvakání,je to zhruba v úrovni pod řadicí pákou,ale zvenku auta,když spojku pustím cvakání zmizne,zařazení nebo vytáčení motoru nemá na tuto věc vliv,spojka funguje bez problémů,děkuji za rady.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

že by spojkové ložisko ? :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Aron
Registrovaný
Příspěvky: 244
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Fury Road

#3 Příspěvek od Aron »

Je slozita vymena?
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#4 Příspěvek od Cuky »

TAky si myslím že to bude ložiskem nic jináho by tam cvakat snad ani nemohlo. A složité to není ale musíš sundat převodovku. A pak doporučuji skontrolovat dosedací plochu ložiska na přítlačáku ty packy bývají dost ohoblovaný pokud se to ložisko přidírá.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#5 Příspěvek od Tompo »

pokud se ozývá ložisko a bude dole převodovka, tak zrovna vyměnit celou sadu.
Aron
Registrovaný
Příspěvky: 244
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Fury Road

#6 Příspěvek od Aron »

Celou spojku??To se mi moc teda menit nechce,zda se mi ze spojka funguje bez problemu,jen to cvakani a jeste se mi zda,ze jde celkem ztuha seslapnout spojkovej pedal,proti jinym autum,ale mozna je to u techto BMW normalni,nebo to je jina zavada.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

pokud uz budes mit dole prevodovku , na spojku se podivej v jakym je stavu , premer si kolik mm ma lamela , zkontroluj pritlacak jestli neni uz na pul vyhratej jinak vymen celou sadu ... da se sehnat od 3000 podle toho co mas za motor ;) lozisko zvlast te vyjde cca do tacku se vlezes podle toho jaky a od koho ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Aron
Registrovaný
Příspěvky: 244
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Fury Road

#8 Příspěvek od Aron »

OK,dekuju moc.kazdopadne s tim napred nekde zajedu na rampu,abych se podival,jestli je to opravdu to lozisko,mam E36,323.
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00
Klubové ID: 2988

#9 Příspěvek od bmwfan18 »

Mam podobnej problem, ale naopak kdyz je motor zahratej a auto jede na volnobeh tak se ozyva "lehky klepani" kdyz seslapnu spojku zmizi to. Taky mi bylo receno, ze to je nejspis lozisko. Tedy aspon v to doufam :-)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no to je zase lozisko v prevodovce :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#11 Příspěvek od Tompo »

stejně tak to může být spojkové ložisko...
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00
Klubové ID: 2988

#12 Příspěvek od bmwfan18 »

uvidime...spis premejslim kde v Praze a okoli to nechat udelat.
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00
Klubové ID: 3159

#13 Příspěvek od bmw335 »

tohle chrastění při nesešlápnuté spojce a po sešlápnutí, kdy zmizí sem měl u e36 M3 taky bylo to dost nepříjemný jak dýzl, ale ted e92 335i je to tam taky, sice o hodně míň ale taky. Prej to jsou synchrony v převodovce jak se točej a dělá to jen za tepla
Aron
Registrovaný
Příspěvky: 244
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Fury Road

#14 Příspěvek od Aron »

Me to dela jen pri zahratem motoru a pri seslaple spojce,je to jak kdyby tam klepal nejakej kryt,otacky na to nemaji vliv.Kdyby to byly synchrony,muze se s tim jezdit?Me to ale pripada,ze ten zvuk vychazi spis z venku auta.
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00
Klubové ID: 3159

#15 Příspěvek od bmw335 »

pokud ti to dělá při sešláplé spojce tak to synchrony nejsou, to je spojkové ložisko. Pokud to dělá zahřáté bez sešláplé spojky a po sešlápnutí zmizí jsou to synchrony. V Německu mi řekli že to je akustická závada ne mechanická.
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00
Klubové ID: 2343

#16 Příspěvek od Kalasnikov »

nesouhlasím, chrastění synchronů znám z jednoho specifického případu a to nejde o bmw.

v obou popsaných situacích může jít o spojkové ložisko ono je totiž někdy paradoxně hlučnější když se jen protáčí než když je zatíženo po vyšlápnutí.
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00
Klubové ID: 2988

#17 Příspěvek od bmwfan18 »

Ta "akusticka zavada" by v tom pripade byla dost neprijemna a na auto takovyhle tridy by to bylo dost nevhodny. Doufam, ze s tim pujde neco udelat...
Odpovědět