Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Oživení M50B25i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
froggy
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: sob 08.10.2011 00:00

#1 Příspěvek od froggy »

Zdravim, potřeboval bych poradit a to ohledně oživení motoru v mé E36. Je to 325i z 1992 takže bezvanos, nedávno jsem byl na brzdě a výsledek byl docela znepokující. Vim že brzda trochu zkresluje, ale o tolikhle to už asi jenom kvůli ní nebude... :D No vyšlo prostě tohle: Maximální točivý moment 212,8Nm při 4851 ot/min, Max výkon 167,49PS při 6032 ot/min, vykon navyšen o 2,4% posle ISO. Ještě v motoru není žádný tuning všechno série.. Jako beru to že už je to dědek a pár koníků hold uteče, ale tolikhle to je docela dost no podle mého.
Tak bych se chtěl zeptat jestli by někdo neporadil co stim.. jestli by se vyplatilo koníky pochytat a narvat zpátky nebo rovnou jiný motor??
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

#2 Příspěvek od kourk »

udelej nový svíčky.. filtry.. olej. zkontroluj všechny hadice jestli nekde neco nenasává co nemá.. a napíchni na diagnostiku, at zjistíš stav elektronických věcí. Mechanické opravy jako srovnání hlavy, zabroušení ventilů.. překrouškování pístů a výbrus už budou finančně nářočnější.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#3 Příspěvek od fizzer »

myslím že je to normální... výkon co udává výrobce je zpravidla na klice bez příslušenství (tzn servo, alternátor, viska s vrtulí, snad i vodní pumpa)... 8)
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od noname »

je to výkon na zadní kola ? to by tak odpovídalo, nebo ti připočetli ztráty a je to tedy výkon na motoru ? pokud je to na motoru udělej základní údržbu jak bylo výše zmíněno - filtry vzduch palivo, zásadní rozdíly, když na to někdo sral... samo diagnostika - elektronika, motoru nemusí být technicky vůbec nic :wink:
froggy
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: sob 08.10.2011 00:00

#5 Příspěvek od froggy »

Svíčky jsem dělal(tak tejden to startovalo nádherně, motor nebyl skoro ani cejtit že je nastartovanej a po tejdnu to začalo hůř startovat tak až po třech sekundách, pro srovnání když jsem je tam dal nový tak sem jenom otočil a motor naskočil okamžitě... jinak kdy jsem je měnil tak snad třetí a pátá svíčka byla ochcaná. Jinak filtry vyměněn jak vzduch tak i oleják(bohužel olej neměněn) jinak z motoru nic neteče nikde nic ani neprosakuje... jinak hadice to netušim no
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#6 Příspěvek od shade741 »

a co cívky na těch válcích na odchodu třeba?- to by se mi zdálo reálný, proč proboha vyměněn olejový filtr a olej ne? :roll: ještě je tam i filtr palivový
Fw190
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: ned 08.05.2011 00:00
Bydliště: Hodonin

#7 Příspěvek od Fw190 »

a ukaze spatnou civku diagnostika?
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#8 Příspěvek od BMWIIIPower »

Já taky naháním koně zpět pod kapotu (M52B25)...už mě to stálo cca 20tis kč...a ještě to asi není ideální.Pro představu,co jsem měnil:NOVÉ:váha 7tis kč,čidlo vačky,kliky,teploty cca 3.500kč,separátor oleje,koleno sání cca 2000kč,svíce,filtry ....POUŽITÉ:vstřiky,lambdy,motorová el.,potenciometr,ŘJ,výfuk+sání z M50B25...určitě jsem na něco zapomněl.Ještě budu kupovat nové lambdy a potenciometr,ať to mám komplet a pak na brzdu.A jestli tam ten výkon nebude,shodím to ze skály!Jinak mám rok a něco zpět komplet dělanou hlavu a čištěný celý motor..
Než se rozhodneš investovat,určitě nech změřit tlaky.A rozhodně nekupuj použitý díly,fakt se to nevyplatí.
froggy
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: sob 08.10.2011 00:00

#9 Příspěvek od froggy »

tak řekněme že filtr byl levnej tak sem si řek proč ho nevyměnit :D jinak původní majitel mi při prodeji nejmín třikrát řek at ten volej neměnim že je tam novej od castrolu a snad mi ukázla i ůčtenku, ale ted už stejnak ho budu muset vyměnit.
Známej mi ještě poradil jestli jsou správně seštelované vačky...
Jinak ty cívky sem se pokoušel měřit podle knížky Jak na to.. a všechny ukazovali stejný hodnoty tak sem došel závěru že jsou snad dobrý, ale asi moc nevypadaj pač motor má občas dost cukavej chod no :( Než jsem vyměnil ty svíčky tak když ste seděli v autě tak jste cejtily jak se auto v intervalech chvěje.. po výměně to přestalo dělat tak razantně.
Jinak to vyčištění hlavy bych chtěl udělat taky a koukal jsem i kolik stojí sada na přetesnění motoru komplet, ale spíš se bojim že když to necham udělat tak narazim na nákýho curáka kterej ten motor akorát zesere a já mu vypláznu x tisíc a motor bude vpíče...
jinak tam mám konec vejfuku z 328 a ted budu dávat laděné svody
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#10 Příspěvek od shade741 »

olej měním i kdyby mi předchozí majitel ukázal archu umluvy a v ní účtenku :-D , pokud předpokládáme, že jsou cívky vpořádku, zaměřil bych se na to, co tankuješ. uplně stejný problémy mi to dělalo po natankování podezřele levného benzínu. :roll: jinak ty vačky by musely být hnuté na rozvodech- takže leda by se v tom někdo vrtal
froggy
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: sob 08.10.2011 00:00

#11 Příspěvek od froggy »

no většinou bud shelka nebo benzina... ty rozvody nevim jestli se vtom někdo strachal ale asi uz byly měněný.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#12 Příspěvek od shade741 »

tak ono řetězovej rozvod vydrží sakra hodně, to by musela bejt dobře vylítaná mrcha aby se musely měnit rozvody, neřeknu napínací lišty, ale řetězovej rozvod je celkem tuhá věc :wink:
froggy
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: sob 08.10.2011 00:00

#13 Příspěvek od froggy »

na budíkách je 200000, ale kolik to má ve skutečnosti???? :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ja tedka neco podobnyho resil u M20motoru sic starší ale princip stejnej rekneme ... primarne zacit diagnostikou , nasledne budes vedet co je spatne ... kdyz uz jsi byl na brzde tak tam je kurevsky poznat jestli ma auto spravnou smes ci ne , i kdyz tam je odvetravani tak z toho musi byt cejtit jako svina ze to je nakrmeny :) ja zacal primarne lambdou (origo bosch) a ejhle ono to celkem ozilo a zlepsila se reakce na plyn , vymeneny vsechny filtry , ono ten vzduchac se nezda ale to se zajebe hnedka. hlavu mam zabrosušenou , tlaky v motoru jakš takš ale nový písty s výbrusem jsou už další v pořadí :) každopádně u M50 koupit čidla kliky a hlavně vačky NOVÝ bosch nebo siemens , lambdy BOSCH , skontrolovat rozvody jestli jsou spravne nastaveny , svíčky vyměnit , pak regulátor tlaku paliva , palivový čerpadlo jestli vubec tlaci dost stavy , vstriky jestli tam jsou vubec ty co tam maji byt , a jestli maji prutok jakej maji mit ... je toho dost , auto mas stary pomale 20let a proste za tu dobu nevis co tam kdo zkurvil :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
froggy
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: sob 08.10.2011 00:00

#15 Příspěvek od froggy »

Dobrá dobrá tak príští návšteva bude diagnostika... náka rada na dobrou diagnostiku v Praze?? teda krom inveltu...
Odpovědět