Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

demontáž převodovky

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od PavelJandak »

Ahoj lidi, prosim Vás, potřeboval bych menší radu.Chystám se na výměnu spojky a potřeboval bych radu ohledně velikosti těch torxů, které drží převodovku.Jedná se o Z3 1.8 (E36).http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=10 .Píší šroub torx m10,12 a ASA šroub M8.Torxy ale písmeno M v označení velikosti nemají.Jaké mám tedy koupit?Díky moc
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#2 Příspěvek od Lucifer »

Prstýnkovým klíčem to jde uplně v pohodě nepotřebuješ nic spešl :wink:
Nero
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 11.03.2012 01:00

#3 Příspěvek od Nero »

Ty velky jsou 14. Male jsou 10 a starter drzi 12
Nero
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 11.03.2012 01:00

#4 Příspěvek od Nero »

Ty velky jsou 14. Male jsou 10 a starter drzi 12
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od PavelJandak »

lidi chci se ještě zeptat, pokud dávám nový setrvák, přítlačák,lamelu, tak musím to vše složit do nějaké určité polohy nebo je to jedno?V balení u spojky byla nějaká hřídelová vazelína.Tím mám máznout hřídel na převodovce?Ložisko se musí ještě nějak máznout?Díky moc
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od PavelJandak »

Ahoj lidi, dnes mi přišlo gufero na klikovku.Je to ze strany převodovky.Je nevlečené na plastovém kroužku a je toho nějaký návod a tak se chci zeptat, jaký je postup při nasazení nového?Díky moc
Přílohy
23032012502.jpg
23032012502.jpg (48.54 KiB) Zobrazeno 1625 x
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od PavelJandak »

ahoj lidi, tak zase menší problém.Jak mám vytáhnout to ložisko na klikovce, jak do něj jde hřídel z převodovky?Díky moc
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#8 Příspěvek od Kalasnikov »

setrvák má pod jedním šroubem středící pouzdro a tím je určena jeho poloha- aspoň u dvouhmoty.

Namazat je třeba vodící trubku pro ložisko, vnitří průměr ložiska, styčné body ložisko- vypínací páka a oba konce páky v místech pro opěrný čudlík a tyčku pracovního válce

to gufero je na plastovém kroužku proti poškození při přepravě. je třeba ho naklepat vhodným nástrojem např. nádstavcem na golu postupně po obvodu dovnitř. Dávat pozor na to aby nedošlo k poškození vnitřního břitu o kliku. Já jsem třeba nebyl schopný vytáhnout takže jsem sundával celou tu přírubu tam je pak třeba vyměnit těsnění nebo podlepit motorovým silikonem.

Vodící ložisko na klice vytáhnout nejlépe vnitřním vytáhovákem ložisek. Koupíš do 500 kč v železářství.
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od PavelJandak »

Super,díky moc.Moc jsi mi pomohl
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od PavelJandak »

Ahoj lidi, tak jsem dnes sháněl ložisko do klikovky, jak je setrvačník.Originál má rozměry 15x32x10 a všude jsem našel pouze 15x32x9 a co teď?Musím koupit origo?Díky moc.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#11 Příspěvek od oldaf »

PavelJandak píše:Ahoj lidi, tak jsem dnes sháněl ložisko do klikovky, jak je setrvačník.Originál má rozměry 15x32x10 a všude jsem našel pouze 15x32x9 a co teď?Musím koupit origo?Díky moc.

Nemusíš dávat origo, dávám taky tenhle rozměr. Je jen o 1mm užší. A to starý vyndáš bez stahováku tak že pod něj natlačíš vazelínu a přesnou kulatinu s průměrem 15mm vrazíš do ložiska kladivem a ta vazelína to ložisko vytlačí ven.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#12 Příspěvek od oldaf »

A to ložisko vem aby bylo oboustraně zapouzdřený.
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od PavelJandak »

Ahoj lidi, stala se mi taková nepříjemná věc.Při snaze o vyjmutí toho gufera na klice(u setrváku), jsem zalomil kousek šroubováku a ten mi samozřejmě spadl dozadu a přímo do vany.Snažil jsem se ho magnetem najít, ale nic jsem nevylovil, tak se ptám, jak hodně je to závažný?Na sání oleje by mělo být sítko, ale přeci jenom z toho mám trochu strach a co jsem četl, tak sundavat vanu je pěkná pakárna.Ještě budu doufat, že to vyteče s olejem, ale moc v to nedoufám :-(
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

jednou me do vany taky padl sroubek ... saci kos ho nenasaje , je tam sitečko ;) pak sem menil vanu tak sem ho tam našel ... klikovka rotuje nad olejem takze tam jako neni nic co by ho nabralo , ja vím je to divnej pocit ale klidek ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od PavelJandak »

právě, ten blbej pocit :-(.No budu doufat v jeho vytečení s olejem.Dá se třeba koupit výpustý šroub s magnetem?Mohl by se třeba po čase zachytit na něm, jako na staré škodovce :-)
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od xSAFA »

Na výpustný šroub s magnetem bych se vydlábl, pokud to nedostaneš ven s olejem tak magnetický šroub nepomůže... Pokud teda spadnul dozadu do vany, tak bude ležet v tom nejnižším místě což by mohla být šance, že vyteče, pokud ne asi bych to fakt neřešil, nemá se kam dostat, ale hodně by mě to ze začátku asi štvalo... :) Otázkou jde zda ti nevlhne už třeba těsnění na vaně? Poku djo tak bych neváhal a vanu sundal, je to oser ale dá se, dělal sem to na M52...

Tady dávám pro lepší představu fota vnitřku vany jak je to u M52

Obrázek
Obrázek
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od PavelJandak »

určitě ten kousek spadl hned jakoby ke stěně co nejblíže převodovky, tak budu tedy doufat, že se zadaří.Těsnění zatím nevlhne, jinak bych neváhal, ale díky moc za foto.
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od PavelJandak »

lidi na jaký moment se utahuje setrvák?Mám někde pujčit momenťák pro přesné utažení, nebo stačí utáhnout na "bejka" ?
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#19 Příspěvek od Kalasnikov »

M42/M44 120 Nm
ostatní 105 Nm

říká bentley

S momenťákem je to bez rizika. Bez momentového klíče dotahuju na autě jenom blbosti co nic nedrží.
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od PavelJandak »

ok, díky.Ještě se zeptám, jak nejlépe a co nejšetrněji zajistit setrvák proti otáčení?Když jsem ho sundaval, tak jsem prostě vzepřel kus trubky mezi zuby setrváku a zem, ale k novému bych se rád choval šetrněji.Díky
Odpovědět