Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
demontáž převodovky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj lidi, prosim Vás, potřeboval bych menší radu.Chystám se na výměnu spojky a potřeboval bych radu ohledně velikosti těch torxů, které drží převodovku.Jedná se o Z3 1.8 (E36).http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=10 .Píší šroub torx m10,12 a ASA šroub M8.Torxy ale písmeno M v označení velikosti nemají.Jaké mám tedy koupit?Díky moc
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
setrvák má pod jedním šroubem středící pouzdro a tím je určena jeho poloha- aspoň u dvouhmoty.
Namazat je třeba vodící trubku pro ložisko, vnitří průměr ložiska, styčné body ložisko- vypínací páka a oba konce páky v místech pro opěrný čudlík a tyčku pracovního válce
to gufero je na plastovém kroužku proti poškození při přepravě. je třeba ho naklepat vhodným nástrojem např. nádstavcem na golu postupně po obvodu dovnitř. Dávat pozor na to aby nedošlo k poškození vnitřního břitu o kliku. Já jsem třeba nebyl schopný vytáhnout takže jsem sundával celou tu přírubu tam je pak třeba vyměnit těsnění nebo podlepit motorovým silikonem.
Vodící ložisko na klice vytáhnout nejlépe vnitřním vytáhovákem ložisek. Koupíš do 500 kč v železářství.
Namazat je třeba vodící trubku pro ložisko, vnitří průměr ložiska, styčné body ložisko- vypínací páka a oba konce páky v místech pro opěrný čudlík a tyčku pracovního válce
to gufero je na plastovém kroužku proti poškození při přepravě. je třeba ho naklepat vhodným nástrojem např. nádstavcem na golu postupně po obvodu dovnitř. Dávat pozor na to aby nedošlo k poškození vnitřního břitu o kliku. Já jsem třeba nebyl schopný vytáhnout takže jsem sundával celou tu přírubu tam je pak třeba vyměnit těsnění nebo podlepit motorovým silikonem.
Vodící ložisko na klice vytáhnout nejlépe vnitřním vytáhovákem ložisek. Koupíš do 500 kč v železářství.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
PavelJandak píše:Ahoj lidi, tak jsem dnes sháněl ložisko do klikovky, jak je setrvačník.Originál má rozměry 15x32x10 a všude jsem našel pouze 15x32x9 a co teď?Musím koupit origo?Díky moc.
Nemusíš dávat origo, dávám taky tenhle rozměr. Je jen o 1mm užší. A to starý vyndáš bez stahováku tak že pod něj natlačíš vazelínu a přesnou kulatinu s průměrem 15mm vrazíš do ložiska kladivem a ta vazelína to ložisko vytlačí ven.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj lidi, stala se mi taková nepříjemná věc.Při snaze o vyjmutí toho gufera na klice(u setrváku), jsem zalomil kousek šroubováku a ten mi samozřejmě spadl dozadu a přímo do vany.Snažil jsem se ho magnetem najít, ale nic jsem nevylovil, tak se ptám, jak hodně je to závažný?Na sání oleje by mělo být sítko, ale přeci jenom z toho mám trochu strach a co jsem četl, tak sundavat vanu je pěkná pakárna.Ještě budu doufat, že to vyteče s olejem, ale moc v to nedoufám 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
jednou me do vany taky padl sroubek ... saci kos ho nenasaje , je tam sitečko
pak sem menil vanu tak sem ho tam našel ... klikovka rotuje nad olejem takze tam jako neni nic co by ho nabralo , ja vím je to divnej pocit ale klidek 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Na výpustný šroub s magnetem bych se vydlábl, pokud to nedostaneš ven s olejem tak magnetický šroub nepomůže... Pokud teda spadnul dozadu do vany, tak bude ležet v tom nejnižším místě což by mohla být šance, že vyteče, pokud ne asi bych to fakt neřešil, nemá se kam dostat, ale hodně by mě to ze začátku asi štvalo...
Otázkou jde zda ti nevlhne už třeba těsnění na vaně? Poku djo tak bych neváhal a vanu sundal, je to oser ale dá se, dělal sem to na M52...
Tady dávám pro lepší představu fota vnitřku vany jak je to u M52


Tady dávám pro lepší představu fota vnitřku vany jak je to u M52
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 17.03.2009 01:00
- Bydliště: Hostinné
- Kontaktovat uživatele: