Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

325i turbo

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Afri
Registrovaný
Příspěvky: 331
Registrován: stř 24.11.2010 01:00
Bydliště: Ostrava - Krpole

#41 Příspěvek od Afri »

Mozna trosku ot, ale kde by se dalo s kompresorem dostat, aby to neodrovnalo motor 100m od dilny? Mam taky 2,5, ale ze srdce si preju, aby jeste nejaky ten patek semnou vydrzela.(m52) dik
mentuli
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.02.2009 01:00

#42 Příspěvek od mentuli »

Jestli bych si měl vybrat mezi turbem a kompresorem na benzínovou R6, tak jedině kompresor... Někteří tu stále nepochopili, že turbo kazí vyjímečný charakter motoru, které BMW mají. A to je tah v obrovském pásmu otáček a velmi hezký a točivý dojezd do omezovače. Turbo vám sice rapidně zvedne výkon, ale zničí tak výjimečný charakter motoru a přiblíží jeho chování k dieselu. V nižších otáčkách nic, pak zátah ve středních otáčkách a před omezovačem umíračka. S kompresorem se toto nestane...
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od assassin_tl »

mentuli píše:Jestli bych si měl vybrat mezi turbem a kompresorem na benzínovou R6, tak jedině kompresor... Někteří tu stále nepochopili, že turbo kazí vyjímečný charakter motoru, které BMW mají. A to je tah v obrovském pásmu otáček a velmi hezký a točivý dojezd do omezovače. Turbo vám sice rapidně zvedne výkon, ale zničí tak výjimečný charakter motoru a přiblíží jeho chování k dieselu. V nižších otáčkách nic, pak zátah ve středních otáčkách a před omezovačem umíračka. S kompresorem se toto nestane...


to je ciste na volbe turba a ostatnich komponent a nastaveni celeho systemu..
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od assassin_tl »

Streety píše:Tak tak. Jen ta lambda tusim 5000kc 8)


tak WB lambda bosch se da koupit od cca 50USD... kontroler k ni ve forme stavebnice uz od 100usd... piggyback jednotek je neskutecny mnozstvi v ruznejch cenovejch relacich... da se poskladat funkcni setup i za relativne malo penez.
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od assassin_tl »

Hanz píše:pro predstavu, co vydrzi obycejna 328i e36... pred predelanim mel ten motor jen vyssi tesneni pod hlavou a ARP stefty misto sroubu hlavy...
http://bmwturbo.ipower.com/page2.html


na tohle auto uz sem mockrat narazil na zahranicnich forech, ale zarazilo me ze snad clovek co s tim ma neco spolecnyho (mozna majitel ale spis ne) tam tvrdil ze takhle velkej vykon zkousne jen US verze 328 ktera ma litinovej blok na rozdil od evropske verze.. coz mi prijde jako blbost, podle me byla 328 vsude jen s M52 ... sem mimo ja nebo dotycnej? je na oturbeni vhodnejsi M50 nebo M52?
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od assassin_tl »

MattyX píše:
Paty píše:kompresor je drahej,a nepřidá tolik co turbo,na turbu se da vyrejžovat mnohem víc :wink:


drahej není , taky přída hafo , a auto dokáže jezdit s relativně stejnou spotrebou a motor vydrzi daleko vic ;)


kompresorem se nedostanes na vykon co turbem, tim ze je to hnany od kliky tim je jasne danej narust otacek-dodavka vzduchu... samo pro okruhovy jezdeni je urcite lepsi linearni narust vykonu mechanicky hnaneho kompresoru, pro sprinty atd vetsi dosazitelnej vykon s turbem.

z hlediska spotreby je na tom spravne udelane turbo lip (na teoreticke urovni urcite) protoze pro svuj pohon pouziva energii plynu ktera se jinak nenavratne ztrati ve vyfuku - o to je u turbo motoru vyssi ucinnost, kompresor je pohanenej od kliky, tzn o tento vykon potrebnej k jeho pohonu to "zere" vic.

vydrz je podle me ciste veci navrzeni toho systemu a nastaveni...

jinak mechanicky hnane kompresory jsou obvykle znatelne drazsi nez turbo (supercharger je v podstate kompresorova cast stejna jako u turba, misto vyfukove turbiny je tam ale prevodovka - draha sranda) sroubovy kompresory treba typu roots (myslim pouziva MB) jsou zas o rad jinde
KKarlos111
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 27.02.2011 01:00

#47 Příspěvek od KKarlos111 »

mate nekdo zkusenosti s turbem na e90 325i?nebo nejakou firmu ktera by to komplet zaridila?
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od FiliposII »

KKarlos111 píše:mate nekdo zkusenosti s turbem na e90 325i?nebo nejakou firmu ktera by to komplet zaridila?


BMW a pote se to nazyva 335i :lol:
Streety
Registrovaný
Příspěvky: 234
Registrován: ned 18.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice

#49 Příspěvek od Streety »

brzy, jazyk, NAZÝVAT, Ruzyně :wink:
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#50 Příspěvek od Paavo »

po vsemoznych uvahach ohledne vyberu silnejsi motorizace nez mam ted (M50B25TU) mne napadlo se rozhodovat mezi M3 3.2 a nebo nechat komplet udelat bezvanosovou dvaapuli s turbem.S tim ,ze na celou zastavbu i s motorem bych dal tak 200 000,-.Chtel bych dosahnout maximalniho zvyseni vykonu, pri zachovani "zivotnosti" motoru.Na kolik je mozne se s vykonem dostat, kdyz vstupni material bude po komplet GO?
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#51 Příspěvek od Mirda328 »

neni pravda ze zastavba kompresoru je snazsi!!, naopak bych rekl ze je to vetsi oser... mluvim ze zkusenosti, je to 50/50 ... za 30 to dobre nevymyslis, budes muset vse delat sam a pokud neumis upravit elektroniku jsi v kozach pocitej den na brzde cca 15 tis + naky benal zbyva ti asi 13 tis na cemz zacinaj funkcni turba, nemas hardware, palivovaou soustavu, rizeni , sani chlazeni.... bych mohl vypravet tim kilem tam pro zacatek zahucis uvidis :) prachy mizej stavba stoji

videl jsem par nahodnych staveb svody home made z trubek z ferony, turbo z bouracky, vstriky z jineho vetsiho obsahu, maly tlak a modlit se, par lidem to jezdi ale narust bude cca 40 koni a bude to divny a voltmetr pripichlej k uzkopasmove sonde, kde vidis chuda/ bohata naladis hovno strili to zereto a krivka prubehu je jak travnik :)

a pokud jsi vzrucny ze bys turbo postavil tak na m52 za 30 vymyslis dobry kone i v atmosfere
danulah
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 25.04.2005 00:00
Bydliště: Frenstat

#52 Příspěvek od danulah »

Něco takového by se mi líbilo a asi to i vydží.
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... -3/8181335
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#53 Příspěvek od Mirda328 »

danulah píše:Něco takového by se mi líbilo a asi to i vydží.
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... -3/8181335


chvili jo ... ber to tak ze mas vse pro atmosfericky motor :)
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#54 Příspěvek od DWXak »

No, viděl jsem co dělá turbo s M20B25 postavený na hulváta za týden v garáži a je to hrozný peklo :) Na to že to jelo jen do 4000 otáček, tak to pořád jen hrabalo. Na turbu nešel štelovat tlak, bylo to zaseklý na nějakejch 1.4barech tuším... Škoda, že spojka to vydržela asi prvních pár hodin :D Těsnení pod palicí měněno 3x za den.... Turbo se po týdnu vyndalo a auto jezdí dodnes :D
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#55 Příspěvek od Mirda328 »

mam 328 turbo, 200k aby ten motor dlouho zil......+ par veci okolo :)
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#56 Příspěvek od Paty »

čau, udělej si nejdřív s motorem toto http://www.youtube.com/watch?annotation ... RAnBgQ_B7M má to čtyři díly potom ti ten motor něco vydrží
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#57 Příspěvek od Mirda328 »

Paty píše:čau, udělej si nejdřív s motorem toto http://www.youtube.com/watch?annotation ... RAnBgQ_B7M má to čtyři díly potom ti ten motor něco vydrží


to je rada z vlastni zkusenosti?

HW motoru bude stat 200 + aby ti to fungovalo, samozdrejmosti je postavit uplne novej turbo motor......
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#58 Příspěvek od Paty »

nene, ještě jsem to nezkoušel, ale bylo by to fajn narvat to třeba do 2.5l :D docela by mě zajímalo jak se takový auto chová :)
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#59 Příspěvek od Mirda328 »

Paty píše:nene, ještě jsem to nezkoušel, ale bylo by to fajn narvat to třeba do 2.5l :D docela by mě zajímalo jak se takový auto chová :)


jinak, zalezi jak to naladis, spojka tvrdy, volnobeh nic moc a omezovac driv nez si umis predstavit, zacinas taha t tak az za 3.... 1a 2 jsou nepouzitelny
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#60 Příspěvek od Paty »

koukal jsem na pár videí co je na youtube a můžu říct že hodně dobrý, ale v reálu na živo jsem to nikdy neviděl :(
Odpovědět