Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
325i turbo
Jestli bych si měl vybrat mezi turbem a kompresorem na benzínovou R6, tak jedině kompresor... Někteří tu stále nepochopili, že turbo kazí vyjímečný charakter motoru, které BMW mají. A to je tah v obrovském pásmu otáček a velmi hezký a točivý dojezd do omezovače. Turbo vám sice rapidně zvedne výkon, ale zničí tak výjimečný charakter motoru a přiblíží jeho chování k dieselu. V nižších otáčkách nic, pak zátah ve středních otáčkách a před omezovačem umíračka. S kompresorem se toto nestane...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 254
- Registrován: pon 09.02.2009 01:00
- Bydliště: Jince,Horomerice
- Kontaktovat uživatele:
mentuli píše:Jestli bych si měl vybrat mezi turbem a kompresorem na benzínovou R6, tak jedině kompresor... Někteří tu stále nepochopili, že turbo kazí vyjímečný charakter motoru, které BMW mají. A to je tah v obrovském pásmu otáček a velmi hezký a točivý dojezd do omezovače. Turbo vám sice rapidně zvedne výkon, ale zničí tak výjimečný charakter motoru a přiblíží jeho chování k dieselu. V nižších otáčkách nic, pak zátah ve středních otáčkách a před omezovačem umíračka. S kompresorem se toto nestane...
to je ciste na volbe turba a ostatnich komponent a nastaveni celeho systemu..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 254
- Registrován: pon 09.02.2009 01:00
- Bydliště: Jince,Horomerice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 254
- Registrován: pon 09.02.2009 01:00
- Bydliště: Jince,Horomerice
- Kontaktovat uživatele:
Hanz píše:pro predstavu, co vydrzi obycejna 328i e36... pred predelanim mel ten motor jen vyssi tesneni pod hlavou a ARP stefty misto sroubu hlavy...
http://bmwturbo.ipower.com/page2.html
na tohle auto uz sem mockrat narazil na zahranicnich forech, ale zarazilo me ze snad clovek co s tim ma neco spolecnyho (mozna majitel ale spis ne) tam tvrdil ze takhle velkej vykon zkousne jen US verze 328 ktera ma litinovej blok na rozdil od evropske verze.. coz mi prijde jako blbost, podle me byla 328 vsude jen s M52 ... sem mimo ja nebo dotycnej? je na oturbeni vhodnejsi M50 nebo M52?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 254
- Registrován: pon 09.02.2009 01:00
- Bydliště: Jince,Horomerice
- Kontaktovat uživatele:
MattyX píše:Paty píše:kompresor je drahej,a nepřidá tolik co turbo,na turbu se da vyrejžovat mnohem víc
drahej není , taky přída hafo , a auto dokáže jezdit s relativně stejnou spotrebou a motor vydrzi daleko vic
kompresorem se nedostanes na vykon co turbem, tim ze je to hnany od kliky tim je jasne danej narust otacek-dodavka vzduchu... samo pro okruhovy jezdeni je urcite lepsi linearni narust vykonu mechanicky hnaneho kompresoru, pro sprinty atd vetsi dosazitelnej vykon s turbem.
z hlediska spotreby je na tom spravne udelane turbo lip (na teoreticke urovni urcite) protoze pro svuj pohon pouziva energii plynu ktera se jinak nenavratne ztrati ve vyfuku - o to je u turbo motoru vyssi ucinnost, kompresor je pohanenej od kliky, tzn o tento vykon potrebnej k jeho pohonu to "zere" vic.
vydrz je podle me ciste veci navrzeni toho systemu a nastaveni...
jinak mechanicky hnane kompresory jsou obvykle znatelne drazsi nez turbo (supercharger je v podstate kompresorova cast stejna jako u turba, misto vyfukove turbiny je tam ale prevodovka - draha sranda) sroubovy kompresory treba typu roots (myslim pouziva MB) jsou zas o rad jinde
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 154
- Registrován: ned 27.02.2011 01:00
po vsemoznych uvahach ohledne vyberu silnejsi motorizace nez mam ted (M50B25TU) mne napadlo se rozhodovat mezi M3 3.2 a nebo nechat komplet udelat bezvanosovou dvaapuli s turbem.S tim ,ze na celou zastavbu i s motorem bych dal tak 200 000,-.Chtel bych dosahnout maximalniho zvyseni vykonu, pri zachovani "zivotnosti" motoru.Na kolik je mozne se s vykonem dostat, kdyz vstupni material bude po komplet GO?
neni pravda ze zastavba kompresoru je snazsi!!, naopak bych rekl ze je to vetsi oser... mluvim ze zkusenosti, je to 50/50 ... za 30 to dobre nevymyslis, budes muset vse delat sam a pokud neumis upravit elektroniku jsi v kozach pocitej den na brzde cca 15 tis + naky benal zbyva ti asi 13 tis na cemz zacinaj funkcni turba, nemas hardware, palivovaou soustavu, rizeni , sani chlazeni.... bych mohl vypravet tim kilem tam pro zacatek zahucis uvidis
prachy mizej stavba stoji
videl jsem par nahodnych staveb svody home made z trubek z ferony, turbo z bouracky, vstriky z jineho vetsiho obsahu, maly tlak a modlit se, par lidem to jezdi ale narust bude cca 40 koni a bude to divny a voltmetr pripichlej k uzkopasmove sonde, kde vidis chuda/ bohata naladis hovno strili to zereto a krivka prubehu je jak travnik
a pokud jsi vzrucny ze bys turbo postavil tak na m52 za 30 vymyslis dobry kone i v atmosfere

videl jsem par nahodnych staveb svody home made z trubek z ferony, turbo z bouracky, vstriky z jineho vetsiho obsahu, maly tlak a modlit se, par lidem to jezdi ale narust bude cca 40 koni a bude to divny a voltmetr pripichlej k uzkopasmove sonde, kde vidis chuda/ bohata naladis hovno strili to zereto a krivka prubehu je jak travnik

a pokud jsi vzrucny ze bys turbo postavil tak na m52 za 30 vymyslis dobry kone i v atmosfere
Něco takového by se mi líbilo a asi to i vydží.
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... -3/8181335
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... -3/8181335
danulah píše:Něco takového by se mi líbilo a asi to i vydží.
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... -3/8181335
chvili jo ... ber to tak ze mas vse pro atmosfericky motor

No, viděl jsem co dělá turbo s M20B25 postavený na hulváta za týden v garáži a je to hrozný peklo
Na to že to jelo jen do 4000 otáček, tak to pořád jen hrabalo. Na turbu nešel štelovat tlak, bylo to zaseklý na nějakejch 1.4barech tuším... Škoda, že spojka to vydržela asi prvních pár hodin
Těsnení pod palicí měněno 3x za den.... Turbo se po týdnu vyndalo a auto jezdí dodnes 



čau, udělej si nejdřív s motorem toto http://www.youtube.com/watch?annotation ... RAnBgQ_B7M má to čtyři díly potom ti ten motor něco vydrží
Paty píše:čau, udělej si nejdřív s motorem toto http://www.youtube.com/watch?annotation ... RAnBgQ_B7M má to čtyři díly potom ti ten motor něco vydrží
to je rada z vlastni zkusenosti?
HW motoru bude stat 200 + aby ti to fungovalo, samozdrejmosti je postavit uplne novej turbo motor......