Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Praská klobouk tlumiče

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od paveld »

Dneska jsem zjistil při výměně horních uložení předních tlumičů, že na pravý straně u matek co drží horní uložení mi začíná praskat klobouk nad tlumičem. Praská to kolem 2 ze 3 matek, zatim to je prasklý jen dost málo, ale určitě se to bude zvětšovat... co s tím? Stalo se to někomu? Dá se to nějak rozumě zavařit aby to mělo smysl nebo vyztužit něčim?
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od icecold »

nemáš nějak extra tvrdý podvozek?
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od paveld »

Tak určitě to s tim souvisí... ale zas extra tvrdý ne (Bilstein B8 a HR pružiny). Otázka je spíš co s tim?
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#4 Příspěvek od Jamall »

kamarád má ten samí problém, na stejném místě... známí říkal, že to půjde v pohodě zavařit, jen to chce na obou koncích vyvrtat díry aby se předběhla prasklina...cca 6cm dlouhá. Má tuhostně stavitelní podvozek od Koni
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#5 Příspěvek od Kindl0sch »

objednej si v BMW výztuhu horního uložení z M3 3,2 (č. 31 31 2 489 795)

mně to sice nepraskalo,ale když jsem snižoval,tak jsem tomuto chtěl předejít a za cca 100Kč za kus není co řešit

Obrázek
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#6 Příspěvek od Jamall »

hele kam tenhle díl patří? Na klobouk do motorového prostoru, jakoby pod rozpěrnou tyč?
DIORAMA
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 16.11.2010 01:00
Bydliště: Jižní Morava Göding

#7 Příspěvek od DIORAMA »

Na horní uložení díl 15.
Přílohy
MTY5MDVfcA==.png
MTY5MDVfcA==.png (45.76 KiB) Zobrazeno 1609 x
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2503

#8 Příspěvek od Maysner »

Mezi horni ulozeni a hrnec? jak je to silny a z ceho to je?
DIORAMA
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 16.11.2010 01:00
Bydliště: Jižní Morava Göding

#9 Příspěvek od DIORAMA »

Maysner píše:Mezi horni ulozeni a hrnec? jak je to silny a z ceho to je?
Je to nasazené přímo na horním uložení a je to asi 2mm nebo 3mm plech :D
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 2933

#10 Příspěvek od Jamall »

jaké zlepšení to donese?...myslím, že ten hrnec u tuhého podvozku praskne tak či tak...akorát se to možná líp stáhne k sobě, když použiješ rozpěrku
DIORAMA
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 16.11.2010 01:00
Bydliště: Jižní Morava Göding

#11 Příspěvek od DIORAMA »

Já myslím že to má svůj ůčel že se to zpevní ale pokud bude podvozek snížený takovým způsobem že to nemá žádný pružící efekt tak to praskne i tak pak už nepomůže nic.Ono je to na e36 m3.2 a ty na tom většinou mají ještě rozpěru takže ta už na to vliv asi má :D
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od paveld »

dík, ty výztuhy určitě koupim, netušil jsem že se něco takovýho dělá.

Podle mě to ale pomůže částečně, protože to není spojené napevno s kastlí - napadlo mě spíš ty praskliny na klobouku zavařit a pak na ně navařit ještě další kus plechu a svařit ho s kloboukem. Jsem na to laik, ale podle mě by mělo stačit něco jako větší podložky pod šrouby (ne kulatý, ale nějak tvarovaný abv se tam taky vešli) aby místa sváru s kastlí byli co nejblíž namáhanýmu místu. Mělo by to smysl?
DIORAMA
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 16.11.2010 01:00
Bydliště: Jižní Morava Göding

#13 Příspěvek od DIORAMA »

paveld píše:dík, ty výztuhy určitě koupim, netušil jsem že se něco takovýho dělá.

Podle mě to ale pomůže částečně, protože to není spojené napevno s kastlí - napadlo mě spíš ty praskliny na klobouku zavařit a pak na ně navařit ještě další kus plechu a svařit ho s kloboukem. Jsem na to laik, ale podle mě by mělo stačit něco jako větší podložky pod šrouby (ne kulatý, ale nějak tvarovaný abv se tam taky vešli) aby místa sváru s kastlí byli co nejblíž namáhanýmu místu. Mělo by to smysl?
Ty praskliny určitě zavař a pokud koupíš ty výstuhy tak už bych s tím nic jiného nedělal max dát ještě malinko větší podložky pod matky ale nic jiného.A nebo ještě popřípadě dát rozpěru tlumičů a už by se tomu nemělo nic stát :wink: .
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#14 Příspěvek od Kindl0sch »

Tlak který působí na díru kudy prochází šroub se rozloží na větší plochu.Nejlepší by byl ještě podobný protikus zeshora,kdyby se dělal.

Má to cca ty 3 mm a nejlepší je,že to těsnění k tomu stojí stejně :D
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od paveld »

Dík za rady, ty výztuhy určitě a rozpěru taky...tu mám doma, akorát je pro auto bez asc a musim vymyslet jak ji tam dostat.
Odpovědět