Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36, 323iT - Cyklické cvakání v palubovce

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2462

#1 Příspěvek od elgroso »

Zdravíčko, pročetl jsem fórum, ale nic jsem nenašel, co by přesněji vystihovalo můj problém.

Na své e36, 323iT, digiklima, pozoruji, že po vložení klíčku do zapalování a otočení na první či druhou polohu slyším z palubovky (nedokáži přesněji specifikovat odkud) cyklický zvuk (cvak - 10 sec - cvak atd.). Stejný zvuk je slyšet, i když je auto v provozu, nebo stojí na světlech s běžícím motorem nebo je odstaveno na parkovišti s klíčkem v zapalování tak, aby třeba fungovalo rádio. Je jedno, jestli motor běží nebo neběží, dělá to když je pravděpodobně sepnutý el. okruh.

Klima mi funguje v pořádku, žádné problikávání nebo vypadávání, přehazování stavů, nemožnost měnit otáčky atd. Jenom to cyklické cvakání neustále, ať auto stojí nebo jede.

Pokud prostě je klíček v zapalování (a je asi sepnut el. okruh) je tento zvuk slyšet. Jedině, kdy slyšet není je po vytažení klíčku, tedy pravděpodobně v době, kdy je přerušen el. okruh.

Napadá někoho něco? Prosím o radu.

Díky.
DAVIDBREBRE
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: stř 28.09.2011 00:00
Bydliště: Benešovsko (Střední Čechy)
Klubové ID: 2857
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od DAVIDBREBRE »

u octavky se mi delo neco podobnyho byly to spatne odstineny kabely v palubovce , popriade skus vypnout klimu vse a jen otoc klicem pokud by to nedelalo tak je to jasny kabely ne a neco ve vetraku pokud jo tak je to nekde v elktroinstalaci
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#3 Příspěvek od shade741 »

tipuju ten ventil ve vodním okruhu cvaká v intervalech 7-10s , většinou pokud máš nižší stav chladící kapaliny, schválně na to mrkni, osobně ověřeno nemám kdysi sem na to anrazil na nákém US foru :wink:
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od assassin_tl »

dela mi to taky, jde to smerem od ventilu topeni , me to dela jen pri bezicim motoru.
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2462

#5 Příspěvek od elgroso »

Zdravím, díky za tipy. Trošku mě děsí ta varianta, že by v chladícím okruhu mohlo být méně vody. Měl jsem za to, že je to trvale uzavřený okruh a že by tam tedy nemělo docházet k úbytkům kapaliny.

Směřuje to tedy k tomu, že došlo někde k úniku kapaliny a kvůli tomu je slyšet ventil nebo to, že klesla hladina je "normální" a může se to stát aniž by byla někde díra nebo uvolněná hadička či něco v tom smyslu?

To, že ten ventil cvaká znamená, že je po smrti nebo že, dolitím kapaliny bude zase všechno OK?

Tak si říkám, co je větší zlo jestli řešit mrtvý ventil nebo netěsnící chladič, trubky nebo co já vím, kde je jaký problém.

Každopádně moc díky za info a za navedení na stopu!
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od xSAFA »

O cvakajícím ventilu topení jsem už slyšel, ale že by to mělo přímou souvislost s výškou hladiny v chladiči a cvakalo to i při vypnutém motoru v poloze zapnutého rádia to se mi nějak nezdá, ale možné to je... Někdo to tu kdysi řešil a skončilo to výměnou toho bazmeku s ventily za jiný.

Chladící okruh je samozřejmě uzavřený ale zvlášť u starších aut nemusí být zcela hermetický a jak stoupne tlak může to někde u hadice malinko slzet a ani to nepoznáš ale jednou za čas doleješ. Já kontroluju stav chladící kapaliny pravidelně a sem tam trochu doleju a taky mi to nikde vyloženě neteče, ale nějaké "mapy" od nemrzky se u hadic najdou. Pak dochází k úbytku kapaliny při přehřátí auta, ale tak to se běžně nestává.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#7 Příspěvek od ACDC »

Zkus nastavit topení na max. pak bude ventil topení prakticky pořád otevřený, čili bez napětí, nebo minim. teplotu, pak bude zavřený, pod napětím. Změnou nastavení teploty se prostě změní střída spínání...
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2462

#8 Příspěvek od elgroso »

.. oživuji své téma.

.. po dolití nemrznoucí kapaliny se hlasité cyklické cvakání zmírnilo, slyším ho jen velmi zřídka, ale asi tam cvakání pořád je..

.. v tahu motoru cvakání takřka slyšet není, ale na křižovatce nebo po vypnutí horkého motoru cvakání slyšet trošku je..

.. může mi někdo potvrdit nebo vyvrátit, že tím ventilem topení je myšlen díl číslo 1 (klimatizaci mám) v obrázku níže, nebo je to ještě nějaký jiný ventil, který může cvakat?

Přesný odkaz na díl zde: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=18&hl=6

Díky znalejším za odpověď..
Přílohy
Ventil topení - díl č. 1 - klimatizace
Ventil topení - díl č. 1 - klimatizace
228.png (8.05 KiB) Zobrazeno 1318 x
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4041
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#9 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Ahoj, já nevím, jestli myslíme stejné cvakání, ale mě se ozývá taky s klíčkem v zapalování a chvíli o po vyndání.. nejvíc se mi zdá že to začne cvakat ale hodněkrát posobě, když zapnu blinkry, jinak to sem tam občsa cvakne, myslíte, že by to mohlo být to špatné odstínění palubovky? Já totiž nemám digi klimu ani klimu.. jen ty tři otočný knoby. Děkuji
Odpovědět