Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e36, 323iT - Cyklické cvakání v palubovce
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2462
Zdravíčko, pročetl jsem fórum, ale nic jsem nenašel, co by přesněji vystihovalo můj problém.
Na své e36, 323iT, digiklima, pozoruji, že po vložení klíčku do zapalování a otočení na první či druhou polohu slyším z palubovky (nedokáži přesněji specifikovat odkud) cyklický zvuk (cvak - 10 sec - cvak atd.). Stejný zvuk je slyšet, i když je auto v provozu, nebo stojí na světlech s běžícím motorem nebo je odstaveno na parkovišti s klíčkem v zapalování tak, aby třeba fungovalo rádio. Je jedno, jestli motor běží nebo neběží, dělá to když je pravděpodobně sepnutý el. okruh.
Klima mi funguje v pořádku, žádné problikávání nebo vypadávání, přehazování stavů, nemožnost měnit otáčky atd. Jenom to cyklické cvakání neustále, ať auto stojí nebo jede.
Pokud prostě je klíček v zapalování (a je asi sepnut el. okruh) je tento zvuk slyšet. Jedině, kdy slyšet není je po vytažení klíčku, tedy pravděpodobně v době, kdy je přerušen el. okruh.
Napadá někoho něco? Prosím o radu.
Díky.
Na své e36, 323iT, digiklima, pozoruji, že po vložení klíčku do zapalování a otočení na první či druhou polohu slyším z palubovky (nedokáži přesněji specifikovat odkud) cyklický zvuk (cvak - 10 sec - cvak atd.). Stejný zvuk je slyšet, i když je auto v provozu, nebo stojí na světlech s běžícím motorem nebo je odstaveno na parkovišti s klíčkem v zapalování tak, aby třeba fungovalo rádio. Je jedno, jestli motor běží nebo neběží, dělá to když je pravděpodobně sepnutý el. okruh.
Klima mi funguje v pořádku, žádné problikávání nebo vypadávání, přehazování stavů, nemožnost měnit otáčky atd. Jenom to cyklické cvakání neustále, ať auto stojí nebo jede.
Pokud prostě je klíček v zapalování (a je asi sepnut el. okruh) je tento zvuk slyšet. Jedině, kdy slyšet není je po vytažení klíčku, tedy pravděpodobně v době, kdy je přerušen el. okruh.
Napadá někoho něco? Prosím o radu.
Díky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř 28.09.2011 00:00
- Bydliště: Benešovsko (Střední Čechy)
- Klubové ID: 2857
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 254
- Registrován: pon 09.02.2009 01:00
- Bydliště: Jince,Horomerice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2462
Zdravím, díky za tipy. Trošku mě děsí ta varianta, že by v chladícím okruhu mohlo být méně vody. Měl jsem za to, že je to trvale uzavřený okruh a že by tam tedy nemělo docházet k úbytkům kapaliny.
Směřuje to tedy k tomu, že došlo někde k úniku kapaliny a kvůli tomu je slyšet ventil nebo to, že klesla hladina je "normální" a může se to stát aniž by byla někde díra nebo uvolněná hadička či něco v tom smyslu?
To, že ten ventil cvaká znamená, že je po smrti nebo že, dolitím kapaliny bude zase všechno OK?
Tak si říkám, co je větší zlo jestli řešit mrtvý ventil nebo netěsnící chladič, trubky nebo co já vím, kde je jaký problém.
Každopádně moc díky za info a za navedení na stopu!
Směřuje to tedy k tomu, že došlo někde k úniku kapaliny a kvůli tomu je slyšet ventil nebo to, že klesla hladina je "normální" a může se to stát aniž by byla někde díra nebo uvolněná hadička či něco v tom smyslu?
To, že ten ventil cvaká znamená, že je po smrti nebo že, dolitím kapaliny bude zase všechno OK?
Tak si říkám, co je větší zlo jestli řešit mrtvý ventil nebo netěsnící chladič, trubky nebo co já vím, kde je jaký problém.
Každopádně moc díky za info a za navedení na stopu!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
O cvakajícím ventilu topení jsem už slyšel, ale že by to mělo přímou souvislost s výškou hladiny v chladiči a cvakalo to i při vypnutém motoru v poloze zapnutého rádia to se mi nějak nezdá, ale možné to je... Někdo to tu kdysi řešil a skončilo to výměnou toho bazmeku s ventily za jiný.
Chladící okruh je samozřejmě uzavřený ale zvlášť u starších aut nemusí být zcela hermetický a jak stoupne tlak může to někde u hadice malinko slzet a ani to nepoznáš ale jednou za čas doleješ. Já kontroluju stav chladící kapaliny pravidelně a sem tam trochu doleju a taky mi to nikde vyloženě neteče, ale nějaké "mapy" od nemrzky se u hadic najdou. Pak dochází k úbytku kapaliny při přehřátí auta, ale tak to se běžně nestává.
Chladící okruh je samozřejmě uzavřený ale zvlášť u starších aut nemusí být zcela hermetický a jak stoupne tlak může to někde u hadice malinko slzet a ani to nepoznáš ale jednou za čas doleješ. Já kontroluju stav chladící kapaliny pravidelně a sem tam trochu doleju a taky mi to nikde vyloženě neteče, ale nějaké "mapy" od nemrzky se u hadic najdou. Pak dochází k úbytku kapaliny při přehřátí auta, ale tak to se běžně nestává.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2462
.. oživuji své téma.
.. po dolití nemrznoucí kapaliny se hlasité cyklické cvakání zmírnilo, slyším ho jen velmi zřídka, ale asi tam cvakání pořád je..
.. v tahu motoru cvakání takřka slyšet není, ale na křižovatce nebo po vypnutí horkého motoru cvakání slyšet trošku je..
.. může mi někdo potvrdit nebo vyvrátit, že tím ventilem topení je myšlen díl číslo 1 (klimatizaci mám) v obrázku níže, nebo je to ještě nějaký jiný ventil, který může cvakat?
Přesný odkaz na díl zde: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=18&hl=6
Díky znalejším za odpověď..
.. po dolití nemrznoucí kapaliny se hlasité cyklické cvakání zmírnilo, slyším ho jen velmi zřídka, ale asi tam cvakání pořád je..
.. v tahu motoru cvakání takřka slyšet není, ale na křižovatce nebo po vypnutí horkého motoru cvakání slyšet trošku je..
.. může mi někdo potvrdit nebo vyvrátit, že tím ventilem topení je myšlen díl číslo 1 (klimatizaci mám) v obrázku níže, nebo je to ještě nějaký jiný ventil, který může cvakat?
Přesný odkaz na díl zde: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=18&hl=6
Díky znalejším za odpověď..
- Přílohy
-
- Ventil topení - díl č. 1 - klimatizace
- 228.png (8.05 KiB) Zobrazeno 1314 x
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4041
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
- Klubové ID: 3260
Ahoj, já nevím, jestli myslíme stejné cvakání, ale mě se ozývá taky s klíčkem v zapalování a chvíli o po vyndání.. nejvíc se mi zdá že to začne cvakat ale hodněkrát posobě, když zapnu blinkry, jinak to sem tam občsa cvakne, myslíte, že by to mohlo být to špatné odstínění palubovky? Já totiž nemám digi klimu ani klimu.. jen ty tři otočný knoby. Děkuji