Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 318is omezovač v 5500rpm VYŘEŠENO

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od MotoMoto »

Zdravím přátelé,
obracím se k vám s prosbou o radu a pomoc. už delší dobu nemohu přijít na to, kde je problém, ale mé BMW od jisté doby začalo mít problém s plným rozsahem otáček a to max 5500. člověk auto nemusí vytáčet tak často,ale při předjetí jeho plný rozsah alespon do 6-6500 ocení. Měnil se palivový filtr, svíčky, filtr je ok, váha vzduchu taky, lambda, byl jsems tím i na diagnostice a prostě nic. zítra jedu opět na ještě lepší a snad uvidíme,ale... netuším. ještě mě napadá tlak čerpadla jestli je ok,ale.. nesetkal se s tím už někdo?. předem děkuji.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Huska »

MotoMoto píše:Zdravím přátelé,
obracím se k vám s prosbou o radu a pomoc. už delší dobu nemohu přijít na to, kde je problém, ale mé BMW od jisté doby začalo mít problém s plným rozsahem otáček a to max 5500. člověk auto nemusí vytáčet tak často,ale při předjetí jeho plný rozsah alespon do 6-6500 ocení. Měnil se palivový filtr, svíčky, filtr je ok, váha vzduchu taky, lambda, byl jsems tím i na diagnostice a prostě nic. zítra jedu opět na ještě lepší a snad uvidíme,ale... netuším. ještě mě napadá tlak čerpadla jestli je ok,ale.. nesetkal se s tím už někdo?. předem děkuji.
záleží co myslíš tím "omezovačem" - jestli to že zasáhne brzo tak hledej chybu v řídící jednotce nebo snímači otáček
Pokud to že motro nejde víc vytočít tak to bude s největší praděpodobností projetými vačkami.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MotoMoto »

To mě čoveče nenapadlo. Ten s nímač ještě taky,ale... že by chyba v řj, nebo snímač vačky..? tohle diagnostika neukáže?, to čidlo, nebo kdejaký snímač by měla ne? jde o to, že pokud motor vytočím na 5500 tak se to jko omezovač chová.. cuká a když bych to držel, což jsem taky zkusil tak pomalu lezou nahoru ale cuká to a to se nedá. prostě tatatatata...jinak jak to klesne tak no problém, i krásně táhne, vše..,ale jak to přesáhne 5500 tak tohle.
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MotoMoto »

nemůže to být třeba i teplotním čidlem?.. že by nepustilo motor tolik do otáček?. nebo to s tím nesouvusí...?? ...co mě udivuje je to, že nedávno se měnil termostat, a když byl v kelu, motor do otáček šel,ale jezdit s podchlazeným motorem je blbost,ale.. vím, že vytočit šel, tak se to za pár dní vyměnilo a od té chvíle netočí jak má..? je i tohle s tím nějak možné?. nebo schoda náhod?
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MotoMoto »

Huska píše:
MotoMoto píše:Zdravím přátelé,
obracím se k vám s prosbou o radu a pomoc. už delší dobu nemohu přijít na to, kde je problém, ale mé BMW od jisté doby začalo mít problém s plným rozsahem otáček a to max 5500. člověk auto nemusí vytáčet tak často,ale při předjetí jeho plný rozsah alespon do 6-6500 ocení. Měnil se palivový filtr, svíčky, filtr je ok, váha vzduchu taky, lambda, byl jsems tím i na diagnostice a prostě nic. zítra jedu opět na ještě lepší a snad uvidíme,ale... netuším. ještě mě napadá tlak čerpadla jestli je ok,ale.. nesetkal se s tím už někdo?. předem děkuji.
záleží co myslíš tím "omezovačem" - jestli to že zasáhne brzo tak hledej chybu v řídící jednotce nebo snímači otáček
Pokud to že motro nejde víc vytočít tak to bude s největší praděpodobností projetými vačkami.
hlavně z počátku to jednou udělalo, jindy ne... a tak to trvalo až do ted, kdy už to nepustí vůbec.
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MotoMoto »

Jeste me napada jedna otazka, treba je to blbost, ale nemuze s tim souviset i olej? Pouzival jsem 5w-40 , ale motor uz ma malinko pres 200 000 a zacal malinko prosakovat. Kdyz sem loni menil olej, dal jsem 10w-40 a prosakovani ustalo. Je mi jasne, ze nema tak dokonale mazaci schopnosti jako 5w, ale to by melo vadit jen pred zahratim a startu ne? Kdyz se olej zahreje, melo by to byt ok.??
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#7 Příspěvek od libovka »

Co palivový filtr nebo tlak paliva?Třeba to jen nemá benzín.
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MotoMoto »

Tak po dnesnim napichnuti na diagnostiku sme zjistili, ze je vadne cidlo vackove hridele. Sundali sme viko a vyloucili projete vacky. Motor vypada super, tak snad to bude opravdu jen tim snimacem. Vse tomu nasvedcuje. Ve ct. By mel byt namontovan novy, tak dam vedet;)
petelin
Registrovaný
Příspěvky: 141
Registrován: stř 21.04.2010 00:00
Bydliště: Karviná

#9 Příspěvek od petelin »

nechcu strasit,ale tak jak pises ze v 5,5 se to jakoby kousne.. todle delalo kamosovi na 1.8 a mel prasklou hlavu
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MotoMoto »

tak čidlo snímání vačky je vyměnené a diagnostika nehlásí žádnou chybu,ale pořád to zlobí. podařilo se nám auto rozjet do otáček jak má s odpojenou váhou vzduchu, jestli ještě není vadná ta,ale. po chvíli to samé.., takže váha opět připojena a ... 5500max. není možné, že je třeba snímač vačky nějak posunout?.. pohrát sis ním ??.. už se mi to jeví jako spíš.. nějaká hovadina.... díky za pomoc.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#11 Příspěvek od Kami1 »

čidlo toto, čidlo támto. prasklá hlava...
No nevím, školy na to nemám, ale já bych nejdřív ověřil, jestli ukazuje dobře otáčkoměr,
pak bych teprv něco začal řešit s motorem.
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MotoMoto »

otáčky jsou v pohodě. zkoušeli jsme to podle diagnostikya ukazují přesně. to mě tenkrát napadlo jako první.
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od MotoMoto »

a prasklou hlavu vylučujem. motor má tlak a vše. chová se jak má.., jen tam po chvíli stejně naskočí ta samá chyba, ikdyž diagnostika ukazuje, že vše je v pořádku. jediná konstatní chyba kterou to píše je wheel speed sensor,ale to si spojujem s tím, že původně byl motor M42 a ted mám M44. záhadou je, že po přehození motor šlapal parádně a po čase začal takto zlobit. Proto to vidím nejspíš na nějaké čidlo, nebo něco s ním spojené.. poslední věc co se nám ještě nezdá je udal na čtvrtém válci, kde jeho hodnota je 276.. na ostatních 73...nevím už ale v čem a čeho se to týká.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#14 Příspěvek od Kami1 »

nenapsals co je to za motor EDIT: už napsals

čidlo vačky můžeš odpojit na testy úplně, odpojil bych i čidlo plynu

omezení je stejné jak pro jízdu do kopce, tak neutrál?

problém se začal vyskytovat postupně nebo náhle?
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od MotoMoto »

postupně. jednou ano, jindy ne.. za studena většinou ok,ale po čase to cikalo častěji a momentálně pokaždé v 5300-5500..
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od MotoMoto »

je jedno jestli do kopce, nebo neutrál, na neutrál to nejspíš jde... protože ho v tom nedržím. mohu zítra zkusit, jestli i v neutrálu cuká. to jsem už nějakou chvíli nezkoušel a nepamatuji se..bohužel
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#17 Příspěvek od Kami1 »

tak to určitě zkus, protože tahle informace může vyloučit z problému celou pal. soustavu

jinak, jestli máš k dispozici jinou ř.j. tak ji taky můžeš zkusit

a to s tím 4. válcem může být taky podstatný
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od MotoMoto »

starou , respektive jinou řídící jednotku bych snad sehnal,ale..... nebude problém s ews?.. a jak říkáš.. to na ten neutrál zkusím.. a pokud bych ho tam udržel na 6500 tak paliv. soustava ok?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#19 Příspěvek od Kami1 »

pokud se limitující rpm nebudou se zátěží měnit, tak bych problém v pal.s. nehledal

s ews patrně problém bude, nicméně v tom se pořádně nevyznám, tak ti snad poradí někdo jinej
MotoMoto
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
Bydliště: Caslav
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od MotoMoto »

uvidíme..každopádně nám ještě chvíli potrvá než na to přijdem. Někte tu na foru jsem četl podobnej problém.. že někomu cukal motor při 4000rpm a po výměně čidla vačky nic, tak ho oddálil, nebo naopak?.. netuším už a ok...,ale... nevím, jestli je to možné...každopádně to mohu taky zkusit.. dát pod něj třeba podložku a uvidím..
Odpovědět