Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
rozvodovy retez 318is
Jak se projevuje,kdyz je spatny rozvodovy retez a co je potreba za dily na vymenu? predpokladam rozvody retez,retezove kolo, snimaci kolo toho retezu.Slysel jsem ze vetsinou kdyz se delaji rozvody tak je potreba vymenit i klikovou hridel. ptam se jenom ciste ze zajimavosti. predem dekuji za rady:) ok 1996/12
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
typ motoru M42 tedy 318is do roku 1994/12 pohon remenem tak nevim co je na tom pravdy. Mechanik me rikal ze vsechna iesa maji retez,ale kdyz se podivam do jakehokoliv e-shopu s dilama tak me vyhleda pohon remenem.
typ motou M44 me vyhleda rozvod retezem
typ motoru M42 tedy 318is do roku 1994/12 pohon remenem tak nevim co je na tom pravdy. Mechanik me rikal ze vsechna iesa maji retez,ale kdyz se podivam do jakehokoliv e-shopu s dilama tak me vyhleda pohon remenem.
typ motou M44 me vyhleda rozvod retezem
Ten klínák co je na obrázku je od příslušenství (altík, pumpa) a směrem blíž k motoru je hezky vidět ozubené kolo pro řetězový rozvod.Sedla89 píše:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_0334&hg=11&fg=20
typ motoru M42 tedy 318is do roku 1994/12 pohon remenem tak nevim co je na tom pravdy. Mechanik me rikal ze vsechna iesa maji retez,ale kdyz se podivam do jakehokoliv e-shopu s dilama tak me vyhleda pohon remenem.
typ motou M44 me vyhleda rozvod retezem
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
pokud ti to rachtá tak to chce rozdělat a většinou stačí vyměnit jen napínák (nicméně musí se zkontolovat i řetěz ) . Často jsou už vydřené drážky toho kompozitu. V případě že již chytají osky řetězu, tak je nutné vyměnit i řetěz včetně ozubených kol.
Je to stejný případ u TDS. Ostatní motory na to tolik netrpí.
Je to stejný případ u TDS. Ostatní motory na to tolik netrpí.




http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
1
2
4
6
14
7 - toto není nutné, ale po letech je to zkřehlý a snadno se zlomí
17 - pokud po naplnění olejem nejde zmáčknout, není třeba měnit
příznak opotřebených rozvodů je drnčení řetězu (u mě cca 3k rpm),
pokud nedrnčí, nekupoval bych 4 a 2
pozor, 20 je též křehké
1
2
4
6
14
7 - toto není nutné, ale po letech je to zkřehlý a snadno se zlomí
17 - pokud po naplnění olejem nejde zmáčknout, není třeba měnit
příznak opotřebených rozvodů je drnčení řetězu (u mě cca 3k rpm),
pokud nedrnčí, nekupoval bych 4 a 2
pozor, 20 je též křehké
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Kami1 píše:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_1191&hg=11&fg=25
1
2
4
6
14
7 - toto není nutné, ale po letech je to zkřehlý a snadno se zlomí
17 - pokud po naplnění olejem nejde zmáčknout, není třeba měnit
příznak opotřebených rozvodů je drnčení řetězu (u mě cca 3k rpm),
pokud nedrnčí, nekupoval bych 4 a 2
pozor, 20 je též křehké
téměř se vším souhlasím, jen když měníš řetěz tak je nutné i kola a naopak (jsou již natažené zuby dle řetězu). Jinak rachtání dělá napínák 6 a 14 .. a máš pravdu že 7 je taky většinou KO.




nutné to není, je to doporučené, záleží v jakém stádiu řetěz je.
Na kole stačí taky vyměnit řetěz a je to v pohodě.
Když už je ale vyjetej, tak jsou problémy.
U kola je na to měrka, u motoru bohužel ne, proto se píše, že se to má měnit komplet.
Pokud chci ušetřit, tak to prostě risknu, že budu muset rozvody rozebírat podruhé.
Pokud chci auto ještě hodně dlouho používat, tak šetření nemá smysl.
Každej ať činí dle svýho rozumu a prostředků.
S tím zdrojem rachtání máš pravdu, ale u ISa ho způsobují i ty ko rozvody ,
takže výměna napínáku a lišt jej nemusí odstranit (vlastní zkušenost)
Na kole stačí taky vyměnit řetěz a je to v pohodě.
Když už je ale vyjetej, tak jsou problémy.
U kola je na to měrka, u motoru bohužel ne, proto se píše, že se to má měnit komplet.
Pokud chci ušetřit, tak to prostě risknu, že budu muset rozvody rozebírat podruhé.
Pokud chci auto ještě hodně dlouho používat, tak šetření nemá smysl.
Každej ať činí dle svýho rozumu a prostředků.
S tím zdrojem rachtání máš pravdu, ale u ISa ho způsobují i ty ko rozvody ,
takže výměna napínáku a lišt jej nemusí odstranit (vlastní zkušenost)
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Kami1 píše:nutné to není, je to doporučené, záleží v jakém stádiu řetěz je.
Na kole stačí taky vyměnit řetěz a je to v pohodě.
Když už je ale vyjetej, tak jsou problémy.
U kola je na to měrka, u motoru bohužel ne, proto se píše, že se to má měnit komplet.
Pokud chci ušetřit, tak to prostě risknu, že budu muset rozvody rozebírat podruhé.
Pokud chci auto ještě hodně dlouho používat, tak šetření nemá smysl.
Každej ať činí dle svýho rozumu a prostředků.
S tím zdrojem rachtání máš pravdu, ale u ISa ho způsobují i ty ko rozvody ,
takže výměna napínáku a lišt jej nemusí odstranit (vlastní zkušenost)
otec už dělal několikatery rozvody (cca 5x) na iS (poprvé na bráchově e30tce) a jen jednou se měnil řetěz a kola. Na všech ostatních stačily napínáky a motor šel jak hodinky. Píši jen zkušenost, on každý motor je v jiném stavu, tak je těžko odhadovat dopředu.



