Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

rozvodovy retez 318is

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Sedla89
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 20.05.2011 00:00

#1 Příspěvek od Sedla89 »

Jak se projevuje,kdyz je spatny rozvodovy retez a co je potreba za dily na vymenu? predpokladam rozvody retez,retezove kolo, snimaci kolo toho retezu.Slysel jsem ze vetsinou kdyz se delaji rozvody tak je potreba vymenit i klikovou hridel. ptam se jenom ciste ze zajimavosti. predem dekuji za rady:) ok 1996/12
Afri
Registrovaný
Příspěvky: 331
Registrován: stř 24.11.2010 01:00
Bydliště: Ostrava - Krpole

#2 Příspěvek od Afri »

4 valce maji myslim remen, ne retez. A jestli mas remen, tak se na nej staci podivat a poznas jestli je spatny nebo ne. S remenem se meni napinaky, jeste jsem nevidel nikoho, co by menili kliku.
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#3 Příspěvek od chip »

Afri: Myslet znamená xxx vědět.

Sedla89: Mění se vše, co je opotřebené - nejčastěji řetěz, kola, vodící lišty. Tu kliku je blbost měnit.
Sedla89
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 20.05.2011 00:00

#4 Příspěvek od Sedla89 »

Prave ze nemaji. 318is do roku 1994/12 obsah 1796ccm maji remen. Od roku 1995/1 1895ccm maji uz retez. tak vlastne ten retez prenasi silu co vyvine na klikovku. Mozna jenom vymenit ozubene kolo na klikove hrideli.
Kelvin
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Bydliště: Litovel
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Kelvin »

Vsechny is e30/36 maji rozvody retezem.A meni se veci co napsal chip.
Sedla89
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 20.05.2011 00:00

#6 Příspěvek od Sedla89 »

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20

typ motoru M42 tedy 318is do roku 1994/12 pohon remenem tak nevim co je na tom pravdy. Mechanik me rikal ze vsechna iesa maji retez,ale kdyz se podivam do jakehokoliv e-shopu s dilama tak me vyhleda pohon remenem.
typ motou M44 me vyhleda rozvod retezem
Sedla89
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 20.05.2011 00:00

#7 Příspěvek od Sedla89 »

E30 318is 100kw ma rozvod retezem
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#8 Příspěvek od chip »

Sedla89 píše:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_0334&hg=11&fg=20

typ motoru M42 tedy 318is do roku 1994/12 pohon remenem tak nevim co je na tom pravdy. Mechanik me rikal ze vsechna iesa maji retez,ale kdyz se podivam do jakehokoliv e-shopu s dilama tak me vyhleda pohon remenem.
typ motou M44 me vyhleda rozvod retezem
Ten klínák co je na obrázku je od příslušenství (altík, pumpa) a směrem blíž k motoru je hezky vidět ozubené kolo pro řetězový rozvod.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od icecold »

řemen měly jen M40 všechny zbylé motory v e36 měly řetěz :wink:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Sedla89
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 20.05.2011 00:00

#10 Příspěvek od Sedla89 »

jj sorry chlapy ted uz to vim :D
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Huska »

pokud ti to rachtá tak to chce rozdělat a většinou stačí vyměnit jen napínák (nicméně musí se zkontolovat i řetěz ) . Často jsou už vydřené drážky toho kompozitu. V případě že již chytají osky řetězu, tak je nutné vyměnit i řetěz včetně ozubených kol.
Je to stejný případ u TDS. Ostatní motory na to tolik netrpí.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od Kami1 »

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
1
2
4
6
14
7 - toto není nutné, ale po letech je to zkřehlý a snadno se zlomí
17 - pokud po naplnění olejem nejde zmáčknout, není třeba měnit

příznak opotřebených rozvodů je drnčení řetězu (u mě cca 3k rpm),
pokud nedrnčí, nekupoval bych 4 a 2

pozor, 20 je též křehké
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Huska »

Kami1 píše:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_1191&hg=11&fg=25
1
2
4
6
14
7 - toto není nutné, ale po letech je to zkřehlý a snadno se zlomí
17 - pokud po naplnění olejem nejde zmáčknout, není třeba měnit

příznak opotřebených rozvodů je drnčení řetězu (u mě cca 3k rpm),
pokud nedrnčí, nekupoval bych 4 a 2

pozor, 20 je též křehké


téměř se vším souhlasím, jen když měníš řetěz tak je nutné i kola a naopak (jsou již natažené zuby dle řetězu). Jinak rachtání dělá napínák 6 a 14 .. a máš pravdu že 7 je taky většinou KO.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od Kami1 »

nutné to není, je to doporučené, záleží v jakém stádiu řetěz je.
Na kole stačí taky vyměnit řetěz a je to v pohodě.
Když už je ale vyjetej, tak jsou problémy.
U kola je na to měrka, u motoru bohužel ne, proto se píše, že se to má měnit komplet.
Pokud chci ušetřit, tak to prostě risknu, že budu muset rozvody rozebírat podruhé.
Pokud chci auto ještě hodně dlouho používat, tak šetření nemá smysl.
Každej ať činí dle svýho rozumu a prostředků.

S tím zdrojem rachtání máš pravdu, ale u ISa ho způsobují i ty ko rozvody ,
takže výměna napínáku a lišt jej nemusí odstranit (vlastní zkušenost)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#15 Příspěvek od Foldas »

vždycky jsem se setkal že byly ojeté kola i natažený řetěz
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Huska »

Kami1 píše:nutné to není, je to doporučené, záleží v jakém stádiu řetěz je.
Na kole stačí taky vyměnit řetěz a je to v pohodě.
Když už je ale vyjetej, tak jsou problémy.
U kola je na to měrka, u motoru bohužel ne, proto se píše, že se to má měnit komplet.
Pokud chci ušetřit, tak to prostě risknu, že budu muset rozvody rozebírat podruhé.
Pokud chci auto ještě hodně dlouho používat, tak šetření nemá smysl.
Každej ať činí dle svýho rozumu a prostředků.

S tím zdrojem rachtání máš pravdu, ale u ISa ho způsobují i ty ko rozvody ,
takže výměna napínáku a lišt jej nemusí odstranit (vlastní zkušenost)


otec už dělal několikatery rozvody (cca 5x) na iS (poprvé na bráchově e30tce) a jen jednou se měnil řetěz a kola. Na všech ostatních stačily napínáky a motor šel jak hodinky. Píši jen zkušenost, on každý motor je v jiném stavu, tak je těžko odhadovat dopředu.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Odpovědět