Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

termostat 320D - prosim poradte

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
LosBizardos
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: sob 23.01.2010 01:00
Klubové ID: 3494

#1 Příspěvek od LosBizardos »

Zdravím, mám nějakou dobu problém s termostatem (asi s tim na EGR) je v nem mensi dira nicmene z nej chladici kapalina jiz netece, tudiz jsem na ten problem tak nejak pozapomnel. Kazdopadne ted v zime se auto skoro nechce zahrat na provozni teplotu (pri jizde mimo mesto, ve meste se zahreje). Jezdim s tim velmi opatrne, max 2500 ot, velmi pozvolna atd... Pouze pri zahratem (ve meste) obcas pruslap tak do 3500ot.

Je mozne ze to diky tomu zere ve meste v techto mrazech a pri relativne kratkych vzdalenostech kolem 10litru/100km? Jako jinak to jede velmi dobre, i tahne v poradku atd...
Otazka 2: Nedavno jsem vymenil olej BP 5W30 kterej tam byl 12000km za Valvoline SynPower 5W40 a jiz cca po 500km je olej docela spinavy...je mozny ze diky bohatsi smesi kterou to dava za studena (diky po..anymu termostatu) tam je proste vic sazi nebo tak neco?
Ot. 3: chci tam na jare dat olej Mobil, 0W40 a dale menit po 10000km jelikoz jezdim 90%mesto. Bude tohle rozumny?


Diky vsem za jakekoliv napady a rady.
LosBizardos
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: sob 23.01.2010 01:00
Klubové ID: 3494

#2 Příspěvek od LosBizardos »

jo pro upresneni je to 320D r.v. 2000, tudiz rotacka VP44
sobol
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: stř 30.01.2008 01:00
Bydliště: Brandýs nad Labem

#3 Příspěvek od sobol »

LosBizardos píše:Zdravím, mám nějakou dobu problém s termostatem (asi s tim na EGR) je v nem mensi dira nicmene z nej chladici kapalina jiz netece, tudiz jsem na ten problem tak nejak pozapomnel. Kazdopadne ted v zime se auto skoro nechce zahrat na provozni teplotu (pri jizde mimo mesto, ve meste se zahreje). Jezdim s tim velmi opatrne, max 2500 ot, velmi pozvolna atd... Pouze pri zahratem (ve meste) obcas pruslap tak do 3500ot.

Je mozne ze to diky tomu zere ve meste v techto mrazech a pri relativne kratkych vzdalenostech kolem 10litru/100km? Jako jinak to jede velmi dobre, i tahne v poradku atd...
Otazka 2: Nedavno jsem vymenil olej BP 5W30 kterej tam byl 12000km za Valvoline SynPower 5W40 a jiz cca po 500km je olej docela spinavy...je mozny ze diky bohatsi smesi kterou to dava za studena (diky po..anymu termostatu) tam je proste vic sazi nebo tak neco?
Ot. 3: chci tam na jare dat olej Mobil, 0W40 a dale menit po 10000km jelikoz jezdim 90%mesto. Bude tohle rozumny?


Diky vsem za jakekoliv napady a rady.

pokud je ten termostat pruchozi,tak se nedivim ze se to nechce ohrat,kup ho a uvidis,stoji asi 1000kc
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

Termostat vyměn.
Že je olej hned špinavý je u nafty normální.
A nechápu na co tam budeš lejt 0w-40.Ta 5w40 je ideální a stačí jí měnit po 12-15000 km.
LosBizardos
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: sob 23.01.2010 01:00
Klubové ID: 3494

#5 Příspěvek od LosBizardos »

no mozna je 0w40 o neco drazsi, ale po tom co jsem si tady precetl ze rychleji prohreje motor jak psal najaky profik v kategorii o olejich, tak si myslim ze obzlast pro me kdyz jezdim couracky to bude dobry....ale radeji se ptam co vy na to...
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#6 Příspěvek od libovka »

Taky ti ho to může značně začít žrát a není předepsanej pro tenhle motor.Nehledě na to že se nemá přecházet např. z 5w-40 na 0w-40.
Pitris
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.02.2009 01:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Pitris »

Tak ať nezakládám nový téma.Ráno když je teď tak 8 stupňů tak se mi auto zahřeje dejme tomu,ale pak mi ručička teploty padne na čtvrtku a pak začne stoupat znovu k půlce kde už většinou zůstane.Naopak když jedu odpo kdy je tak 12-16 stupňů tak se zahřeje úplně normálně a drží se na půlce tam kde má a už se ani nehne.Že by termostaty se semnou loučily?? Ještě když to udělalo poprvé tak jsem zkoušel dotáhnout víčko na nádobce na chladiči a šlo o dvě otáčky dotáhnout.Je možné že se to jen zavzdušnilo??Díky za rady.Jo je to 320D 110kW.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#8 Příspěvek od shade741 »

Teť mi to kolísání teploty dělalo 325 TD nechtělo se zahřát a dyž se zahřálo tak to spadlo a pak zase lezlo nahoru. Vyměnil jsem termostat a je po problému 8)
Pitris
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.02.2009 01:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od Pitris »

Taky to tak vidím,ale jsou tam dva hehe takže budu muset vyměnit oba.Dík
Pitris
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.02.2009 01:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Pitris »

Nějakej navod co a jak atd.nemáte někdo???
Pitris
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.02.2009 01:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od Pitris »

Tak termostaty zdárně vyměněny,byl to teda porod.Trvalo mi to celkem dlouho,dělal jsem to poprvé.Ještě se chci zeptat na radu ohledně ovzdušnění.Co je ovzdušňovací šřoubek vedle nálevky tak tama už valí normálně voda bez bublinek,co je na E/AGR ventilu tak také,ale co je na hadici kousek od ventilu tak tam ani ťuk,dělám něco špatně??To co jsem vylil když jsem vyměňoval termostaty to tam zas je zpátky.Byl jsem se s tím projet a zahřívalo se to normálně,normálně to topí,rafička se drží uprostřed vše cajk,ale když povolím ten ovzdušňovák co je na té hadici tak s toho nic nejde a akorád jde voda ven z nádobky a pění jak sviňe,ale když ho nepovolím tak normálně cirkuluje a žádný problém.Tak co včil.Děkuji
Odpovědět