Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Rozvody - řachtající řetěz E36 320i M50

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#21 Příspěvek od BMWIIIPower »

mequi píše:Tak už nevím. To řachtání se ozývá stále. Je možné, že by byl řetěz tak vytahanej? Jak jsem to měl rozebrané, tak ten řetěz byl o dost volný. Nebo takhle: Jak je na něm napínák, tak je dost vysunutej ( ten napínák) oproti obrázku v Jak na to? Ale tam je zase otázka jak věrně to autor nakreslí páč jsou tam pouze obrázky a ne fota. Na druhou stranu, kdyby byl ten řetěz tak vytahaný, tak by to řachtalo podle mě stále. Budu to asi pozorovat ve více lidech a možná se na to přijde. Kdyby někdo přišel na cokoliv, co by to mohlo být, dejte vědět. Díky.
No já si řetězy poměřil v elitu s novýma,ale je fakt,že kvůli tomu je vyndávat je blbost?A dokonce řetěz na na oil čerpadlo byl nový delší 8O .Jinak bych zkusil ještě napínák z boku a vodící lišty.
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#22 Příspěvek od mequi »

Ješte mě napadá, jestli by to nemohl dělat setrvák. Při chcípání motoru sa oklepe. Tak jestli, když stojí delší dobu, tak jestli nemůže mlátit. Ten zvuk jde taky jakoby ze spoda a rozléhá se to všude pod autem. Je to jen úvaha a vím - od setrváku je to trochu dál ten rozvodový řetez. Ale jeden nikdy neví. Až bude venku trochu hezky tak se na to kouknu. V tom mrazu se mi do toho FAKT nechce.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#23 Příspěvek od Foldas »

změřil bych jak rychle se zvedne tlak oleje po nastartování
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#24 Příspěvek od mequi »

Kontrolka zhasne tak 1 max. 1,5 vteřiny po nastartování.
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#25 Příspěvek od Paty »

to je normální
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#26 Příspěvek od mequi »

Tady se řeší spodní napínák řetezu. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=92187
Je to sice M ale co všechno musím vyměnit? Jaké díly?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#27 Příspěvek od Kami1 »

5,7,13 (,10)
(+1,2,4)
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#28 Příspěvek od mequi »

Kamil1: jde mi zatím jen o napínák. Takže 13 určitě a 10 asi. Pochopil jsem to správně?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#29 Příspěvek od Kami1 »

jo 13,

mezi 10 a 11 v podstatě nedochází k žádnýmu pohybu, který by znamenal nějaký opotřebení způsobující netěsnost,
tak bych řek, že je to zbytečný.
ale 5 a 7 můžou být vyježděný.
disgorge13
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: sob 09.02.2008 01:00

#30 Příspěvek od disgorge13 »

Ahoj,



mel jsem neco podobenho na e46,330i motor M54
rachtani slo do celeho motoru,take jsem mel obavy ze je to neco
na rozvodu nakonec to delala visko spojka
(rachtani se projevovalo pouze u ohrateho motoru za studena nic)

zkus - zastavit rukou vrtuli a poslechnout jestli to rachta


---
pekny den
Ondrej
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od xSAFA »

disgorge13 píše:zkus - zastavit rukou vrtuli

Raději bych volil noviny, hadr... trocha bezpečnosti neuškodí :)
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#32 Příspěvek od mequi »

disgorge13 píše:Ahoj,



mel jsem neco podobenho na e46,330i motor M54
rachtani slo do celeho motoru,take jsem mel obavy ze je to neco
na rozvodu nakonec to delala visko spojka
(rachtani se projevovalo pouze u ohrateho motoru za studena nic)

zkus - zastavit rukou vrtuli a poslechnout jestli to rachta


---
pekny den
Ondrej
Mně to zařachtá jenom tak 3 až 4 vteřiny. Nestihnu vyskočit z auta. Zkusím shodit řemen a uvidím. Ale dík za postřehy. Každý nápad je vítaný. :wink:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Viska je přímo na hřídeli na motoru a ne přes řemen, pokud si to dobře vybavuju, ne?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#34 Příspěvek od Kami1 »

na vodní pumpě
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#35 Příspěvek od mequi »

Tady jsem našel jeden inzerát. Jde mi jen o ilustraci, nechystám se ho koupit. Není tam vidět díl 13, který bych měl vyměnit.
http://translate.google.cz/translate?hl ... rmd%3Divns

Nebo se dívám špatně???
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#36 Příspěvek od Kami1 »

13 je těsnící kroužek toho pístku (zasunutej ve válci)
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#37 Příspěvek od mequi »

Ale ani na rozkladu toho napínáku není nic vidět, proto se ptám.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#38 Příspěvek od Kami1 »

díval jsem se jenom na ten obrázek nahoře :)
tak v tom případě nevím, asi změna konstrukce :ja_nic:
ještě by mohla být unavená pružina 12
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#39 Příspěvek od mequi »

Kdyby byla unavená pružina, neřachtalo by to stále? Nebo ta pružina tlačí napínák na lištu jen dokud se nenatlakuje olejem?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#40 Příspěvek od Kami1 »

řek bych, že právě to druhý

co se mi ale zdá z té konstrukce (soudím jen z foto),
že v tom pístním mechanizmu není jednocestnej ventil,
kterej by napínák držel roztaženej a tu funkci při startování přebírá ta pružina.
takže bych to zařehtání bral jako víceméně normální
(tu pružinu bych ale rozhodně zkusil vyměnit, vypadá, že je dělaná na větší sílu)

tady jsou taky nějaký foto
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... pgrade.htm
http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts-Ca ... Parts.aspx
Odpovědět