Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Občas lehce namodralý kouř z výfuku

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#1 Příspěvek od StepanMatl »

Ahoj, všiml jsem si, že chvílema je kouř lehce namodralý, jindy zase krásně bílý. Olej podle mne neubývá, drží se kousek nad MIN riskou (občas se rosvítí oranžová kontrolka mazání).
Může mi to žrát trochu olej kvůli špatnému separátoru nebo olejovému filtru? Setkal se s tím někdo? Díky.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#2 Příspěvek od bibikuba »

Myslím že modrý kouř jednoznačně připečený motor-kroužky.Pak tomu nasvědčuje i spotřeba oleje,jak uvádíš..Možná se ale pletu. :roll:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no hlavne jezdit na minimu az se rozina kontrolka pze mas nizkou hlaadinu taky teda neni zrovna dvakrat moudry ;) musis dolit olej a zjistit jakou mas spotrebu a podle toho muzes soudit dal ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#4 Příspěvek od Kami1 »

olej tam může jít
a/ vodítkama - bude to znatelněji víc hulit po delším odstavení
- vyměnit gufera ventilů
b/ přes kroužky - horší komprese
- vyměnit kroužky
nebo zkusit odkarbonovat a nalít do nového (synt.) oleje přísadu na uvolnění kroužků (nejistej výsledek)
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Brody »

Jak píše MattyX, nejprve dolít. Jezdit na minimu nedělá dobře žádnému motoru :wink:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#6 Příspěvek od Kami1 »

Brody píše:Jezdit na minimu nedělá dobře žádnému motoru :wink:
proč?

StepanMatl: může to být i k.o. turbem, co je to za motor?
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#7 Příspěvek od StepanMatl »

Je to jedna z prvních 320d, turbo nevykazuje žádný známky opotřebení...
dejv09
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 18.12.2010 01:00

#8 Příspěvek od dejv09 »

Ahoj většinou je to známka připečeného motoru. Dá se tomu pomoct tak, že vypustíš olej odmontuješ vstřikovače a do každého válce naleješ asi 1-2dl petroleje do většinou se to nechá přes noc, ale aspoň 10hod. pak nalejes olej a protočíš motor startováním. Petrolej se dostane pryč, vstřikovače zpět a mělo by být hotovo. :D
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#9 Příspěvek od StepanMatl »

Ahoj, připečený myslíš nedostatečným chlazením? Měl jsem vadnou vodní pumpu, mohla tohle způsobit?
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#10 Příspěvek od bibikuba »

Naftáka stačí trošku uvařit a motor je hned připečenej,benzínák to ustojí ale u nafty je to hnedka...
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#11 Příspěvek od bibikuba »

A nejlíp to poznáš když to startuješ studené,jestli ten motor běží chvilku po nastartování nepravidelně a kouří modře tak je to jasné..Když se pak ohřeje tak může jezdit normálně i bez modrého kouře-olej se stačí vypalovat.Když už ho tam jde moc tak Ti to bude kouřit modře pořád..Změřil bych kompresi a uvidíš,možná tam ten olej může jít i přes ty těsnění ventilů jak je psáno nahoře..
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#12 Příspěvek od StepanMatl »

Motor běží pořád krásně...
dejv09
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 18.12.2010 01:00

#13 Příspěvek od dejv09 »

Ta vodní pumpa to určitě způsobit mohla. Motor se připeče kdyz je špatně chlazený. Klidně si nech změřit tlaky válců a poznáš to hned. Jestli nemáš možnost změřit to, tak s tím petrolejem je to nejjednodušší varianta a pokud si trochu zručný a máš nářadí, tak to zvládneš i sám 8)
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#14 Příspěvek od StepanMatl »

Ale zas podle teploměru měl motor nomální teplotu, přesně uprostřed... dál se ani nehnul, ani na dálnici, když jsem se plazil pro novou pumpu a furt dolejval vodu :)

// Jinak vypočítal jsem, že to žere cca 1 litr oleje na 10 tisíc km.
dejv09
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 18.12.2010 01:00

#15 Příspěvek od dejv09 »

Ten litr oleje je celkem v pohodě. Ale namodralý kouř nasvědčuje připečný motor. černý znamená vyběhaný motor nebo turbo. Bílý znamená že spaluje vodu většinou těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava. Ale jak píšu nejlepší je změřit tlaky nebo ten petolej, rozhodně tím nic nepokazíš! Pokud je to připečené tak petrolejem pístní krožky povolí a vše bude zase ok.
dejv09
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 18.12.2010 01:00

#16 Příspěvek od dejv09 »

Píšeš žes doléval vodu? Jestli se ztrácí, tak to bude nejspíš to těsnění pod hlavou.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#17 Příspěvek od StepanMatl »

Ztrácela se kvůli netěsnící vodní pumpě, koupil jsem novou, to už je měsíc zpátky, od té doby ani kapka ;-)

// Tlaky by ti měla říct diagnostika ne?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#18 Příspěvek od Kami1 »

ne, kompresiometr
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#19 Příspěvek od StepanMatl »

Ale špatná komprese by se projevovala chvěním otáček, a ty se ani nehnou...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#20 Příspěvek od Kami1 »

tak to máš to auto potom úplně v pořádku...
Odpovědět