Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Bezninový čerpadlo - palivová pumpa?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Jendix »

Ahoj, jen se čistě ptám? Jak se pozná vadný, resp. postupně dosluhující palivový čerpadlo. Je to náhlá smrt, nebo se např. postupně zhoršujou starty. Co jsem tak slyšel, čas od času se to někomu vysere, nerad bych proto zůstal stát někde v prdelákově na dálnici a zbytečně platil odtah. Má cenu to vyměnit preventivně? Mám r.v. 96/7, si zase řikám že by to nemuselo bejt ještě v tahu. Ale zase upřímě, když občas rychleji otočim klíčkem a zastartuju (kor v létě po delším stání na slunci) trvá to dýl než motor naskočí, v porovnání s chvilkovou prodlevou v poloze klíčku ''normálního chodu'' motoru. Předem díky.. ;)
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od capri »

mě to udělo to že to jednou šlo a pak nešlo nastartovat a pak už to nešlo vubec takže náhlá smrt
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jendix »

capri píše:mě to udělo to že to jednou šlo a pak nešlo nastartovat a pak už to nešlo vubec takže náhlá smrt
a kolik máš najeto? vim že je to spíš závislý podle počtu startů, a bude to i dost individuální.. ale jen tak orientačně..

jinak k výměně.. koukal jsem že stačí koupit jen samotný čerpadlo.. co jsem koukal na elit, tak tam maji snad dokonce celou sadu (čerpadlo i s plovákem)

myslim že stačí např. toto:
http://cgi.ebay.de/Kraftstoffpumpe-Benz ... 58841501a9

ps: myslíš že má cenu se pojistit a vyměnit to dopředu?
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od capri »

mam najeto 220000km jinak ja koupil jen čerpadlo za 1200 nejaky německy ale značku nevim už pak hadičku (musel sem ji vyměnit pač ta co tam byla byla tak tvrda že sem ji musel říznout

tady máš nejaky fotky :)
Přílohy
a samotny čerpadlo bez ničeho
a samotny čerpadlo bez ničeho
L1010546.jpg (55.66 KiB) Zobrazeno 2048 x
pod vlastnim čerpadlem (místo kudy to tlačí benal nahoru přez komutátor (u kteryho už chyběli dva poly)
pod vlastnim čerpadlem (místo kudy to tlačí benal nahoru přez komutátor (u kteryho už chyběli dva poly)
L1010545.jpg (41.37 KiB) Zobrazeno 2048 x
vršek čerpadla a taky chyba proč nejelo :)
vršek čerpadla a taky chyba proč nejelo :)
L1010543.jpg (54.96 KiB) Zobrazeno 2048 x
vlastní čerpadlo
vlastní čerpadlo
L1010538.jpg (61.05 KiB) Zobrazeno 2048 x
sací část čerpadla vykuchaná
sací část čerpadla vykuchaná
L1010536.jpg (54.21 KiB) Zobrazeno 2048 x
číslo čerpadla - BOSCH 0 580 453 053
číslo čerpadla - BOSCH 0 580 453 053
L1010531.jpg (38.47 KiB) Zobrazeno 2048 x
ještě jednou komplet
ještě jednou komplet
L1010524.jpg (65.34 KiB) Zobrazeno 2048 x
barvy drátů a +- pol
barvy drátů a +- pol
L1010522.jpg (43.52 KiB) Zobrazeno 2048 x
komplet se starym čerpadlem
komplet se starym čerpadlem
L1010520.jpg (52.02 KiB) Zobrazeno 2048 x
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od capri »

no nevim jestli na to máš zbytečný peníze tak bych to asi koupil jestli ne tak hotl až to skáchne ale podle těch fotek co sem ti poslal je to dost nebezpečny pač přez uhliky a komutator kterej vlastně jiskří to tlačí všechen benal no a jelikož mě tam dva poly chyběli tak to asi nebylo uplně idealni
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Jendix »

capri píše:no nevim jestli na to máš zbytečný peníze tak bych to asi koupil jestli ne tak hotl až to skáchne ale podle těch fotek co sem ti poslal je to dost nebezpečny pač přez uhliky a komutator kterej vlastně jiskří to tlačí všechen benal no a jelikož mě tam dva poly chyběli tak to asi nebylo uplně idealni
jestli jsem to správně pochopil.. tak u čerpadla se musí prohodit sací část.. tzn. ty lopatky který tlačeji benzín my zůstanou ze starýho čerpadla.. (na tom nic neochází?)
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od capri »

nenene prohodíš celý čerpadlo to co sem tam nafotil tak to sem musel to stary rozřezat !!! takže na fotkách je znehodnoceny to stary co sem vyndal jinak novy je takovej stříbrnej válce (na fotkách kde to je komplet je to zastrčeny v tom plastu a vykukuje jen kousek)

ty plastovy lopaty sou pod plastovym krytem a sou tam jen k prvotnímu nasátí paliva to podstatny obstarává to kovove trochoidní čerpadlo (to je to s těma vlnitejma zoubkama)
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Jendix »

capri píše:nenene prohodíš celý čerpadlo to co sem tam nafotil tak to sem musel to stary rozřezat !!! takže na fotkách je znehodnoceny to stary co sem vyndal jinak novy je takovej stříbrnej válce (na fotkách kde to je komplet je to zastrčeny v tom plastu a vykukuje jen kousek)

ty plastovy lopaty sou pod plastovym krytem a sou tam jen k prvotnímu nasátí paliva to podstatny obstarává to kovove trochoidní čerpadlo (to je to s těma vlnitejma zoubkama)
aha.. takže to pod tímto odkazem je v podstatě celý čerpadlo jestli to správně chápu..
http://cgi.ebay.de/Kraftstoffpumpe-Benz ... 58841501a9

jinak zpětnej ventil kvůli padání tlaku je v čerpadle? nebo je součástí toho zbytku? jestli se nepletu někdo tu psal že u staršího čerpadla po čase padá tlak.. tak se jen ujištuju..
PolarBear
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: úte 22.09.2009 00:00
Klubové ID: 2153

#9 Příspěvek od PolarBear »

Palivova pumpa udela papa ala nahla smrt. Menil jsem ji taky na E36.
Nalitano to melo: skoro 340 tkm :) ale zase videl sem borca kterymu udelala papa pri nejakych 260tkm (Mozna mel ale stocenej tachec...:) )
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Jendix »

PolarBear píše:Palivova pumpa udela papa ala nahla smrt. Menil jsem ji taky na E36.
Nalitano to melo: skoro 340 tkm :) ale zase videl sem borca kterymu udelala papa pri nejakych 260tkm (Mozna mel ale stocenej tachec...:) )
no já mám 240 tkm , a řek bych že poctivejch.. ale zaráží mě občas to, že to v létě při velkým horku a víc jak jednodením stání na slunci trochu dýl točí.. než to chytne.. myslim že je to právě čerpadlem..
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od capri »

mě to dělalo tak nejak podobně uplně nejdřív se motor otočíl asi 3x než chytl pak zas chvíli startoval normálně (to asi kvuli tomu že se zastavil na polech ktery nechyběli) a pak to nešlo zas vubec nastartovat
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Jendix »

capri píše:mě to dělalo tak nejak podobně uplně nejdřív se motor otočíl asi 3x než chytl pak zas chvíli startoval normálně (to asi kvuli tomu že se zastavil na polech ktery nechyběli) a pak to nešlo zas vubec nastartovat
a jak je to s padánim tlaku paliva? já vim že je to problém u naftáků? protože mě to tak nějak startuje stejně, horší je to pouze když rychle otočim klíček do polohy starteru, při pomalejším otáčení s prodlevou než pozhasínaji některý kontrolky to naskočí rychleji.. z toho dedukuju že je to bud čerpadlem nebo padánim tlaku v podavací větvi palivový soustavy
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od capri »

když otočíš klíček so polohy před startem tak čerpadlo na par vterin zapne a natlakuje a když otočíš rovnou do stratování atk to chvíli trvá než čerpadlo tatlakuje ja už si ted nepamatuju jestli byl na tom čerpadle nejakej zpětnej ventilek nebo ne ale i kdyby jo tak po tech letech už asi taky nebude 100% jinak až to budeš měnit tak vyndej pojistku nebo relatko palivovyho čerpadla a několikrát zastartuj když to chytne tak počkej až to chcípne pak tak ještě 2x zastartuj at vypustíš tlak z hadic a pak čerpadlo vyndej tim že odšroubuješ velkou plastovou matici na nádrži je na prave straně pod zadnima sedačkama pod plechovym krytem hadice až je odpojíš tak si je nejak zajisti aby ti nezapadli někam do haje a vyndavej ho opatrně jde to blbě kvuli plováku at ho neulomíš jako já :D povedlo se mi tam nalomit takovej zobáček co drží komplet plovák i s poťákem v jedne poloze :)
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#14 Příspěvek od Studna »

Prosím tě, kde jsi koupil to čerpadlo za 1200kč? Docela nutně bych ho potřeboval.
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od capri »

nejautodily@email.cz sem napiš kluk to vozí z německa jinak skus tady na foru ještě napsat členovi Addict ten taky umí díly za supr ceny :-)
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Jendix »

taky sem ted v německu.. takže kdybys chtěl.. můžeme se nějak domluvit.. můžu objednat rovnou dvě.. odkud jsi?
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 2218

#17 Příspěvek od Paavo »

cus ,taky se hlasim k tem lidem, co maj asi problem s cerpadlem......zacala zima a rek bych , ze opet blbne cerpadlo...pres leto nic a tedko to pekne cuka a bubla,jako kdyz dochazi benzin.Studeny starty jsou vzdycky v pohode,ale jakmile clovek necha auto tak 2 hodky stat,tak musi vzdycky pravidelne startovat az na podruhy,kdyz bylo leto, tak klidne na potreti(ale to to zase necukalo).CHci se optat,nevite, jestli to "padani" paliva vyresi pouze nova pumpa(walbro) a nebo se musi koupit celej ten bazmek co jde do nadrze?DIky
PolarBear
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: úte 22.09.2009 00:00
Klubové ID: 2153

#18 Příspěvek od PolarBear »

Cau Lidi, tak mam zase problemek s pumpou(mozna)
Auto startuje jak svicary i v zime, ale uz se mi 3x stalo ze z niceho nic mi chciplo (po prvnim startu v zime, jeste nezahraty) na krizovatce a neslo ani za prase nastartovat. Pomohlo jen roztlaceni a na rychlost to naskocilo.

Pak mi to dalo zas pokoj na par dni a pak se to stalo zase. Uplne stejny scenar jen +- metr vedle :-D (celkem se to takhle stalo 3x) Muze byt problem v necem jinym? Mozna elektrika?

Jo jeste dodam ze jde o E36 316i (rok 91)
Diky
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#19 Příspěvek od Studna »

Může to dělat čerpadlo, konkrétně konektory které vedou k motůrku. Vyndal jsem čerpadlo z nádrže které nešlo, venku jsem ho připojil a šlo, dal jsem ho zpátky a šlo 3s pak se zastavilo, venku zase šlo. Nakonec jsem zjistil, že pokud zahejbám s konektorem u motorku rozběhně se, ale jak auto jede tak se to klepe a ztratí to kontakt. Vyndej si čerpadlo ven a přezkoušej ho. Taky to může dělat dalších x věcí. Zkouškou čerpadla bych začal.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Jendix »

to by ale mělo bejt normální ne? když se otočí klíčkem tak čerpadlo neběží v kuse, natlakuje a vypne.. pokud se nepletu..
Odpovědět