Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zapojení LAMBDA SONDY

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
whicar
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 08.07.2006 00:00

#1 Příspěvek od whicar »

Může mi nekdo poradit? Koupil jsem si novou lambdu a nevím jak ji zapojit. Původní má barvy kabelů: červený, černý, žlutý a bílý. Nová: černý, šedý a dva bílé.
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#2 Příspěvek od michal09 »

jakej máš motor? Ty barevný s tou červenou a žlutou jsou s novějším konektorem, ty dva bílý jsou se starším konektorem... Nejspíš jsi koupil starší konektor než máš, ale neměl yb to být problém, stačí z nové lambdy odstřihnout konektor a napájet tam tam tvůj co máš teď na autě... hlavně bacha, nezaměň kabely! :) Zrovna teď se chytám na to samé - přepájet konektory... :wink:
whicar
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 08.07.2006 00:00

#3 Příspěvek od whicar »

Mam motor M52. Ptal jsem se který kabely mám spojit. Že musím vyměnit konektor je mi jasný. Stejně jsou tam krátký kabely.
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#4 Příspěvek od michal09 »

pokud jsi ještě nezačal s letováním, vykašli se na to, nemá to cenu... viz. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 478#516478

Kabely zapojíš stejně, koukni se zepředu na ten konektor, nakresli si, jak jsou ty kabely zapojený a zapoj je stejně na ten druhej konektor... U motoru M43 je to následnovně a u toho tvého to bude myslím stejný...

ČERNÁ s ČERNOU

BÍLÁ s BÍLOU (1)

ŽLUTÁ s BÍLOU (2)

ČERVENÁ s ŠEDIVOU
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od PavelJandak »

Ahoj lidi,dneska jsem se chystal vyměnit lambdu na své Z3,1.8,r.v.96 a zjistil jsem, že mám odpadlý drátek z toho konektoru, který jde do motoru.Je to upadlý přímo u konektoru, takže pájet to nepůjde a ani nevím zda by to šlo, podle toho co jsem tady četl.Taky se chci zeptat, jak mám zapojit novou lambdu.Nová má drátky 2x bíly,černý a šedý, ale do motoru mi jde žlutý,černý,hnědý,zelený.Díky za rady
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#6 Příspěvek od michal09 »

Pavle máš ten samej motor co já - M43B18, takže si jen pročti co jsem zde kdysi psal, teď už si z toho nic moc nepamatuju, ale v tý době když jsem to řešil jsem měl všechno zjištění a vše jsem sem napsal, tak to pročti. Třeba to zapojení těch barev jsem rozepsal hned o 1 přísvěk výš... :wink:
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od PavelJandak »

však jsem si to pročetl,ale nikde jsme nezjistil co mám dělat, pokud mám odpadlý drátek z toho protikusu jak se zapojuje lambda a taky nikdo zde nepsal, že má barvy žlutá,červená,hnědá,zelená.Řešilo se tady žlutá,červená,bílá,černá, ale o tom co mám já, jsem nikde nic nenašel
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od paveld »

Tu červeno/černo/žluto/bílou bych rozhodně s černo/šedo/bílo/bílou nezaměňoval, je to uplně jiná lambda a uplně jinak funguje. Ta první se dávala na M52ky, na jinym motoru jsem ji zatim neviděl...
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od PavelJandak »

Tak to teda vážně nevim.Koukal jsem do TP a kolonce typ motoru mam 184E2,žádný M53B18 jsem nenašel, tak jsem teď docela na vážkách,jestli tam je vůbec motor, který tam má být.Jak by se to dalo ověřit?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

To máš napsané v pořádku :) Pokud si nejsi jistý, co je to za motor, tak sem hoď jeho fotku, podle té se to poznat dá :)
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od PavelJandak »

Ahoj lidi,tak jsem koukal na svoji starou lambdu a ta má drátky 2x bílý,černý a šedý stejně jako ta nová.Akorát v tom druhym konektoru jsou žlutý,červený,černý a bílý.Taky jsem zjistil,že ty konektory mají zámky,takže jinak se ta lambda prostě zapojit nedá.Akorát mě teda trápí ten upadlý drátek z toho druhýho konektoru.Dá se ten konektor nějak rozebrat nebo co se s tim dá dělat?Ještě jsem sem hodil foto motoru,jestli teda někdo pozná,zda je to M43B18
Přílohy
IMG_2084.JPG
IMG_2084.JPG (70.86 KiB) Zobrazeno 825 x
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ano, tohle je M43 (zdvihový objem z fotky nepoznáš, ale typ motoru ano)...
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#13 Příspěvek od michal09 »

Fx píše:Ano, tohle je M43 (zdvihový objem z fotky nepoznáš, ale typ motoru ano)...


Píše že má Z3 1.8, tak to bude na 100% M43B18. 1.6ka se do Z3 nedávala ne? :)
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od PavelJandak »

V tom případě teda nechápu, proč tam jsou jinačí drátky.A poradí mi teda někdo,co se dá dělat s tim konektorem, ze kterého je upadlý drátek?Je nějak rozebiratelný.Drátek odpadl přímo u konektoru,takže spájet ho je nemožný,leda to nějak rozebrat, ale to nevím jestli jde.Díky
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od PavelJandak »

Tak jsem se ještě podíval na ten konektor a zjistil jsem jednu věc.AKbíky do motoru mají barvu,černý,žlutý,hnědý,zelený.V konektoru jsou zapojeny 1-černý,2-žlutý,3-hnědý,4-zelený a lambda sonda je v konektoru zapojena takto 1-šedý,2-černý,3 a 4-bílý.Zjistil jsem ale,že když připojim multimetr na konektor k motoru na pin č.3-hnědý kablík a na kostru,tak píská.Tudíš jsou propojené.Na lambdě tomu odpovídá bílý kablík,takže jsou propjené bílá s hnědou a celé to jde na kostru.Bílá je ale vyhřívání.To ale přeci nemůže být připojené na kostru.Nebo ano?Už jsem z toho vážně hotovej.Díky za rady
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od PavelJandak »

ještě jsem zjistil,že černý kablík na lambdě je signál,bílé výhřev a šedý uzemnění.Pokud bych otočil klíčkem,dalo by se multimetrem zjistit který kablík je signál?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od paveld »

No tak podle mě musí jít jeden bílej na kostru a druhej na plus aby to vyhřejvalo.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Zapojení lambda sond se změnilo a náhradní díly se vyrábí jen v novém zapojení, takže se to musí přepojit. Podle typu auta a roku výroby je možno nalézt na http://wds.qclt.com/ .

Obrázek
PavelJandak - pošli mi fotku toho konektoru, posílám Ti SZ.
PavelJandak
Registrovaný
Příspěvky: 335
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Hostinné
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od PavelJandak »

Ahoj,psal jsem Ti SZ, tak se mi pak prosím ozvy.Díky
Odpovědět