Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Výkon 1.8Iesa??
- George_D
- Registrovaný
- Příspěvky: 7737
- Registrován: stř 10.03.2004 01:00
- Bydliště: Měšice
- Klubové ID: 49
- Kontaktovat uživatele:
Ja měl na Compactu pneu 215/45/17 a dle tacho 225 na rovině jel. Motor M42 a samosvor 3.15 . Jinak jeden z nej motoru, co jsem kdy měl, s tak malym obsahem to fakt jede 


E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Teoreticky kola se stejným obvodem a šířkou, ale jiným ráfkem budou mít spotřebu a akceleraci shodnou. Akorát ten vetší ráfek bude nejspíš težší což ovlivní valivost atd.jarda píše:No já se chtěl jen ujistit, nikde jsem tady nenašel že by někdo na plnou hubu řekl že když má kolo s pneumatikou stejný obvod (a šířku) tak je jedno (z hlediska akcelerace a spotřeby) jaký má průměr ráfku.
díky.
V praxi záleží na modelu výrobce, směsy, vzorku a opotřebení, což ovlivněje akceleraci a spotřebu.
Tohle je zajímavá kalkulačka. Žádný pneu v kombinace ráfků a profilů pneu nebudou ve výsledku v průměru a obvodu stejný. Vždycky je o pár mm rozdíl.
http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php?s ... _pneu_a=17
Takže různé předepsané rozměru kol z techničáku se stejně liší průměrem a obvodem. Pak se mění akcelerace/maximálka/spotřeba.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
teoreticky souhlasim, ale rozdil tech par mm je houby, daleko vic akceleraci ovlivni styl razeni
rovnez treba povrch vozovky bude mit vetsi vliv na spotrebu nez material gumy(nepocitam specialky)
vetsi(tezsi) rafek- horsi akcelerace, ale mensi valivej odpor(pri zachovani obvodu), takze uspora zas bude podle dynamiky jizdy
vyssi tlak pneu zase snizi spotrebu na ukor adheze
funkcnost tlumicu tez muze vyrazne ovlivnit akceleraci i spotrebu
kalkulacka je super, taky pouzivam
kdyz to shrnu, tak tam kde jeden ridic pri zmene rozmeru rafku zaregistruje zlepseni, tak ridic s odlisnym stylem jizdy zase zaregistruje zhorseni
kdyz mas jinej difer, musis taky jinak radit
rovnez treba povrch vozovky bude mit vetsi vliv na spotrebu nez material gumy(nepocitam specialky)
vetsi(tezsi) rafek- horsi akcelerace, ale mensi valivej odpor(pri zachovani obvodu), takze uspora zas bude podle dynamiky jizdy
vyssi tlak pneu zase snizi spotrebu na ukor adheze
funkcnost tlumicu tez muze vyrazne ovlivnit akceleraci i spotrebu
kalkulacka je super, taky pouzivam
kdyz to shrnu, tak tam kde jeden ridic pri zmene rozmeru rafku zaregistruje zlepseni, tak ridic s odlisnym stylem jizdy zase zaregistruje zhorseni
kdyz mas jinej difer, musis taky jinak radit
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 370
- Registrován: ned 24.06.2007 00:00
- Bydliště: Královéhradecký kraj
...dneska jsem se díval na pár obrázku na googlu ... vše to byly motory M42 318is v E36tkách a docela čumím, protože jak jde hadice od ventilového víka, tak já ji mám vepředu jako E30
a nějaký další nejasnosti jsem tam našel ... ale motor je E36 tak já nevím ... podívejte se na fotky a napište ... http://e36.rajce.idnes.cz/E36_318is_M42/ díky 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 26.04.2008 00:00
- Bydliště: Strážnice
- Klubové ID: 1880
Zdravym,nechtel sem zakladat nove tema tak se prisockuju sem.Doufam ze to nevadi a nikdo se nenastve.Mam E 46 318 r.v. 99.Obcas kdyz jedu a slapnu na plyn tak se to jen tak velice line roztahne a baworacek je rad ze jede (prehnane receno) a jindy slapnu na plyn a krasne tahne.(zadny zazrak,ale me to staci
) A jeste neco kdyz je studen tak na neutral krasne drzi otacky a rucicka se ani nepohne,ale kdyz nekde zastavim a zase nastartuju tak se otacky docela pohupuji 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 292
- Registrován: čtv 11.12.2008 01:00
- Klubové ID: 2281
- Kontaktovat uživatele:
k té maximálce...je taky krom výše jmenovaného snad i další možnost pokud se nepletu, pokud jsem to nepřehlídnul. pokud si to auto nechal dřívější majitel nachipovat tak je i ten výkon potažmo kroutící moment o kousek výš což pak může dělat ten rozdíl...navíc, když já si nechával dělat chip u 318TI (318IS) tak díky chipu je posunutý i omezovat otáček tuším z původních 6800 ot/min na 7100 ot/min.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 550
- Registrován: sob 04.10.2008 00:00
- Bydliště: Praha( hodně křižovatek hodně rozjezdů:-))
- Klubové ID: 1774
- Kontaktovat uživatele:
Máš asi dost dlouhej diferák to mi jede 535iCuky píše:Nemáte s tímto nějakou zkušenost? mě se to zdá divnýCuky píše:A když jsme u toho výkonu tak by mne zajímalo... Je normální že na 195,50R15 kolech jedu na 2.valt 110 a až pak jde do omezovače a na 4.kvalt jedu 200 ? To mám asi delší difer ne?

Mě to jede na 2 omezovač max 80-85 víc ne
No m44 má prý kratší dif. ale o tolik si nemyslím no abych měl převodovej poměr jako 535ka no nevim nevim. Ono bylo dřív čipovaný než jsem to koupil tak možná proto se měnil difr. Jo a mám dotaz jak poznám samosvor? Vždy když zahrabe tak berou obě to budu asi mýt samosvor ne?bmw4ever píše:Máš asi dost dlouhej diferák to mi jede 535iCuky píše:Nemáte s tímto nějakou zkušenost? mě se to zdá divnýCuky píše:A když jsme u toho výkonu tak by mne zajímalo... Je normální že na 195,50R15 kolech jedu na 2.valt 110 a až pak jde do omezovače a na 4.kvalt jedu 200 ? To mám asi delší difer ne?![]()
Mě to jede na 2 omezovač max 80-85 víc ne
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 550
- Registrován: sob 04.10.2008 00:00
- Bydliště: Praha( hodně křižovatek hodně rozjezdů:-))
- Klubové ID: 1774
- Kontaktovat uživatele:
na diferáku je štítek který když začíná S tak je tam samosvor.Cuky píše:No m44 má prý kratší dif. ale o tolik si nemyslím no abych měl převodovej poměr jako 535ka no nevim nevim. Ono bylo dřív čipovaný než jsem to koupil tak možná proto se měnil difr. Jo a mám dotaz jak poznám samosvor? Vždy když zahrabe tak berou obě to budu asi mýt samosvor ne?bmw4ever píše:Máš asi dost dlouhej diferák to mi jede 535iCuky píše: Nemáte s tímto nějakou zkušenost? mě se to zdá divný![]()
Mě to jede na 2 omezovač max 80-85 víc ne
Popř. si stoupni jedním kolem na štěrk a ruhým na asfalt a hrábni když ti zahrabe i to na asfaltu máš vyhráno.