Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výkon 1.8Iesa??

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#41 Příspěvek od Cuky »

Ach tak to jsem nezkoušel
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od George_D »

Ja měl na Compactu pneu 215/45/17 a dle tacho 225 na rovině jel. Motor M42 a samosvor 3.15 . Jinak jeden z nej motoru, co jsem kdy měl, s tak malym obsahem to fakt jede :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#43 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

jarda píše:No já se chtěl jen ujistit, nikde jsem tady nenašel že by někdo na plnou hubu řekl že když má kolo s pneumatikou stejný obvod (a šířku) tak je jedno (z hlediska akcelerace a spotřeby) jaký má průměr ráfku.
díky.
Teoreticky kola se stejným obvodem a šířkou, ale jiným ráfkem budou mít spotřebu a akceleraci shodnou. Akorát ten vetší ráfek bude nejspíš težší což ovlivní valivost atd.
V praxi záleží na modelu výrobce, směsy, vzorku a opotřebení, což ovlivněje akceleraci a spotřebu.

Tohle je zajímavá kalkulačka. Žádný pneu v kombinace ráfků a profilů pneu nebudou ve výsledku v průměru a obvodu stejný. Vždycky je o pár mm rozdíl.
http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php?s ... _pneu_a=17

Takže různé předepsané rozměru kol z techničáku se stejně liší průměrem a obvodem. Pak se mění akcelerace/maximálka/spotřeba.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#44 Příspěvek od Kami1 »

teoreticky souhlasim, ale rozdil tech par mm je houby, daleko vic akceleraci ovlivni styl razeni

rovnez treba povrch vozovky bude mit vetsi vliv na spotrebu nez material gumy(nepocitam specialky)

vetsi(tezsi) rafek- horsi akcelerace, ale mensi valivej odpor(pri zachovani obvodu), takze uspora zas bude podle dynamiky jizdy

vyssi tlak pneu zase snizi spotrebu na ukor adheze

funkcnost tlumicu tez muze vyrazne ovlivnit akceleraci i spotrebu

kalkulacka je super, taky pouzivam

kdyz to shrnu, tak tam kde jeden ridic pri zmene rozmeru rafku zaregistruje zlepseni, tak ridic s odlisnym stylem jizdy zase zaregistruje zhorseni

kdyz mas jinej difer, musis taky jinak radit
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od capri »

jarda píše:No já se chtěl jen ujistit, nikde jsem tady nenašel že by někdo na plnou hubu řekl že když má kolo s pneumatikou stejný obvod (a šířku) tak je jedno (z hlediska akcelerace a spotřeby) jaký má průměr ráfku.
díky.
v tomhle případě hraje roli už jenom váha :) kompletu ráfek guma
sadamcx65
Registrovaný
Příspěvky: 370
Registrován: ned 24.06.2007 00:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

#46 Příspěvek od sadamcx65 »

...dneska jsem se díval na pár obrázku na googlu ... vše to byly motory M42 318is v E36tkách a docela čumím, protože jak jde hadice od ventilového víka, tak já ji mám vepředu jako E30 :? a nějaký další nejasnosti jsem tam našel ... ale motor je E36 tak já nevím ... podívejte se na fotky a napište ... http://e36.rajce.idnes.cz/E36_318is_M42/ díky ;)
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#47 Příspěvek od Kami1 »

mas to spravne
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#48 Příspěvek od Cuky »

Jojo ta hadice je dobře ,le tam jak píšeš o nějaké přírubě,tak tam být nemá já tam mám však volnbězný ventil je přišroubovanej na jednom z těch šroubů
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 1129
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od _peper »

V motorech jsou podle roku výroby trochu rozdíly. Třeba i v té hadici s odvětráváním deklu ventylů. Novější motory jí mají vzadu starší vpředu.
sadamcx65
Registrovaný
Příspěvky: 370
Registrován: ned 24.06.2007 00:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

#50 Příspěvek od sadamcx65 »

ok, tak to jsem rád ;) zatím jsem objednal váhu vzduchu, tak uvidím jaký v tom bude rozdíl ....
Infernal
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: sob 26.04.2008 00:00
Bydliště: Strážnice
Klubové ID: 1880

#51 Příspěvek od Infernal »

Zdravym,nechtel sem zakladat nove tema tak se prisockuju sem.Doufam ze to nevadi a nikdo se nenastve.Mam E 46 318 r.v. 99.Obcas kdyz jedu a slapnu na plyn tak se to jen tak velice line roztahne a baworacek je rad ze jede (prehnane receno) a jindy slapnu na plyn a krasne tahne.(zadny zazrak,ale me to staci :) ) A jeste neco kdyz je studen tak na neutral krasne drzi otacky a rucicka se ani nepohne,ale kdyz nekde zastavim a zase nastartuju tak se otacky docela pohupuji :(
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#52 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tož vyměň váhu vzduchu, nebo filtr no.. Ale může být kotel věcí. Váha vzduchu - diagnostika - lambda - svíčky - přísávání.. Radši si přečti všechny podobný příspěvky, nic novýho ti k tomu nikdo nenapíše. Co s nějakým vícoktanovým palivem se to nezpraví ? OMV Carrera apod. :lol:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#53 Příspěvek od Kami1 »

taky tipuju vahu,
resp. pal. pumpa nebo reg. tlaku paliva, snimac pedalu plynu...
Koovi
Registrovaný
Příspěvky: 292
Registrován: čtv 11.12.2008 01:00
Klubové ID: 2281
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od Koovi »

k té maximálce...je taky krom výše jmenovaného snad i další možnost pokud se nepletu, pokud jsem to nepřehlídnul. pokud si to auto nechal dřívější majitel nachipovat tak je i ten výkon potažmo kroutící moment o kousek výš což pak může dělat ten rozdíl...navíc, když já si nechával dělat chip u 318TI (318IS) tak díky chipu je posunutý i omezovat otáček tuším z původních 6800 ot/min na 7100 ot/min.
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#55 Příspěvek od Cuky »

Cuky píše:A když jsme u toho výkonu tak by mne zajímalo... Je normální že na 195,50R15 kolech jedu na 2.valt 110 a až pak jde do omezovače a na 4.kvalt jedu 200 ? To mám asi delší difer ne?
Nemáte s tímto nějakou zkušenost? mě se to zdá divný
bmw4ever
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: sob 04.10.2008 00:00
Bydliště: Praha( hodně křižovatek hodně rozjezdů:-))
Klubové ID: 1774
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od bmw4ever »

Já mám e36 318iS M44 a jsem spokojenej auto do města super, s diferem 3.60 to docela jede. Po městě to papá do 8l/100km svižnou jízdou. venku by jsem typoval o něco málo méně.
myslím že to je super motor s poměrem cena/výkon
bmw4ever
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: sob 04.10.2008 00:00
Bydliště: Praha( hodně křižovatek hodně rozjezdů:-))
Klubové ID: 1774
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od bmw4ever »

Cuky píše:
Cuky píše:A když jsme u toho výkonu tak by mne zajímalo... Je normální že na 195,50R15 kolech jedu na 2.valt 110 a až pak jde do omezovače a na 4.kvalt jedu 200 ? To mám asi delší difer ne?
Nemáte s tímto nějakou zkušenost? mě se to zdá divný
Máš asi dost dlouhej diferák to mi jede 535i :lol:
Mě to jede na 2 omezovač max 80-85 víc ne
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#58 Příspěvek od Cuky »

bmw4ever píše:
Cuky píše:
Cuky píše:A když jsme u toho výkonu tak by mne zajímalo... Je normální že na 195,50R15 kolech jedu na 2.valt 110 a až pak jde do omezovače a na 4.kvalt jedu 200 ? To mám asi delší difer ne?
Nemáte s tímto nějakou zkušenost? mě se to zdá divný
Máš asi dost dlouhej diferák to mi jede 535i :lol:
Mě to jede na 2 omezovač max 80-85 víc ne
No m44 má prý kratší dif. ale o tolik si nemyslím no abych měl převodovej poměr jako 535ka no nevim nevim. Ono bylo dřív čipovaný než jsem to koupil tak možná proto se měnil difr. Jo a mám dotaz jak poznám samosvor? Vždy když zahrabe tak berou obě to budu asi mýt samosvor ne?
Koovi
Registrovaný
Příspěvky: 292
Registrován: čtv 11.12.2008 01:00
Klubové ID: 2281
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od Koovi »

zvedni auto, aby byla zadní náprava "ve vzduchu"...a zatoč kolama. pokud se obě kola současně točí stejným směrem je to zamosvor...pokud každé jinak je to obyč diferák...
bmw4ever
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: sob 04.10.2008 00:00
Bydliště: Praha( hodně křižovatek hodně rozjezdů:-))
Klubové ID: 1774
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od bmw4ever »

Cuky píše:
bmw4ever píše:
Cuky píše: Nemáte s tímto nějakou zkušenost? mě se to zdá divný
Máš asi dost dlouhej diferák to mi jede 535i :lol:
Mě to jede na 2 omezovač max 80-85 víc ne
No m44 má prý kratší dif. ale o tolik si nemyslím no abych měl převodovej poměr jako 535ka no nevim nevim. Ono bylo dřív čipovaný než jsem to koupil tak možná proto se měnil difr. Jo a mám dotaz jak poznám samosvor? Vždy když zahrabe tak berou obě to budu asi mýt samosvor ne?
na diferáku je štítek který když začíná S tak je tam samosvor.
Popř. si stoupni jedním kolem na štěrk a ruhým na asfalt a hrábni když ti zahrabe i to na asfaltu máš vyhráno.
Odpovědět