Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výkon 1.8Iesa??

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
SIMI
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: úte 22.04.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#1 Příspěvek od SIMI »

Zdary všem.Chci se zeptat jaké úpravy by byly nutné,abych dosáhnul původního výkonu u E36 18IS rok 92 motor M42 cca. nalítáno 230tis.??Ps:Zdá se mi,že kolem 6 tisících ztrácí výkon maximálka 200km/h a z pořádnýho kopce 210 max.Ve velkým tech. je psáno 213km/h a je mi jasný,že kazdé auto má jestě nějakou tu rezervu??Někde jsem tu četl,že se dá vyšplhat až na + - 230km/h!! Je jasný že už má něco najeto!!Zkrátka jde mi o to,aby byl výkon původní!Díky
fixCZer
Registrovaný
Příspěvky: 290
Registrován: ned 25.05.2008 00:00
Bydliště: Poděbradovo království

#2 Příspěvek od fixCZer »

vyndat rozmontovat vše důkladně vyčistit a asi i něco vyměnit
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#3 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

problem iS je vetsinou postupna ztrata komprese, idealni je vymenit celej polomotor, pokud ti to zacne zrat litr oleje na 100 :-) rozhodne tam nedavej zadne prisady do oleje, garantuju ti, ze zadres motor na klice... jinak bejvale iS na D1 z kopce 235 dle tacho, vic to neslo kvuli omezovaci otacek
“Ability is what you're capable of doing.”
KarelOstrava
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 23.05.2008 00:00
Bydliště: Königsberg
Klubové ID: 2606
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od KarelOstrava »

Zdravím,jen se chci zeptat,je motor 318is dobrý? Chci ho dát do normalní 318ctky...
SIMI
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: úte 22.04.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#5 Příspěvek od SIMI »

Jak si to myslel celej polomotor?Jako jen nějaký díly?Jde mi o to za kolik se dá sehnat motor a na kolik by mi vyšla ta oprava motoru??
ekofresh
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: Bratislava

#6 Příspěvek od ekofresh »

KarelOstrava píše:Zdravím,jen se chci zeptat,je motor 318is dobrý? Chci ho dát do normalní 318ctky...
M44 je lepsi ako M42
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od dsvatos »

ekofresh píše:
KarelOstrava píše:Zdravím,jen se chci zeptat,je motor 318is dobrý? Chci ho dát do normalní 318ctky...
M44 je lepsi ako M42
V čem??? Je to ten samej motor, převrtanej o 1 deci navíc. Výkon je stejnej. A platí se za něj vyší pojistka.
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#8 Příspěvek od ironpipi »

Nech přeměřit tlaky ve válcích a uvidíš...No radši 1.8ISo než 1.9ISo, to bych šel už spíš do 2.3 za stejnou pojistku...
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#9 Příspěvek od Killca »

pojistka je do 1,8 do 2,0 do 2,5 a vejs, u cpp a vsechny tyto kubatury se pro me osobne lisi o 200 kc na rok, takze je to jedno

m44 1,9 je vlastne to samy jako m42 1,8 ale ma o 5 Nm vetsi kroutak a to uz je ku**a znat :-D

krom toho do faceliftovanych e36 se uz 1,8 nedavala, skoncila v 96ym roce, takze kdyz bdues chtit iso splnou nalzi z roku 99 tak uz jedine m44 1,9

z cehoz vyplyva ze vetsina ISek v CR jsou 1,8 a vetsinou trochu sroty
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1386
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od atimen »

Hanz píše:problem iS je vetsinou postupna ztrata komprese, idealni je vymenit celej polomotor, pokud ti to zacne zrat litr oleje na 100 :-) rozhodne tam nedavej zadne prisady do oleje, garantuju ti, ze zadres motor na klice... jinak bejvale iS na D1 z kopce 235 dle tacho, vic to neslo kvuli omezovaci otacek
nechápu jak mohla dat 235 8O ...ja jel n dalnici na 5 do omezovače a mel sem taktak 210 a to uz se ozval omezovac....co mam jinyho že mě to 235 nejede ?(komprese v motoru mám víc než v pořádku :) )
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#11 Příspěvek od CZAirwolf »

atimen píše:
Hanz píše:problem iS je vetsinou postupna ztrata komprese, idealni je vymenit celej polomotor, pokud ti to zacne zrat litr oleje na 100 :-) rozhodne tam nedavej zadne prisady do oleje, garantuju ti, ze zadres motor na klice... jinak bejvale iS na D1 z kopce 235 dle tacho, vic to neslo kvuli omezovaci otacek
nechápu jak mohla dat 235 8O ...ja jel n dalnici na 5 do omezovače a mel sem taktak 210 a to uz se ozval omezovac....co mam jinyho že mě to 235 nejede ?(komprese v motoru mám víc než v pořádku :) )
A) odchylka tacha kvuli kolum
B) vliv delky diferu
C) no, ojetost motoru
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1386
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od atimen »

CZAirwolf píše:
atimen píše:
Hanz píše:problem iS je vetsinou postupna ztrata komprese, idealni je vymenit celej polomotor, pokud ti to zacne zrat litr oleje na 100 :-) rozhodne tam nedavej zadne prisady do oleje, garantuju ti, ze zadres motor na klice... jinak bejvale iS na D1 z kopce 235 dle tacho, vic to neslo kvuli omezovaci otacek
nechápu jak mohla dat 235 8O ...ja jel n dalnici na 5 do omezovače a mel sem taktak 210 a to uz se ozval omezovac....co mam jinyho že mě to 235 nejede ?(komprese v motoru mám víc než v pořádku :) )
A) odchylka tacha kvuli kolum
B) vliv delky diferu
C) no, ojetost motoru
A) mno mam 245/45/17 vzadu a 225/45/17 ve predu tak to by melo byt ok a i s gps ukazuje skoro stejne

B)oni se dávaly ruzny diferáky do Isa (krom samo/nesamosvor)? (omlouvam se pokud je to blbej dotaz)jinak jo diferakem by to byt mohlo

C)motor je ve velice dobre kondici (tlaky na valcich : 15,15.1,15,15) a nebýt omezovače a mít 6kvalt tak motor vytáhne určitě víc protože i na tu 5 do omezovače sem docela ochotně

takže to bude asi diferákem i když nechápu jakej na to má vliv...sem si spíš myslel že má na to vliv prevodovka a jak je zpřevodovana
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#13 Příspěvek od CZAirwolf »

245/45/17 = vykon dolu - valivy odpor, vaha gum atd.
Prevodovka sice zprevodovana je, ale rozhodujici je nakonec pomer na diferu...ne nadarmo se prodavaji difery s ruznymi pomery, ale uz jsi videl prodavat prevodovku s ruznym zprevodovanim ? :wink:
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1386
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od atimen »

CZAirwolf píše:245/45/17 = vykon dolu - valivy odpor
Prevodovka sice zprevodovana je, ale rozhodujici je nakonec pomer na diferu...ne nadarmo se prodavaji difery s ruznymi pomery, ale uz jsi videl prodavat prevodovku s ruznym zprevodovanim ? :wink:
jasny mno.... :oops: prevodovku ne ....ale mel sem predtim 16" a jelo to stejne jen u tech 17" se me zda ze se me zvýsila maximalka o trosku . mno ale asi teda kdyz ume maximalka stoji za prd tak zase mam lepsi akceleraci ne ?
ekofresh
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od ekofresh »

dsvatos píše:
ekofresh píše:
KarelOstrava píše:Zdravím,jen se chci zeptat,je motor 318is dobrý? Chci ho dát do normalní 318ctky...
M44 je lepsi ako M42
V čem??? Je to ten samej motor, převrtanej o 1 deci navíc. Výkon je stejnej. A platí se za něj vyší pojistka.
Zvysenim vrtu a zdvyhu novy motor dostal extra 99cm3 cize 1895cm3. Vela inych zmien bolo spravenych napr. znizenie trenia a vylepsenie NVH (hluk, vibracie atd)
Inovacie sa nejak extremne nepremietli do vykonu ktory ostal pri 103kw ale maximum krutaku islo o 5Nm vyssie. ( zrejme aj priebeh krutiaceho momentu je pri M44 lepsi). Inovacie priniesli hlavne lepsiu odozvu na plyn a dostupnejsi vykon. BMW tvrdi ze sa v m44 zlepsila aj spotreba benzinu


Poistku ??? :?: Neviem ako je to v CZ ale v BA platim 3700sk / 2800KC rocne v Kooperative
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od castro »

dsvatos píše:
ekofresh píše:
KarelOstrava píše:Zdravím,jen se chci zeptat,je motor 318is dobrý? Chci ho dát do normalní 318ctky...
M44 je lepsi ako M42
V čem??? Je to ten samej motor, převrtanej o 1 deci navíc. Výkon je stejnej. A platí se za něj vyší pojistka.
má o 5Nm větší krouťák, o 0,3l nižší spotřebu a kratší diferák.... :-)
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Zave »

atimen píše:
CZAirwolf píše:245/45/17 = vykon dolu - valivy odpor
Prevodovka sice zprevodovana je, ale rozhodujici je nakonec pomer na diferu...ne nadarmo se prodavaji difery s ruznymi pomery, ale uz jsi videl prodavat prevodovku s ruznym zprevodovanim ? :wink:
jasny mno.... :oops: prevodovku ne ....ale mel sem predtim 16" a jelo to stejne jen u tech 17" se me zda ze se me zvýsila maximalka o trosku . mno ale asi teda kdyz ume maximalka stoji za prd tak zase mam lepsi akceleraci ne ?
lepsi akceleraci bys mel kdyby jsi mel naopak mensi prumer kola :wink: mel bys tam mit 245/40/17.
velky obvod nez rozhybes tak to trva :wink: = i vetsi spotreba atd
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#18 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

atimen píše:nechápu jak mohla dat 235 8O ...ja jel n dalnici na 5 do omezovače a mel sem taktak 210 a to uz se ozval omezovac....co mam jinyho že mě to 235 nejede ?(komprese v motoru mám víc než v pořádku :) )
jaky omezovac mas na mysli? kricici spolujezdec? :-) uz jen podle vyrobce ma jet 213km/h :-) bylo to na 225/45 R17 pneu, stacilo na to tak 2km D1... treba tam mas spatnej diferak s vyssim prevod pomerem...
“Ability is what you're capable of doing.”
w3na
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: ned 08.06.2008 00:00
Bydliště: MB
Klubové ID: 1642
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od w3na »

Mam taky iso 95 pneu 235/35/17 na obou napravach. jel jsem stim zatim jenom tech 210 tacho. ale nekde na 5tis ot/min nechtel jsem to rvat na krev takze nevim jak by to melo jet. ale pocitam ze jeste lip. Kola maji veliky odpor a nalitano ma taky chudak nejakejch 235km.
James
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: sob 19.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1423
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od James »

Mám taky ISo, má najeto 180 tis a v črvenci jsem byl na brzdě, změřený výkon 136,5 HP,takže jen nepatrně menší výkon než když vyjelo z výroby:)
Odpovědět