Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

napinaci kladka

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#1 Příspěvek od Mirda328 »

panove jakej je mezi nema rozdil, resp. na co je ta kladka nahore ta druha?

obrazek2, kladka c 15 ????

http://static.bmwfans.info/images/epc/ODc3X3A=.png

http://static.bmwfans.info/images/epc/OTI4X3A=.png
e36power
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: úte 23.10.2007 00:00

#2 Příspěvek od e36power »

Ta na hoře je extrentrická tzn. šponovací.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#3 Příspěvek od Mirda328 »

no jsem se blbe vyjadril, jde mi o to zda jsou 2 moznosti, protoze ja na 2.8 tu horni vubec nemam ..
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od xSAFA »

Já mám na 2.8 kladky a řemen co je na obrázku č. 2... To co je na obrázku 1. byl asi jen jiný typ napínání, který jestli dobře chápu máš ty...

Zde muj motor jako obr. 2

Obrázek
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#5 Příspěvek od Mirda328 »

hmm mas recht mam napinak co je na obr 1 ta asi nepotrebuje tu sponovacku nahore

ha uz asi tusim kde je zakopanej pes dali mi asi delsi remen na ty 2 kladky a ono si to porad pohvizduje
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od xSAFA »

Co vím tak třeba Contitech nabízí na e36 328 pro pohon alt-servo-pumpa 2 řemeny odlišující se v označení možná bude problém opravdu zde...

Ale pokud je řemen normálka napnutý a jen máš problémy s pískáním po výměně za nový tak doporučuju zkusit všechny kladky pořádně odmastit tech. benzínem a dostat šroubovákem a hadrem sajrajt z těch drážek - on si řemen nemusí dobře sednout... mě tohle jako jediné konečně pomohlo. Hodně bych řekl že za tohle může pokud není pod motorem plast. dekl to pak ten řemen sbírá veškerej bordel z cest a může se to zanášet... já tam měl slušnej nános přesto že na první pohled to vidět nebylo...
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#7 Příspěvek od Mirda328 »

xSAFA píše:Co vím tak třeba Contitech nabízí na e36 328 pro pohon alt-servo-pumpa 2 řemeny odlišující se v označení možná bude problém opravdu zde...

Ale pokud je řemen normálka napnutý a jen máš problémy s pískáním po výměně za nový tak doporučuju zkusit všechny kladky pořádně odmastit tech. benzínem a dostat šroubovákem a hadrem sajrajt z těch drážek - on si řemen nemusí dobře sednout... mě tohle jako jediné konečně pomohlo. Hodně bych řekl že za tohle může pokud není pod motorem plast. dekl to pak ten řemen sbírá veškerej bordel z cest a může se to zanášet... já tam měl slušnej nános přesto že na první pohled to vidět nebylo...
no jo tak dekl tam nemam to je fakt , ale teda zase stim denne nejezdim a ty remeny tam nejsou dloudo, jsou oba nove tak vymenim napinaci kladku, uto vidim kde je schyza co me pronasleduje

-mam kladku z 2ky ale jen napinaci s pistem a tu horni ne

a remeny maj stejny cisla, takze asi remen ne....

...uz mam pripravenej napinak z obr 1 a novy remeny, jo urco to vycistim musi to slapa, je to to divny z mojeho motoru bys mohl jist :) tak me to hvizdani pekne sere
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od xSAFA »

Nebo jen doplň tu kladku co je chycená šroubem skrz altík... Ale tak pokud už máš celej ten napínák tak není co řešit...

Ono nejde o to že bys měl zaprasenej motor ale jak jedeš v dešti se na řemeny a do řemeniček dostane voda třeba s trochou mastnoty pak jedeš v prachu a nalepí se to na to všecko se to usadí v těch drážkách... zkus schválně pak tenkým šroubovákem zajet do drážky hnací řemenice, vodní pumpy, serva nebo aji do té malinké altíku, pokud vyškrábneš bordel tak všecko vyčisti a uvidíš že bude klídek :)
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#9 Příspěvek od all »

ta verze podle orázku č.2 má svůj význam. je to auto se silnějším alternátorem a pokuť si povšimnete, tak je řemen kolem řemenice alternátoru víc omotaná, má vetší styčnou plochu. je to lepší na přenos síli na altík. a ten typ napínáku s pístnicovou pružinou je lepší na výdrž.
macam3
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: sob 08.11.2008 01:00
Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
Klubové ID: 1811
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od macam3 »

taky de o to,(odhaduji podle obrazku" XSAFY",že to vypada stejně jako u mé ///M 3.2)že zubaté kolo na klice je tak velká že tam ten pružinový obr.1 napínák prostě nedáš,jen ten hydraulicky(s tlumičem vybrací),ta vrchní kladka má excentr.díru,ale je jen vodící :)
Přílohy
řemenice.jpg
řemenice.jpg (50.93 KiB) Zobrazeno 1355 x
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#11 Příspěvek od all »

hale, já měl rozebraných několik těch šponováků, ale ani jeden nebyl hydraulický, nebo neměl hydraulické tlumení.... je tam pružina,pak váleček na kterém je ocelový okroužek naříznutý a ten to drží u sebe,běhá v druhém kuse ve válci. nikde žádný olej, jako po složení bez pružiny mě to tlumilo dorazy, ale jen vzduch který byl právě u toho válečku a ocelový kroužek jako kroužek na pístu...
macam3
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: sob 08.11.2008 01:00
Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
Klubové ID: 1811
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od macam3 »

all píše:hale, já měl rozebraných několik těch šponováků, ale ani jeden nebyl hydraulický, nebo neměl hydraulické tlumení.... je tam pružina,pak váleček na kterém je ocelový okroužek naříznutý a ten to drží u sebe,běhá v druhém kuse ve válci. nikde žádný olej, jako po složení bez pružiny mě to tlumilo dorazy, ale jen vzduch který byl právě u toho válečku a ocelový kroužek jako kroužek na pístu...
8) to mě z toho staryho trochu oleje šlo.....tak sem chtěl jen ten pružinovej(bez tlumení vybraci jak mi bylo řečeno),ale ten tam nedostanu,tak sem objednal tenhle....... jinak obr č 8 nebo 20 http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... lternator/
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#13 Příspěvek od Mirda328 »

hele ted jsem to menil, mel jsem tam pruzinu anikde nemam diru na nakou sponovaci kladku kam by se dala prichytit
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#14 Příspěvek od Mirda328 »

hmm pekny, tak mate pravdu, me to bylo jasny uz od zacatku... nekdo proste usetril a je to na hovno, klouzeto i po odmasteni a vycisteni drazek, ja otom uz davno slysel ze je to kvuli pritlaku na altik mate pravdu......

ma tam byt varianta 2 komplet menu obe kladky, tak ono u 2.8 jeste v moji vybave to bylo uplne jasny, silnejsi altik......

asi se to nevali nekomu doma ze?ten napinak myslim, kladky si kdyztak dokoupim

myslite ze tam musi byt ta excentr. kladka s polu s napinakem co je na obrazku pouze? nebo to ma nekdo na ty druhy?

ono clovek automaticky sezene to co tam je ze a ne nic jinyho..... a to mi jeste dal typek kratkej remen na klimu 865 misto 906, to je den :mad: :evil:
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od xSAFA »

Kolikatku mas altik? Já 140...

Ta excentrická horní kladka je namontována přímo na altíku

Obrázek

Tady je vlevo nahoře vidět taková dosedací plocha a malý vybrání ve kterým je ta kladka zacvaknutá proti pootočení a chycená dlouhým šroubem skrz celej altík... Máš to tam také tak?

Asi ti nezbyde nic jiného než sehnat celé to napínání + kladku z obr. 2 :? Zkus lidi co rozebírají auta třeba http://www.jeep-dily.cz vím že tam nějaký 2.8 na díly měl... :wink:
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#16 Příspěvek od Mirda328 »

jj taky mam tento altik ale obrazek neni videt, to neva ja uz to vidim kde to ma byt , je to jedina spravna moznost, prokluzuje na altiku a BC ukazuje 13.75V, mam pocit ze jsem tam mival 14.4V

mezi nama tohle vymysleli nemci, to bych pak menil do nekonecna
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od xSAFA »

macam3
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: sob 08.11.2008 01:00
Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
Klubové ID: 1811
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od macam3 »

Mirda328 píše:
asi se to nevali nekomu doma ze?ten napinak myslim, kladky si kdyztak dokoupim



ono clovek automaticky sezene to co tam je ze a ne nic jinyho..... a to mi jeste dal typek kratkej remen na klimu 865 misto 906, to je den :mad: :evil:
mám ten napínák(č.2),ta hydr, jednotka je na nom ůplně nová,ale je tam špatny závit pro tu kladku,proto sem to celé musel koupit znovu,nové to ale bylo to bez kladky,tak sem jí použil,
jen ta hydr,jednotka stála 18kil(celé bůra),stačí někoho kdo vaří AL a udělat novy závit,já na to neměl čas,ale klidně to můžu nechat udělat,ta vrchní vodící kladka stojí taky dost ,kolem litru
můžu ti sem dát foto a uvidíš,jestli budeš chtít
Odpovědět