Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

výměna setrvačníku na e36 a info o dvouhmotáku

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#1 Příspěvek od all »

Ahoj kluci, hledal jsem o tomto tématu hodně, ale nedobral jsem se k tomu, co jsem potřeboval vedet....

Jak funguje? jakou má výhodu?
má mít při pootáčení vůli?
Jaký jednohmotnostní použít jako náhradu do E36 323

Děkuju, cokoli k tématu se mi hodí, zatím jsem se setkal pouze se spojkama kde byly pružiny a tohle nějak nechápu...
Důvod studování téhle věci je že potřebuji přenést větší výkon... tudíš půjdu směrem sklokeramické spojky a nechci vyndavat zase motor kvůli špatnému setrváku.

ps: zůstane mi doma skoro nová spojková sada....

:wink:



dík all
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#2 Příspěvek od Kami1 »

dva mezi sebou odpruzeny setrvaky
lepsi tlumeni kmitu -hladsi chod motoru
potlaceni razu pri prudkym pusteni spojky -setri klikovku a ostatni dily co se toci v zaberu
vyssi cena
vic soucastek -vetsi moznost, ze se neco vysere
vuli na protoceni by mit nemel -problemy pri prechodu akcelerace/decelerace

tolik teorie, ted sem nekdo hodte prakticky zkusenosti. Ja bych videl problem v tom, ze pri nesetrnym zachazeni ze spojkou nebo, v tvym pripdě, pri vyssim zatizeni se budou vic opotrebovavat tlumici pruziny a vznikne pak ta vule- nizsi zivotnost

Obrázek
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#3 Příspěvek od radekc »

Tady se prodává jednohmotnostní i se spojkou 16.900
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=qK3qnk7MThLo&
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#4 Příspěvek od troutny »

V praxi se setrvačník zkouší na velikost momentu při němž dochází k úhlovému natočení hmot vůči sobě.
Zajímavý je,že u některých výrobců má někdy i nepatrnou radiální vůli,i u nového a u některého ne.Samozřejmě,že v autě funguje v poho.
Ale co teda nemá mít,je axiální vůle.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#5 Příspěvek od all »

tak jsem si domu přivezl jednohmotový setrvačník a dostal jsem k němu spojkovou lamelu bez pružin... nebude to motoru vadit? spojková lamela bude obložená sklokeramikou.... takže dotaz je, schánět jinou s pružinama nebo nechat bez....

díky
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#6 Příspěvek od Kami1 »

bude to nejvic vadit klikovce a prevodovce
a zesili vibrace
jestli mas rad problemy di do toho
doporucuju dvojhmotak
D-E-J-V
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: čtv 22.11.2007 01:00
Bydliště: Tvarožná Lhota
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od D-E-J-V »

nedávno sem to měnil....když máš jednohmotnostní tak musíš mít odpruženou lamelu...pokud máš dvouhmotnostní tak odpružená není...
já sem měl na autě původně jednohmotu a pak sem to předělal...rozdíl sem ani nepoznal....možná jen při ostřejším rozjezdu...dvouhmota je těžší...vůli sem tam neměl....doporučuju dvouhmotu kvůli motoru a ostatním dílům...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Huska »

D-E-J-V píše:nedávno sem to měnil....když máš jednohmotnostní tak musíš mít odpruženou lamelu...pokud máš dvouhmotnostní tak odpružená není...
já sem měl na autě původně jednohmotu a pak sem to předělal...rozdíl sem ani nepoznal....možná jen při ostřejším rozjezdu...dvouhmota je těžší...vůli sem tam neměl....doporučuju dvouhmotu kvůli motoru a ostatním dílům...

potvrzuji Dejvova slova, jen mám opačné doporučení .. měnil jsem dvouhmotnostní 228mm za jednohmotnostní 240mm s lamelu ferodoracing odpruženou, protože jsem dával samosvor a chtěl okamžitý záběr ...v mém případě byl rozdíl velký a posítil jsem i nižší hmotnost, větší styčnou plochu (při prudkém puštění pedálu hvízdnou kola na suchu i na trojku).
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#9 Příspěvek od all »

pokud tomu dobře rozumím, lepší pro mě bude jednohmota s lamelou co má pružiny o průměru lamely 240mm

na jakém autě se tahle kombinace použila?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od xSAFA »

Huska píše:
D-E-J-V píše:nedávno sem to měnil....když máš jednohmotnostní tak musíš mít odpruženou lamelu...pokud máš dvouhmotnostní tak odpružená není...
já sem měl na autě původně jednohmotu a pak sem to předělal...rozdíl sem ani nepoznal....možná jen při ostřejším rozjezdu...dvouhmota je těžší...vůli sem tam neměl....doporučuju dvouhmotu kvůli motoru a ostatním dílům...

potvrzuji Dejvova slova, jen mám opačné doporučení .. měnil jsem dvouhmotnostní 228mm za jednohmotnostní 240mm s lamelu ferodoracing odpruženou, protože jsem dával samosvor a chtěl okamžitý záběr ...v mém případě byl rozdíl velký a posítil jsem i nižší hmotnost, větší styčnou plochu (při prudkém puštění pedálu hvízdnou kola na suchu i na trojku).
Můžu se zeptat kde jsi to kupoval a na kolik komplet setrvák se spojkou vyšel? Díky!
D-E-J-V
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: čtv 22.11.2007 01:00
Bydliště: Tvarožná Lhota
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od D-E-J-V »

all píše:pokud tomu dobře rozumím, lepší pro mě bude jednohmota s lamelou co má pružiny o průměru lamely 240mm

na jakém autě se tahle kombinace použila?
záleží na co to chceš...pokud s tím chceš blbnout tak je lepší lehčí a tvrdší spojka....já sem se s pokojil s dvouhmotou a blbnout se s tím dá taky...akorát to není ono :wink:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

all píše:pokud tomu dobře rozumím, lepší pro mě bude jednohmota s lamelou co má pružiny o průměru lamely 240mm

na jakém autě se tahle kombinace použila?
Rozměr sedí na dvouhmotu + lamelu M52B25 do tuším 10 nebo 11/95 a všechny M52B28, ale jednohmota + odpružená lamela nevím.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Huska »

xSAFA píše:
Huska píše:
D-E-J-V píše:nedávno sem to měnil....když máš jednohmotnostní tak musíš mít odpruženou lamelu...pokud máš dvouhmotnostní tak odpružená není...
já sem měl na autě původně jednohmotu a pak sem to předělal...rozdíl sem ani nepoznal....možná jen při ostřejším rozjezdu...dvouhmota je těžší...vůli sem tam neměl....doporučuju dvouhmotu kvůli motoru a ostatním dílům...

potvrzuji Dejvova slova, jen mám opačné doporučení .. měnil jsem dvouhmotnostní 228mm za jednohmotnostní 240mm s lamelu ferodoracing odpruženou, protože jsem dával samosvor a chtěl okamžitý záběr ...v mém případě byl rozdíl velký a posítil jsem i nižší hmotnost, větší styčnou plochu (při prudkém puštění pedálu hvízdnou kola na suchu i na trojku).
Můžu se zeptat kde jsi to kupoval a na kolik komplet setrvák se spojkou vyšel? Díky!
kupoval jsem na vrakáči z e39 528i a nechal repasovat včetně lamely... znovu bych si rozmyslel tak tvrdé obložení, protože prvních 3tis km bylo ve městě utrpení.když si vše sedlo tak je to skvělé
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#14 Příspěvek od all »

podle etk to 528 neměla.....
ale našel jsem to u ///M v e36
kde si to nechal repasovat a co si dal za obložení?
kalda

#15 Příspěvek od kalda »

Praxe? Třeba na nových oktávkách je po 120 tisících v ...a musí se měnit. A protože je vše o penězích, je snažší vyměnit roztrhanou lamelu než utrženej setrvák. Já bych šel do klasický spojky, ale se závodní bezpružinový lamely. Měl jsem ji na VW Corradu a byl to mazec :lol:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

all píše:podle etk to 528 neměla.....
ale našel jsem to u ///M v e36
kde si to nechal repasovat a co si dal za obložení?
Co 528 neměla?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od xSAFA »

řekl bych že myslí jednohmotu a odpruženou lamelu...

Já už nebudu vymýšlet a jak budou penízky objednám komplet sadu dvouhmot. setrvák + spojka LUK našel sem ji za cenu 15tis u nás v ČR což si myslím že je dobrá cena... Ne ebay jsou o něco levněji ale zase poštovný atd.. raději ji vezmu z obchodu v ČR 8)
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#18 Příspěvek od radekc »

Kde se dá sehnat komplet setráku a spojky za 15 tis.? V elitu nebo originál stojí kolem 20 tis jen setrvák
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Klubové ID: 3294
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Author »

radekc píše:Kde se dá sehnat komplet setráku a spojky za 15 tis.? V elitu nebo originál stojí kolem 20 tis jen setrvák
to by mi taky zajímalo...
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#20 Příspěvek od Killca »

z ameriky, od 15k do 25k se tam odsud da neco dovezt, co mi bylo receno
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět