Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW navi MKI II III IV

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#21 Příspěvek od KamilFKH »

P-J píše:Tak jsem asi před dvěma týdny dal do své MKIII poslední vezrzi softu vč. té možnosti na "split" zobrazení (použil jsem to kódové CD, co je zde na něj odkaz). Vzhledově je to podstatně lepší, ale původní verze uměla najednou zobrazit BC a rádio, což teď už nejde..... :roll:

Teď hledám nějaké info k tomu, zda jde použít MKIV k displeji 4:3, ale nic konkrétního jsem zatím nenašel...... Kromě toho, že někdo někde napsal, že to údajně nejde - nikde ale nic o tom, že by to někdo opravdu zkusil....


Určitě funguje jakákoli kombinace Mk3, Mk4 s 4:3, 16:9. Já jsem provedl upgrade takhle: z 4:3 a Mk3 jsem vyměnil nejdříve Mk3 za Mk4 a po půl roce jsem sehnal i 16:9. Všechno bez problémů plug and play. Mám pouze OG radio (kulaté piny konektoru, vůz z 04/2001) a to neumí ovládat CD (a asi ani MD) mechaniku v 16:9, umí jenom TAPE.

A ještě kopie mého příspěvku z E32 - E38 - E65/ Navigace - výměna MKIV místo MKIV:

Ahoj, P-J. Tak znovu já, ten z US_DRL Výměna Mk4 místo původní Mk3 je naprosto bez problémů a to plug and play. Jediné, na co je třeba dávat pozor, tak je postup odpojení jednotky Mk3 od konektorů (modrý, vínový).

PO VYPNUTÍ ZAPALOVÁNÍ JE NUTNÉ VŽDY POČKAT MINIMÁLNĚ CCA 1,5 MINUTY, AŽ DEFINITIVNĚ ZHASNE ČERVENÁ LED NA JEDNOTCE. DŮVODEM JE UKLÁDÁNÍ PROVOZNÍCH DAT JEDNOTKY DO VNITŘNÍ NONVOLATILE PAMĚTI NĚKDY MEZI 52-59 SEKUNDOU PO VYPNUTÍ ZAPALOVÁNÍ. POKUD SE V TUTO DOBU ZTRATÍ NAPÁJENÍ, JEDNOTKA PŘEPÍŠE VEŠKERÁ DATA TÉTO PAMĚTI A BUDE UŽ NADÁLE NAPROSTO NEPOUŽITELNÁ. NEPOMŮŽE ŽÁDNÉ PŘEINSTALOVÁNÍ SW ANI NIC JINÉHO!!!

Ačkoli je tento postup určen především pro Mk3, dá se doporučit jako obecný postup pro odpojování ostatních jednotek Mk2 i Mk4.

Po vlastní výměně jednotka hned funguje bez jakéhokoli zásahu. Je ovšem třeba jí nechat alespoň dvakrát nabootovat v novém voze, aby se adaptovala a upravila počet položek hlavního menu. Když jsem si jí dal do své E46 z E38, po prvním bootu mi to stále psalo navíc položky: BMW-Assist, Code, Emergency a Aux venting/heating. Po druhém bootu ukázala už správně jenom instalované: Bordcomputer, GPS navigation, Settings, TV, Telefon a funkci Monitor off

Pro klid duše je dobré provést změnu VIN (a ADFG, pokud to DIS, GT1 nebo SSS dělá/umí) kódu v jednotce při (anebo před - nevím kdy se to dělá) kódováním celého vozu a potom v servisním menu navigace si nastavit barvu a SPZ (přesto, že u nás služba BMW-Assist není myslím dostupná).
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#22 Příspěvek od P-J »

,,,,
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#23 Příspěvek od P-J »

,,,,
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#24 Příspěvek od KamilFKH »

Super!!!

Jediný problém s koupenou (eBay) navigační jednoutkou je, že může být nakódována pro dvě možné konfigurace. Jedna je běžnější s barevným monitorem (ať už 4:3 nebo 16:9 - Top navigation) a jedna je s Multifunkčním Informačním Radiem (MIR - monochromatický mini display, navigace jenom šipkama na displayi - Radio navigation).

Pro oba systémy se používá ten samý HW, liší se jen kódováním (MIR/color monitor) a nahraným firmwarem. Pro MIR jiný než pro color monitor.

Takže pokud po připojení k monitoru je obraz stále černý, ikdyž máte elektroinstalaci v pořádku, je pravděpodobné, že je jednotka kódována pro radionavigaci a pro změnu na top navigaci je třeba provést tohle:

(Třeba v BMW za nějaké ty drobné 8) nebo šikovný a dobrý kamarád to zvládne třeba i zdarma):

- nastavit si kódování z mono na color navigaci
- zvolit si 2 (3 pro Mk4) použité jazyky
- nakódovat jednotku, která si hned vyžádá instalační firmwarové CD
- provést reboot

A je hotovo.

DIS by to měl mít v cestě kódování vozidla/retrofit/navigace nebo tak nějak. V životě jsem to neviděl, tak nevím přesně. Šikovnej BMW mechanik (né žádnej arogantní namachrovanej měnič dílů) by měl vědět, o čem mluvím. Cenu ani netuším, ale zřejmě to bude jen pár FRU, takže do tisíce korun.

A když už se bude na autě tohle dělat, nechal bych si změnit rovnou i Car/Key memory. Prvních 5 změn bývá za 4 FRU, každých dalších 5 jen 1 FRU navíc. Teda alespoň to bývalo doporučeno :wink:
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od landys »

Tak jsem zkusil ty nové mapy do MKII a docela hezky to makalo. Při dalším zapnutí to hlásilo, že CD má špatný soft a CD už z mechaniky nejde vyjmout.
Co s tím? Nijak to nereaguje na výhoz CD, ani na nouzové tlačítko! Jen periodicky bliká kontrolka CD, cvaká mechanika a nic se s tím nedá dělat. Ani čachry s konektory.
Mám začít shánět novou mechaniku? Asi je to dost složitější, než standardní mechanika :-(
Na http://www.linquist.net/motorsports/bmw/nav jsem si ověřil, že BMW nemá rádo špatně vypálené CD (možná to mechanika v notebooku vypálí nějak hůř) a prý pomáhá držet EJECT 3 minuty, pustit a znovu stisknout. Mě to ale nefunguje :-(
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#26 Příspěvek od KamilFKH »

landys píše:Tak jsem zkusil ty nové mapy do MKII a docela hezky to makalo. Při dalším zapnutí to hlásilo, že CD má špatný soft a CD už z mechaniky nejde vyjmout.
Co s tím? Nijak to nereaguje na výhoz CD, ani na nouzové tlačítko! Jen periodicky bliká kontrolka CD, cvaká mechanika a nic se s tím nedá dělat. Ani čachry s konektory.
Mám začít shánět novou mechaniku? Asi je to dost složitější, než standardní mechanika :-(
Na http://www.linquist.net/motorsports/bmw/nav jsem si ověřil, že BMW nemá rádo špatně vypálené CD (možná to mechanika v notebooku vypálí nějak hůř) a prý pomáhá držet EJECT 3 minuty, pustit a znovu stisknout. Mě to ale nefunguje :-(


Jak vyndat médium (CD/DVD) z mechaniky:

1) Zapnout klíček do polohy 1 nebo 2, jít dozadu k NAVI a stisknout tlačítko EJECT. To začne blikat. Držet ho cca ty 3 minuty, ale kontrolovat, jestli stále bliká. Pokud zhasne, tak tlačítko pustit a znovu stisknout a držet ho znovu až ty 3 min. Médium by mělo vyjet z mechaniky.

2) Pokud se nedaří s postupem 1, tak za dodržení bezpečnostního postupu odpojování konektorů od mechaniky (min 90s po vynutí zapalování a až po zhasnutí POWER LED na NAVI) odpojit konektor NAVI. Stisknout a držet EJECT tlačítko a potom teprve zapojit konektory NAVI. Médium by mělo vyjet z mechaniky.

3) Pokud se nedaří ani s postupem 2, potom následující postup zruší případnou záruku. Odpojit NAVI, sundat horní kryt (poruší se warranty samolepka), odšroubovat úchyt motůrku vysouvání média, vyndat motůrek a otáčet bílým umělohmotným ozubeným kolečkem, dokud médium nevyjede. Všechno vrátit zpátky v opačném pořadí.

Zaseknutí média v NAVI se běžně nestává při čtení mapových dat, ale při aktualizaci firmwaru mechaniky. Pokud máš v NAVI mapové CD/DVD, tak při špatném médiu Ti to maximálně furt píše (podle jazyka samozřejmě) Please wait... Bitte warten... a tak a médium jde pokaždé vyndat. Hlášku se špatnou verzí sftwaru (firmwaru) by to mělo maximálně hodit při pokusu aktualizovat FW stejnou verzí jako tam už je. CD s novou verzí FW se vloží do NAVI jen jednou při upgradu, pak se vyndá a už se nepoužívá. Musíš po aktualizaci FW vyndat firmwarové CD (jak to píše vepředu na monitoru) a po restartu NAVI jednotky tam zase vrátit zpátky mapové CD/DVD.
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od landys »

Problém nastal tím CD s novější mapou - nějak špatně se načítalo, občas se neobjevila navi v menu na displeji, atd.
Pak jsem odpojil napájení asi moc rychle.
Teď kontrolka bliká, ať je klíček vypnutý či zapnutý a navi v menu bc úplně chybí.
Zkusím ještě pokus 2, i když to už jsem možná kombinoval taky.
Postup 3 ještě čeká, auto už v záruce samozřejmě není, ale zatím jsem měl jen dole čelní panel, tak ještě zkusím ten vršek pod plombou.
Psal jsi "PO VYPNUTÍ ZAPALOVÁNÍ JE NUTNÉ VŽDY POČKAT MINIMÁLNĚ CCA 1,5 MINUTY, AŽ DEFINITIVNĚ ZHASNE ČERVENÁ LED NA JEDNOTCE. DŮVODEM JE UKLÁDÁNÍ PROVOZNÍCH DAT JEDNOTKY DO VNITŘNÍ NONVOLATILE PAMĚTI NĚKDY MEZI 52-59 SEKUNDOU PO VYPNUTÍ ZAPALOVÁNÍ. POKUD SE V TUTO DOBU ZTRATÍ NAPÁJENÍ, JEDNOTKA PŘEPÍŠE VEŠKERÁ DATA TÉTO PAMĚTI A BUDE UŽ NADÁLE NAPROSTO NEPOUŽITELNÁ. NEPOMŮŽE ŽÁDNÉ PŘEINSTALOVÁNÍ SW ANI NIC JINÉHO!!! " a toho se bojím, že jsem udělal :-(
Díky moc za super návod!
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#28 Příspěvek od KamilFKH »

To ukládání dat kolem minuty po vypnutí klíčku je rada určená pro Mk3 navigační jednotku s doporučením používat to i u ostatních verzí. Mk3 se jistě zničí, ostatní jednotky nemusí. No uvidíš. Ahoja, Kamil
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od landys »

Tak CD je venku, ale žádnou z metod, asi se něco kouslo a nešlo to ani tím plastovým kolečkem, ale rozebráním mechaniky.
Zkusím ji zapojit zpět bez CD, jak se bude hlásit, případně ji nechám vcucnout původní CD.
Dá se kdyžtak rozumně sehnat jiná mechanika?
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od landys »

Tak jestli se nemýlím, zaměnit Rechner MK II za MK III není jednoduché, prý je tam potřeba zrušit zesilovač GPS z pod podběhu a použít ten co je v novějším Rechneru. Je to složité?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#31 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Kabel od antény GPS se strčí do MK3, akorát je potřeba koupit redukci-kabel z MK2 na MK3
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#32 Příspěvek od Foldas »

Stalo se někomu že mk3 jednotka běží normálně jen do doby než se vypne klíček a jednotka se uspí. pak už se nerozběhne a jde pouze podsvícení displeje. Když jednotku odpojím a znovu připojím rozběhne se a jede bez problému po celou dobu než se po vypnutí klíčku zase uspí. přes diagnostiku normálně komunikuje jenom nejde obraz
Odpovědět