Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

pomoc při rozluštění závad s Carsoftem

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#1 Příspěvek od Studna »

Dnes jsem si napíchnul auto a Carsoft našel tyto chyby:
napsal mi toto?
1) HKL (klima) Temperature control wheel, right - nereaguje nastavení teploty na pravé straně, je tam nějaké čidlo, co snímá teplotu pravé strany kabiny? Kde ho najdu?
2) DME (motor) - speed signal
- throttle valve
zde žádný problém s autem není, je možné, že by tyto závady hlásil kvůli výměně motoru a řj za 2.8i?

pokud ne, tak na co se mám zaměřit? a kde tyto závady najít a odstranit? Dík za rady.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#2 Příspěvek od Killca »

co jsem koukal, digiklima ma cidla na stranach v palubce nekde, takze muze byt pravy spatny, ale nevim kde se nachazi, zrejme nekde v palubce blizko ofuku oken nebo tak

u ty jednotky zapalovani to je ze jednotka nema signal o poctu otacek vackove hridele ze saci strany? neb signal rychlosti ale jestli ti tachac jde, tak cidlo v diferu to nebude, ale mozna jen neni zapojeny signal o rychlosti do spravneho pinu na jednotce a tak jednotka nema info o rychlosti? ale co by to melo spolecnyho s throtle valve, coz teda tedka koukam do etk a ma to spojeni s ASC, takze ASC + T nema info o rychlosti a nemuze trakčnovat

takez jestli ti funguje spravne asc s t, kdyz se rozjizdis na podlaze tak se brzdi vykon a kdyz treba jedes do zatacky tak jestli ti klepe brzdovy segnal s abs a rovna se ti auto pribrzdovanim kola
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#3 Příspěvek od Studna »

Dík moc, po čidlu se číhnu a to ostatní bude asi z důvodu přehození motoru a řj z 2.8i. Protože asc nemám a vše ukazuje jak má a funguje jak má, takže to nebudu řešit. Dík.
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice
Klubové ID: 2168

#4 Příspěvek od KamilFKH »

Studna píše: 1) HKL (klima) Temperature control wheel, right
Teď o víkendu jsem napíchnul fejsliftovou E46 s automatickou klima a tahle chyba se mi objevila taky.

Já jsem si to přeložil jako: Pravé kolečko nastavení teploty

A v tom to je, čemu nerozumím. Detail, že aut-klima u E46 nemá pro nastavování teploty kolečko, ale pouze kolébkové tlačítko (modrá-červená), bych klidně s lehkým srdcem přešel. Co mě ale zaráží je to, že na panelu nejsou tlačítka dvě pro levou/pravou stranu jako v pětkách a sedmičkách, ale jenom jedno.

Podle mě Carsoft má přiřazenou špatnou hlášku k chybě, co mu AIRCO poskytne. Pomocí PAsoftu jsem zjistil, že kód chyby je #1C, což je AUC sensor. Ten bude zřejmě špatný. Je to tohle http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=45&hl=1

Kamil
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#5 Příspěvek od Killca »

a kde ten auc sensor je a k cemu je :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Fantucci
Registrovaný
Příspěvky: 1127
Registrován: čtv 19.04.2007 00:00
Bydliště: Ústí
Klubové ID: 1047
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Fantucci »

Jestli si dobře pamatuju, tak Kamil se domnívá, že ten AUC senzor má na starosti pouštění venkovního vzduchu do kabiny. Resp. hlídá jeho kvalitu a v případě, že ta kvalita je nevyhovující, tak ho dovnitř nepustí.
e46 325i Touring; X5 e70 3,0d xdrive
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice
Klubové ID: 2168

#7 Příspěvek od KamilFKH »

Ano, ta zkratka by měla být zřejmě Automatik Umluft Control. Je to ale takový napůl německy, napůl anglicky. Kdo tu zkratku vymejšlel by zasloužil.

V každém případě by ta chyba měla mít za následek jenom to, že když klima zvenku začne sát špatnej vzduch (výfukové zplodiny, zápachy apod.), tak to při volbě cirkulace vzduchu A v kolečku samo nepřepne na vnitřní cirkulaci, ale zůstane to otevřený a všechno si musí řidič zařídit sám.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

To ovšem neřeší problém u E36, protože ta vyčíst BMWscannerem aspoň teda mně nejde. Carsoft šlape v pohodě, vyčte vše.
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#9 Příspěvek od Studna »

Jenže v mém případě se to projevuje tak, že mi nejde štelovat teplota na pravou stranu, teda jde nastavit teplotu, ale nic se neděje a pokud zvýším teplotu na levou stranu, tak normálně zvedne otáčky větráku a začne topit. Takže mi vše naznačuje, že nemá zpětnou vazbu od čidla teploty na pravé straně. pokud by to byl ten AUC tak by to nefungovalo vůbec, nebo se pletu?
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice
Klubové ID: 2168

#10 Příspěvek od KamilFKH »

Hmm, vůbec nevím :( . Tady asi nepomůžu.
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#11 Příspěvek od Studna »

Má tedy někdo tucha, kde je ten snímač teploty pravé strany? Moc by mi to pomohlo, nechci rozebrat půl auta abych ho našel.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#12 Příspěvek od Killca »

hele zrovna dneska sem se jne tak hrabal kuli alarmu ve stredovym panelu a vyhazel sem klimapanel, board, kaslik atd a za nima je rozvod vzduchu topeni a na kazde strane toho rozvodu jsou nejaky cidla s konektory, koukni na to, zkus je promerit a porovnat hodnoty (napeti a po odpojeni odpor)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#13 Příspěvek od Studna »

Super dík, to by mohlo být ono. Jdu na to.
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#14 Příspěvek od Studna »

Tak čidla jsou OK, obě ukazují stejný odpor, kterej po zahřívání čidla rovnoměrně klesá, dal jsem tam i jiné čidlo a závada pořád trvá. Je to v něčem jiném, je možné, že by byla závada přímo v klima panelu? Kde najdu ten AUC senzor, který by to mohl taky být. Tak kdo poradí? prosím prosím.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#15 Příspěvek od Killca »

mno mohl bys zkusit pujcit si klimapanel od nekoho a testnout to, jinak pak uz jedine ze by byl vadny ten rezistor na mereni teploty v kabine co vede pak k tomu vetracku na prdeli klimapanelu
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět